"Podajmy sobie ręce"

Strona główna » Grupy » Wróbelki » "Podajmy sobie ręce"

wielkość tekstu: A | A | A

Witam serdecznie, dziś już środa- zapraszam dziś wszystkie dzieci do wesołych zabaw z muzykąsmiley

 

  • O kim mówię?- zabawa dydaktyczna

Cała rodzina siedzi w kole. Osoba prowadząca zabawę omawia wygląd wybranej osoby, nie podając jego imienia. Dziecko próbuję odgadnąć, o którą osobę chodzi. Potem kolejna osoba omawia wygląd wybranego dziecka lub rodzica, dziadka itd., a pozostałe osoby odgadują, o której osobie była mowa.

 

  • Podajmy sobie ręce”- zabawy ruchowe przy piosence.

     

    https://www.youtube.com/watch?v=EkDzE_EHH_A

     

    - "Podajmy sobie ręce"- słuchanie piosenki

     

    - Rozmowa na temat piosenki.

     

    --- Kto ma podać sobie ręce w zabawie i w piosence?

    --- O kim jest ta piosenka?

    --- Czy wszystkie dzieci pragną tego samego?

    --- Czy wszystkie dzieci żyją w takich warunkach jak wy?

    --- Co byście zrobili, żeby dzieci na całym świecie były szczęśliwe?

     

     

    - „Podajmy sobie ręce”- zabawa ruchowa.

    Podczas trwania zwrotek piosenki dziecko maszeruje swobodnie po pokoju. Podczas refrenu dobiera się w pary z mamą/tatą/ siostrą/ bratem/ misiem/ lalą i obracają się w podskokach w takt muzyki. Podczas kolejnych refrenów piosenki zmieniają partnerów w tańcu.

 

- Nauka I zwrotki piosenki fragmentami, metodą ze słuchu.

 

 

Zapraszam do zapoznania się z przykładami ćwiczeń i zabaw w ramach rozwijania uzdolnień

 

Wiosna”- rozwijanie uzdolnień muzycznych podczas słuchania utworu A. Vivaldiego.

https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o


 

Po wysłuchaniu utworu zadaniem dziecka jest interpretować plastycznie nastrój i charakter wysłuchanego utworu ( dowolność materiału i form np. malowanie farbami na arkuszu papieru, lepienie z plasteliny/ ciastoliny, kolorowanie kredkami, kolaż z materiałów przyrodniczych-trawa/kwiaty itp.)


 

Zabawy i ćwiczenia w ramach Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej.

 

  • Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej:

 

Czego brakuje?”- wyszukiwanie różnic w dwóch takich samych obrazkach.

Moje puzzle”- układanie obrazka z pociętych części.

Posegreguj”- segregowanie figur/ zabawek/ ze względu na wielkość, kolor, kształt.

 

 

Praca z dzieckiem nadpobudliwym:

 

"Wesołe kuleczki" - dziecko otrzymuje miseczkę i papier lub folię aluminiową. Wspólnie zgniatamy kuleczki. Teraz wrzucamy je miseczki. Zabawa polega na jednorazowym wydmuchiwaniu wszystkich kulek z miski.

 

"Mechaniczne zabawki" - umawiamy się z dzieckiem, że za chwilę będzie nakręcaną zabawką. Na nasze hasło zaczyna naśladować jej ruchy. Próbujemy zgadnąć jaką rzeczą/zabawka jest. Zmiana ról. Teraz my udajemy zabawkę, a dziecko stara się odgadnąć jaką.

"Pantomima" – tu przydadzą się nam pomocnicy – rodzeństwo, dziadkowie itp. Dzielimy się na dwie grupy – aktorów i widzów. Aktorzy, wśród nich nasze dziecko, improwizują ruchem dowolną bajkę. Widzowie zgadują jaką.

"Przypływ – odpływ" – prosimy dziecko, aby stanęło na środku pokoju. Kiedy wypowiadamy słowo "przypływ", dziecko robi krok do przodu, zaś słowo "odpływ" - krok do tyłu. Stopniowo zwiększamy tempo podawania haseł.

"Co mam w ręku" – zasłaniamy dziecku oczy i prosimy, aby dotykiem rozpoznało przedmioty, które umieszczamy mu w dłoni. Początkowo podajemy przedmioty codziennego użytku, takie jak: łyżka, miś, klocek, lalka, później przedmioty, których rzadziej używa.

 

smileyMIŁEGO DNIAsmiley

czytano: 65 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-06-03 08:10:58

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • IMG_20200929_105927128
  • IMG_20200929_105530984
  • IMG_20200929_104504738
  • IMG_20200929_104435780
  • IMG_20200929_104432631
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna