Liczymy zabawki
Dzień dobry w środę!
Dzisiaj zapraszam do zabaw matematycznych- będziemy porównywać liczebność zabawek. Zaczynamy
Na dobry początek- rozgrzewka dla ciała i umysłu:
https://www.youtube.com/watch?v=RsKRBBhgrYQ
„Misie, lalki i inne zabawki”- zabawa dydaktyczna.
Oglądanie przygotowanych zabawek.
Dziecko nazywa zabawki. Dzielą razem z rodzicem ich nazwy na sylaby (rytmiczny podział), łącząc tę czynność z klaskaniem. Np. lal-ki, mi-sie, sa-mo-cho-dy, pił-ki, ska-kan-ka.
„Policz”-liczenie przygotowanych zabawek.
Dziecko liczy zabawki,
np. jedna skakanka, dwa misie, trzy lalki, trzy piłki, cztery samochody.
„Segreguj”- segregowanie zabawek według ich rodzajów.
Dziecko umieszcza zabawki w obręczach według rodzajów. Liczy je i umieszcza przy obręczach kartoniki z odpowiednią liczbą krążków.
„Porównaj”- porównywanie liczebności zabawek.
Dziecko wskazuje obręcz z największą liczbą zabawek (samochody), a potem – z najmniejszą liczbą zabawek (skakanka).
Porównują liczbę misiów i skakanek; misiów i lalek; lalek i piłek; piłek i samochodów, określając, których zabawek jest mniej/więcej, o ile więcej/o ile mniej lub czy jest ich tyle samo.
TERAZ NIESPODZIANKA!
Po dużym wysiłku intelektualnym zapraszamy do zabawy ruchowej z poduszkami- Miłej zabawy! Pa!
https://www.youtube.com/watch?v=j4EiXelSTkI
Ćwiczenia i zabawy w ramach Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej.
Zabawy i ćwiczenia usprawniające funkcje słuchowe:
-
wysłuchiwanie odgłosów w domu np. pralka, mikser, kapanie wody z kranu,
-
wysłuchiwanie odgłosów na spacerze np. warczenie silnika samochodu, szum drzew, śpiew ptaków,
-
słuchanie, naśladowanie zwierząt i jednoczesne odnajdywanie na obrazku,
-
szukanie rymów i ich wystukiwanie / klaskanie,
Zabawy i ćwiczenia rozwijające koordynację wzrokowo-ruchową:
-
układanie obrazka z części według wzoru,
-
uzupełnianie brakującej części obrazka,
-
dobieranie jednakowych par,
-
samodzielne zapinanie guzików, zatrzasków
-
samodzielne ubieranie się
ŻYCZYMY MIŁEGO DNIA
03
CZE
2020
783
razy
czytano
p2zawiercie.pl