Mój przyjaciel; - zabawy z wierszem
☺ ♥ ☺ Witajcie Pszczółki w czwartkowy poranek .Zapraszam do zajęć i zabaw.
1. Na początek ułóżcie kilka schematów i modeli nazw obrazków.( kartę pracy znajdziecie na dole strony ). Przypominam że schemat - rysujemy tyle białych cegiełek ile jest głosek w nazwie obrazka; model rysujemy tyle cegiełek ile jest głosek w wyrazie i kolorujemy je na czerwono gdy jest samogłoska, na niebiesko gdy jest spółgłoska )
2. Otwórzcie teraz książkę, s. 86.
Wypowiadanie się na podstawie obrazków na temat: Co robi dobry kolega (dobra koleżanka)?
3.Odpowiedzcie na pytanie Kogo nazywamy przyjacielem? Jeśli macie problem z odpowiedzią pomoże wam ten link https://www.youtube.com/watch?v=NGZUjmjpyFA
4. Posłuchajcie wiersza - poproście Rodziców żeby wam przeczytali .
Radość wielka mnie rozpiera,
gdy mam obok przyjaciela.
On uważnie mnie wysłucha.
Wiem, że mogę mu zaufać.
Jak nikt inny mnie rozśmieszy,
w chwilach smutku mnie pocieszy.
To on zawsze mi doradza
i tajemnic mych nie zdradza.
Bez wahania mi pomoże
wtedy, gdy się czuję gorzej.
I niczego się nie boję,
kiedy obok niego stoję.
Lubię lekcje z nim odrabiać
i świat cały z nim poznawać.
Chętnie wszystkim się z nim dzielę,
bo jest moim przyjacielem
Odpowiedzcie na pytania
− Co robi dla nas przyjaciel?
− Co to znaczy, że możemy mu zaufać?
− Jak czujemy się przy przyjacielu?
5. Zastanówcie się jakie cechy powinien mieć przyjaciel? Wymieńcie cechy dobrego przyjaciele
Np.
dba o nas
jest pomocny
mamy do niego zaufanie
jest opiekuńczy
rozbawia nas
daje radość
6. Zabawa ruchowa Gdzie jest przyjaciel?
Dzieci spacerują smutne, ze spuszczonymi głowami – bo nie mają przyjaciela. Gdy usłyszą
piosenkę ,https://www.youtube.com/watch?v=mGsicfW_yG8 tańczą wesołe -dobierzcie sobie do pary rodzeństwo lub maskotkę - bo znalazły przyjaciela.
7. Powiedzcie czy macie przyjaciół : co robicie razem, o czym rozmawiacie, jaki jest ten
przyjaciel…
8. Posłuchajcie co oznacza przysłowie Dobrych przyjaciół poznajemy w biedzie.Przysłowie oznacza:
Szczery przyjaciel nie opuszcza kogoś, gdy ten ma kłopoty; w nieszczęściu, niepowodzeniu okazuje się, kto jest prawdziwym przyjacielem
9.Zapraszam was teraz do ćwiczę gimnastycznych . Postarajcie się trochę poruszać. Potrzebne będą wam małe poduszeczki
Zabawa orientacyjno-porządkowa i wyprostna – Z poduszką na głowie.
Dzieci maszerują po obwodzie koła,; kładą poduszki na głowach
i idą ostrożnie, aby nie zgubić poduszeczki.
• Skłony w przód – Zamieniamy poduszeczki.
Dobierzcie sobie rodzeństwo lub poproście rodzica. stańcie tyłem, w rozkroku, w niewielkiej odległości do siebie. Zamieniajcie się poduszeczkami , podając je sobie w skłonie, między nogami, potem podajcie sobie nad głowami. Podczas wykonywania ćwiczenia dzieci starają się nie uginać nóg w kolanach.
• Ćwiczenie zręczności i szybkości – Odwracamy poduszeczki .
Dzieci rozkładają poduszki i na podłodze tyle ile macie np 2 lub 3 , w pewnych odstępach od siebie. Spacerują pomiędzy poduszkami . Na hasło: Odwracamy i jak najszybciej starają się odwrócić na drugą stronę jak największą liczbę Klaśnięcie lub gwizdnięcie jest sygnałem do ponownego marszu.
• Ćwiczenie z elementem toczenia – Uciekająca poduszka
Dzieci chodząc po pokoju podrzucają poduszki do góry i łapią . Na klaśnięcie lub gwizdnięcie zatrzymują się i siadają na nich skrzyżnie, z prostymi plecami i rękami opartymi na kolanach.
• Ćwiczenie równowagi – Na jednej nodze.
Dzieci stają na jednej nodze, drugą uginają i kładą na niej poduszeczxkę. Wytrzymują, licząc do
czterech. To samo ćwiczenie wykonują na drugiej nodze.
• Skoki – Pochód pajacyków.
Dzieci przeskakują obunóż przez poduszeczki
• Ćwiczenie rytmu – Wystukujemy rytm kroków.
Dzieci maszerują po obwodzie koła, rytmicznie wystukują rytm swoich kroków, uderzając w dłonie.
10 . Na koniec otwórzcie . Karty pracy Czytam, piszę, liczę, s. 93.
Liczenie na palcach. Łączenie zapisów działań z wynikami.
Dla chętnych proponuję Układanie zdań z rozsypanki wyrazowej).Kartę pracy znajdziecie na dole strony
Dzieci wycinają kartoniki z wyrazami. Układają z wyrazów zdania i przyklejają na kartkach.
Odczytują zdania.
Jemy placek z owocami.
Mama kupiła Ani beret.
Hubert maluje wielki statek.
Hania biega po zielonej trawie.
Z sufitu zwisa żyrandol.
Ważka lata nad strumykiem
Na popołudnie i dla chętnych proponuję obejrzenie bajek Bajka edukacyjna "Mój przyjaciel Necio https://www.youtube.com/watch?v=Iai4XRxyNgs
Bajka - PRZYJACIELE Z KIESZONKOWA | https://www.youtube.com/watch?v=umLx-kiXAT4
Przyjaciele - bajka według Ignacego Krasickiego https://www.youtube.com/watch?v=XwqKJiGFZCo
Miłej zabawy i miłego słonecznego dnia. Pa ! ! ! ☺ ☺ ☺
04
CZE
2020
217
razy
czytano
p2zawiercie.pl