Skróty klawiszowe:

Pokaż moduł: Skróty klawiszowe.

Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...

p2zawiercie@zawiercie.eu

32 67 226 10

Zdjęcie

Odkryj z nami świat przedszkolaka

Grupy

Pszczółki

Mój przyjaciel; - zabawy z wierszem

Mój przyjaciel; - zabawy z wierszem

☺  ☺   Witajcie Pszczółki w czwartkowy poranek .Zapraszam do zajęć i zabaw.

1. Na początek ułóżcie kilka  schematów i modeli nazw obrazków.( kartę pracy znajdziecie na dole strony ). Przypominam że schemat - rysujemy tyle białych cegiełek ile jest głosek w nazwie obrazka; model rysujemy tyle cegiełek ile jest głosek w wyrazie i kolorujemy je na czerwono  gdy jest samogłoska, na niebiesko gdy jest spółgłoska )

2. Otwórzcie teraz  książkę, s. 86.

Wypowiadanie się na podstawie obrazków na temat: Co robi dobry kolega (dobra koleżanka)?

3.Odpowiedzcie na pytanie  Kogo nazywamy przyjacielem? Jeśli macie problem z odpowiedzią pomoże wam ten link  https://www.youtube.com/watch?v=NGZUjmjpyFA

4. Posłuchajcie wiersza - poproście Rodziców żeby wam przeczytali .

Radość wielka mnie rozpiera,

gdy mam obok przyjaciela.

On uważnie mnie wysłucha.

Wiem, że mogę mu zaufać.

 

Jak nikt inny mnie rozśmieszy,

w chwilach smutku mnie pocieszy.

To on zawsze mi doradza

i tajemnic mych nie zdradza.

 

Bez wahania mi pomoże

wtedy, gdy się czuję gorzej.

I niczego się nie boję,

kiedy obok niego stoję.

 

Lubię lekcje z nim odrabiać

i świat cały z nim poznawać.

Chętnie wszystkim się z nim dzielę,

bo jest moim przyjacielem

Odpowiedzcie na pytania

− Co robi dla nas przyjaciel?

− Co to znaczy, że możemy mu zaufać?

− Jak czujemy się przy przyjacielu?

5. Zastanówcie się jakie cechy powinien mieć przyjaciel? Wymieńcie cechy dobrego przyjaciele

Np.

dba o nas

jest pomocny

mamy do niego zaufanie

jest opiekuńczy

rozbawia nas

daje radość

6. Zabawa ruchowa Gdzie jest przyjaciel?

Dzieci spacerują smutne, ze spuszczonymi głowami – bo nie mają przyjaciela. Gdy usłyszą

piosenkę ,https://www.youtube.com/watch?v=mGsicfW_yG8  tańczą wesołe -dobierzcie sobie do pary rodzeństwo lub maskotkę - bo znalazły przyjaciela.

7. Powiedzcie czy macie przyjaciół  : co robicie razem, o czym rozmawiacie, jaki jest ten

przyjaciel…

8. Posłuchajcie co oznacza  przysłowie Dobrych przyjaciół poznajemy w biedzie.Przysłowie oznacza:

Szczery przyjaciel  nie opuszcza kogoś, gdy ten ma kłopoty; w nieszczęściu, niepowodzeniu okazuje się, kto jest prawdziwym przyjacielem

9.Zapraszam was teraz do ćwiczę gimnastycznych . Postarajcie się trochę poruszać. Potrzebne będą wam małe poduszeczki 

Zabawa orientacyjno-porządkowa i wyprostna – Z poduszką na głowie.

Dzieci maszerują po obwodzie koła,; kładą poduszki  na głowach

i idą ostrożnie, aby nie zgubić poduszeczki.

• Skłony w przód – Zamieniamy poduszeczki.

Dobierzcie sobie rodzeństwo lub poproście rodzica. stańcie tyłem, w rozkroku, w niewielkiej odległości do siebie. Zamieniajcie się poduszeczkami , podając je sobie w skłonie, między nogami, potem podajcie sobie  nad głowami. Podczas wykonywania ćwiczenia dzieci starają się nie uginać nóg w kolanach.

• Ćwiczenie zręczności i szybkości – Odwracamy  poduszeczki .

Dzieci rozkładają poduszki i na podłodze tyle ile macie np 2 lub 3 , w pewnych odstępach od siebie. Spacerują pomiędzy poduszkami . Na hasło: Odwracamy i jak najszybciej starają się odwrócić na drugą stronę jak największą liczbę  Klaśnięcie lub gwizdnięcie jest sygnałem do ponownego marszu.

• Ćwiczenie z elementem toczenia – Uciekająca poduszka

Dzieci  chodząc po pokoju podrzucają poduszki do góry i łapią . Na klaśnięcie lub gwizdnięcie zatrzymują  się  i siadają na nich skrzyżnie, z prostymi plecami i rękami opartymi na kolanach.

• Ćwiczenie równowagi – Na jednej nodze.

Dzieci stają na jednej nodze, drugą uginają i kładą na niej poduszeczxkę. Wytrzymują, licząc do

czterech. To samo ćwiczenie wykonują na drugiej nodze.

• Skoki – Pochód pajacyków.

Dzieci przeskakują obunóż przez poduszeczki

• Ćwiczenie rytmu – Wystukujemy rytm kroków.

Dzieci maszerują po obwodzie koła, rytmicznie wystukują rytm swoich kroków, uderzając w dłonie.

10 . Na koniec otwórzcie . Karty pracy Czytam, piszę, liczę, s. 93.

Liczenie na palcach. Łączenie zapisów działań z wynikami.

Dla chętnych proponuję Układanie zdań z rozsypanki wyrazowej).Kartę pracy znajdziecie na dole strony

Dzieci wycinają kartoniki z wyrazami. Układają z wyrazów zdania i przyklejają na kartkach.

Odczytują zdania.

Jemy placek z owocami.

Mama kupiła Ani beret.

Hubert maluje wielki statek.

Hania biega po zielonej trawie.

Z sufitu zwisa żyrandol.

Ważka lata nad strumykiem

Na popołudnie  i dla chętnych proponuję obejrzenie bajek  Bajka edukacyjna "Mój przyjaciel Necio  https://www.youtube.com/watch?v=Iai4XRxyNgs

Bajka  - PRZYJACIELE Z KIESZONKOWA | https://www.youtube.com/watch?v=umLx-kiXAT4

Przyjaciele - bajka według Ignacego Krasickiego  https://www.youtube.com/watch?v=XwqKJiGFZCo

Miłej zabawy  i miłego słonecznego dnia. Pa !   !   !    ☺   ☺   ☺

04

CZE

2020

217

razy

czytano

p2zawiercie.pl

Zdjęcie
Logo serwisu.

Dane przedszkola

 

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka w Zawierciu
42-400 Zawiercie
ul. Marszałkowska 28
woj. Śląskie

Logo serwisu.

Kontakt

 

p2zawiercie@zawiercie.eu
32 67 226 10

Logo serwisu.
Zdjęcie: .

Przewiń stronę na samą górę.

Logo serwisu.

Ukryj moduł.

Wyszukaj na stronie

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.

Zdjęcie:
Formularz kontaktowy

Pytanie do burmistrza

Zgłoś usterkę

Formularz zgłoszenia