ĆWICZENIA GIMNASTYCZNE metodą R. Labana

Strona główna » Grupy » Zajączki » ĆWICZENIA GIMNASTYCZNE metodą R. Labana

wielkość tekstu: A | A | A

Witam Was Kochane Zajączki, dzisiaj zapraszam do zabawy z kolorową bibułą i chustką mamy.yes

Na początku zapraszam do rozgrzewki.

Zatańczcie Kochani Rodzice  z dzieckiem w domu do piosenki z Króla Lwa

https://www.youtube.com/watch?v=BEu1WLjOokY

I. Zabawy z kolorowa bibułą:

Zgodnie z muzyką.

Dziecko maszerują po obwodzie koła na palcach, w przysiadzie, na piętach. W czasie marszu  otrzymuje od rodzica wcześniej przygotowane złożone paski bibuły.

https://www.youtube.com/watch?v=rxjyVXRWAao – piosenka do marszu

Tańczące bibułki.

Przy nagraniu dowolnej muzyki dziecko swobodnie tańczy i porusza paskami bibułki trzymanymi najpierw w prawej, a potem w lewej ręce. Podczas przerwy w grze przykuca i układa na podłodze z bibułki dowolne kształty.

https://www.youtube.com/watch?v=kJQP7kiw5Fk

Po kole.

Dziecko układa na podłodze koła z bibułki i skacze dookoła nich obunóż, w jedną i w drugą stronę.

Powitania bibułką.

Dziecko dotyka bibułką różnych części ciała wymienianych przez rodzica

Jak najwyżej.

Dziecko wyrzuca bibułkę do góry, obserwują jej opadanie i łapią ją tuż nad podłogą.

Sprytne palce

Dziecko chwyta palcami stopy bibułkę leżącą na podłodze i podają ją sobie do rąk.

Rysujemy ósemkę.

Dziecko przekłada bibułki z ręki do ręki na kształt ósemki pomiędzy rozstawionymi nogami.

Lustro.

Dziecko jest lustrem w parze z rodzicem, rodzic wykonuje jakieś ruchy a dziecko je naśladuje.

Wiatr i wiaterek.

Dziecko dmucha na paski bibuły z większym i z mniejszym natężeniem.

Latające owady.

Dziecko zgniata bibułki w kulki, rzuca przed siebie i podąża ich śladem. Na koniec wrzuca kulki do kosza, którą przygotował rodzic.

Marsz z muzyką.

Dziecko rytmicznie maszeruje dookoła pokoju przy nagraniu marszowej melodii. Podczas przerwy w grze przykuca i wyskakują w górę.

https://www.youtube.com/watch?v=lbB770dSoI0 – piosenka do marszu i wyskoku.

Ślimaki.

Dziecko zostaje zamienione w ,,ślimaka”. Dziecko porusza się w różnych kierunkach (pełzają po podłodze). Na sygnał np. uderzenie w bębenek lub jakiś przedmiot, chowa się w swoich muszlach (zwija się w kłębek).

II. Zabawy z chustką:

Idziemy na spacer.

Dziecko biega, skacze, tańczy bawiąc się chustką w rytm muzyki granej. Na przerwę w muzyce, przykrywa się chustką tak, aby jak najmniej było je widać – chowa się przed deszczem. Powtórna gra jest sygnałem do ponownego ruchu. 

Dziecko rozkłada na podłodze chustkę i staje na niej. Rodzic wypowiada hasła np. dotykamy nos z kolanem, czoło z kolanem, palec wskazujący z nosem, łokieć z czołem, to czoło z podłogą.

https://www.youtube.com/watch?v=6BwHuwiknOs

Kwiatek  

 Dziecko skulone siada na rozłożonej chustce. Wsłuchuje się w muzykę a ich ciało stopniowo rozwija się i rośnie do góry; dziecko pokazuje, jak rośnie kwiatek (według własnych pomysłów)

https://www.youtube.com/watch?v=v8JRzXCFHrw

Motyle     

Dziecko swobodnie porusza się w takt muzyki, płynnie falując chustką, naśladując fruwające motyle. Na przerwę w muzyce, rozkłada chustkę na podłodze i siada na niej delikatnie, jak motyl na kwiatku

https://www.youtube.com/watch?v=Sg-ucNFd_0s

 

                 Życzę Miłej zabawy

 

ZABAWY I ĆWICZENIA W RAMACH POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ

 

Zabawy i ćwiczenia logopedyczne

1. ĆWICZENIA BUZI I JĘZYKA - w formie opowiadań ( 2 opowiadania )

MYSZKA MYSIA

Pewnego dnia myszka Pepcia wyszła ze swej norki na poszukiwanie przygód (język

wysuwamy daleko do przodu). Rozglądała się dookoła (język oblizuje szeroko otwarte usta).

Poszła w lewo ( język dotyka lewego kącika warg). Popatrzyła do góry na rosnące na

drzewach szyszki (język dotyka górnej wargi) i w dół na mięciutki mech (język wysunięty na

brodę). W oddali słychać było odgłosy leśnych ptaków, które myszka próbowała naśladować:

  •  Kuku, kuku, kuku – tak kuka kukułka
  •  Huuhuu, huuhuu, huuhuu – słychać sowę
  •  Puk, puk, puk – tak stukał dzięcioł w drzewa.

 Po takiej wędrówce myszka Mysia poczuła się zmęczona i głodna, Wyjęła śniadanie z

torby i zaczęła je jeść (naśladujemy ruchy żucia). Po zjedzeniu myszka oblizała wąsiki (język

oblizuje górną wargę) oraz ząbki (język oblizuje górne i dolne zęby).

 Zrobiło się późno, więc myszka wróciła do domu. Umyła zęby (język oblizuje górne i

dolne zęby) i wypłukała buzię (nabieramy do ust powietrza i poruszamy policzkami). Potem

ubrała piżamkę i poszła spać (chrapiemy).

 Śpij słodko myszko!

PRANIE

Pan Języczek robi pranie (robimy „pralkę” – mocno wydymamy policzki). Otwiera pralkę otwieramy szeroko usta) i wkłada do niej brudne ubrania (dotykamy językiem na przemian górnej wargi i górnych dziąseł). Następnie zamyka pralkę (zaciskamy mocno wargi), wsypuje proszek (ułożony na górnej wardze język wysuwamy do buzi, przesuwając nim po wardze, zębach i dziąsłach) już brudne rzeczy się piorą (wykonujemy językiem kółka w szeroko otwartej buzi). Gdy pranie się wypierze pan Języczek rozwiesza w ogrodzie linkę (przesuwamy czubek języka od jednego kącika ust do drugiego). Następnie strzepuje wyprane rzeczy (wykonując szybkie ruchy, próbujemy sięgnąć językiem do brody i do nosa )
i wiesza je (otwierając szeroko buzię dotykamy czubkiem języka wszystkich zębów po kolei ). Gdy pranie wyschnie czas je zdjąć (otwierając szeroko buzię, dotykamy czubkiem języka wszystkich zębów po kolei ). Na koniec pan Języczek prasuje czystą garderobę (przesuwamy językiem po podniebieniu, górnych dolnych zębach ).

Zabawy rozwijające orientacje przestrzenną

DOSTRZEGANIE SYMETRII W SCHEMACIE WŁASNEGO CIAŁA

1. Rodzic przygotowuje na dużym brystolu wizerunek postaci. Następnie odgradza rysunek w połowie kartką papieru, tak aby powstały dwie symetryczne części. Wspólnie z dziećmi analizują poszczególne części ciała postaci i wskazują, co występuje w liczbie pojedynczej, a co w liczbie mnogiej. Zwracają uwagę na to m.in., że każdy człowiek ma parę oczu, uszu, jeden nos, usta i czoło, dwie nogi, ręce, łokcie, kolana itp. Następnie dzieci mogą wykonywać to zadanie indywidualnie.

2. W celu utrwalenia poznanych części ciała pomocą może okazać się piosenka, którą wykonują – zarówno śpiewają, jak również pokazują – dzieci wraz z nauczycielką:

Głowa, ramiona, kolana, pięty,
kolana, pięty, kolana, pięty.
Głowa, ramiona, kolana, pięty,
oczy, uszy, usta, nos! 

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE  - Piosenka dziecięca Głowa ramiona kolana pięty 

 

czytano: 87 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-06-03 07:42:39

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • img_20201019_115605461
  • img_20201019_111825461
  • img_20201019_111819461
  • img_20201019_111813461
  • img_20201019_111807461
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna