Liczymy zabawki

Strona główna » Grupy » Kotki » Liczymy zabawki

wielkość tekstu: A | A | A

angelDzień dobry w środę!smiley

 

smileyDzisiaj zapraszam do zabaw matematycznych- będziemy porównywać liczebność zabawek. Zaczynamy smiley

 

Na dobry początek- rozgrzewka dla ciała i umysłu:

https://www.youtube.com/watch?v=RsKRBBhgrYQ

Misie, lalki i inne zabawki”- zabawa dydaktyczna.

Oglądanie przygotowanych zabawek.

Dziecko nazywa zabawki. Dzielą razem z rodzicem ich nazwy na sylaby (rytmiczny po­dział), łącząc tę czynność z klaskaniem. Np. lal-ki, mi-sie, sa-mo-cho-dy, pił-ki, ska-kan-ka.

 

Policz”-liczenie przygotowanych zabawek.

Dziecko liczy zabawki,

np. jedna skakanka, dwa misie, trzy lalki, trzy piłki, cztery samochody.

 

Segreguj”- segregowanie zabawek według ich rodzajów.

Dziecko umieszcza zabawki w obręczach według rodzajów. Liczy je i umieszcza przy obrę­czach kartoniki z odpowiednią liczbą krążków.

 

Porównaj”- porównywanie liczebności zabawek.

Dziecko wskazuje obręcz z największą liczbą zabawek (samochody), a potem – z najmniejszą liczbą zabawek (skakanka).

Porównują liczbę misiów i skakanek; misiów i lalek; lalek i piłek; piłek i samochodów, okre­ślając, których zabawek jest mniej/więcej, o ile więcej/o ile mniej lub czy jest ich tyle samo.

 

TERAZ NIESPODZIANKA!

 

Po dużym wysiłku intelektualnym zapraszamy do zabawy ruchowej z poduszkami- Miłej zabawy! Pa!

 

https://www.youtube.com/watch?v=j4EiXelSTkI

 

 

Ćwiczenia i zabawy  w ramach Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej.

 

Zabawy i ćwiczenia usprawniające funkcje słuchowe:

 

  • wysłuchiwanie odgłosów w domu np. pralka, mikser, kapanie wody z kranu,

  • wysłuchiwanie odgłosów na spacerze np. warczenie silnika samochodu, szum drzew, śpiew ptaków,

  • słuchanie, naśladowanie zwierząt i jednoczesne odnajdywanie na obrazku,

  • szukanie rymów i ich wystukiwanie / klaskanie,

Zabawy i ćwiczenia rozwijające koordynację wzrokowo-ruchową:

 

  • układanie obrazka z części według wzoru,

  • uzupełnianie brakującej części obrazka,

  • dobieranie jednakowych par,

  • samodzielne zapinanie guzików, zatrzasków

  • samodzielne ubieranie się

    ŻYCZYMY MIŁEGO DNIA

    smiley

 

czytano: 81 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-06-03 07:58:18

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • IMG_20200924_102740716
  • IMG_20200924_102531167
  • IMG_20200924_102523020
  • IMG_20200924_102517456
  • IMG_20200924_102038290
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna