"Podajmy sobie ręce"
Witam serdecznie, dziś już środa- zapraszam dziś wszystkie dzieci do wesołych zabaw z muzyką
-
„O kim mówię?- zabawa dydaktyczna
Cała rodzina siedzi w kole. Osoba prowadząca zabawę omawia wygląd wybranej osoby, nie podając jego imienia. Dziecko próbuję odgadnąć, o którą osobę chodzi. Potem kolejna osoba omawia wygląd wybranego dziecka lub rodzica, dziadka itd., a pozostałe osoby odgadują, o której osobie była mowa.
-
„Podajmy sobie ręce”- zabawy ruchowe przy piosence.
https://www.youtube.com/watch?v=EkDzE_EHH_A
- "Podajmy sobie ręce"- słuchanie piosenki
- Rozmowa na temat piosenki.
--- Kto ma podać sobie ręce w zabawie i w piosence?
--- O kim jest ta piosenka?
--- Czy wszystkie dzieci pragną tego samego?
--- Czy wszystkie dzieci żyją w takich warunkach jak wy?
--- Co byście zrobili, żeby dzieci na całym świecie były szczęśliwe?
- „Podajmy sobie ręce”- zabawa ruchowa.
Podczas trwania zwrotek piosenki dziecko maszeruje swobodnie po pokoju. Podczas refrenu dobiera się w pary z mamą/tatą/ siostrą/ bratem/ misiem/ lalą i obracają się w podskokach w takt muzyki. Podczas kolejnych refrenów piosenki zmieniają partnerów w tańcu.
- Nauka I zwrotki piosenki fragmentami, metodą ze słuchu.
Zapraszam do zapoznania się z przykładami ćwiczeń i zabaw w ramach rozwijania uzdolnień
„Wiosna”- rozwijanie uzdolnień muzycznych podczas słuchania utworu A. Vivaldiego.
https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o
Po wysłuchaniu utworu zadaniem dziecka jest interpretować plastycznie nastrój i charakter wysłuchanego utworu ( dowolność materiału i form np. malowanie farbami na arkuszu papieru, lepienie z plasteliny/ ciastoliny, kolorowanie kredkami, kolaż z materiałów przyrodniczych-trawa/kwiaty itp.)
Zabawy i ćwiczenia w ramach Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej.
-
Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej:
„Czego brakuje?”- wyszukiwanie różnic w dwóch takich samych obrazkach.
„Moje puzzle”- układanie obrazka z pociętych części.
„Posegreguj”- segregowanie figur/ zabawek/ ze względu na wielkość, kolor, kształt.
Praca z dzieckiem nadpobudliwym:
"Wesołe kuleczki" - dziecko otrzymuje miseczkę i papier lub folię aluminiową. Wspólnie zgniatamy kuleczki. Teraz wrzucamy je miseczki. Zabawa polega na jednorazowym wydmuchiwaniu wszystkich kulek z miski.
"Mechaniczne zabawki" - umawiamy się z dzieckiem, że za chwilę będzie nakręcaną zabawką. Na nasze hasło zaczyna naśladować jej ruchy. Próbujemy zgadnąć jaką rzeczą/zabawka jest. Zmiana ról. Teraz my udajemy zabawkę, a dziecko stara się odgadnąć jaką.
"Pantomima" – tu przydadzą się nam pomocnicy – rodzeństwo, dziadkowie itp. Dzielimy się na dwie grupy – aktorów i widzów. Aktorzy, wśród nich nasze dziecko, improwizują ruchem dowolną bajkę. Widzowie zgadują jaką.
"Przypływ – odpływ" – prosimy dziecko, aby stanęło na środku pokoju. Kiedy wypowiadamy słowo "przypływ", dziecko robi krok do przodu, zaś słowo "odpływ" - krok do tyłu. Stopniowo zwiększamy tempo podawania haseł.
"Co mam w ręku" – zasłaniamy dziecku oczy i prosimy, aby dotykiem rozpoznało przedmioty, które umieszczamy mu w dłoni. Początkowo podajemy przedmioty codziennego użytku, takie jak: łyżka, miś, klocek, lalka, później przedmioty, których rzadziej używa.
MIŁEGO DNIA
03
CZE
2020
911
razy
czytano
p2zawiercie.pl