Potrafię być twórczy

Strona główna » Grupy » Misie » Potrafię być twórczy

wielkość tekstu: A | A | A

Witam Misie i Was drodzy rodzice w ten pogodny czerwcowy poranek i zapraszam do aktywnej i twórczej działalności yes

  • Ćwiczenie twórczego myślenia: „Nasze zmysły”

Wyszukajcie w domu kolorową chusteczkę mniejszą lub większą i połóżcie ją przed sobą. Pomyślcie co można z niej zrobić i do czego ją można wykorzystać… Może to będzie latający dywan, może ogon kota, a może czysta kartka, na której możecie coś narysować?

  • Zabawa: „Spacer w wyobraźni

Wyobraźcie sobie, że otrzymaliście od czarodzieja siedmiomilowe buty, dzięki którym możecie się bardzo szybko poruszać i zwiedzać różne zakątki świata np. Grenlandię, Afrykę, Azję. Zamknijcie oczy i próbujcie sobie wyobrazić:

- W jakim miejscu się znaleźliście?
- Co zobaczyliście i kogo spotkaliście?

  • Opowiedzcie o swojej wędrówce w wyobraźni

Proszę aby rodzic narysował przez środek kartki linię łamaną z różnymi zakolami i zygzakami. Wykorzystując i przekształcając tę linię narysujcie pastelami / kredkami trasę, jaką odbyliście w swojej wyobraźni. Za pomocą rysunku przedstawcie dziwne miejsca, zwierzęta i ludzi, których spotkaliście na swojej drodze. Możecie zaprosić do wspólnej zabawy rodzeństwo, rodziców i przekonacie się, że pomimo iż każda kartka ma narysowaną taką samą linię to każda praca wygląda inaczej.

Spójrzcie na panoramy z różnych stron świata, sprawdźcie czy znajdziecie podobne miejsca do tych z waszej wędrówki w wyobraźni. smiley

http://www.airpano.com/List-Aerial-Panoramas.php

 

Posłuchajcie teraz rymowanek i dokończcie rozpoczęte zdania:

Ma zmarznięty z zimna nosek
ten malutki …
(Eskimosek)

Nie jadł śliwek, ni malinek
ten mały, czarny …
(Murzynek)

Czy widzicie tego skośnookiego chłopczyka?
Ma żółtą cerę. To syn pana …
 (Chińczyka)

Ta dziewczynka to Olka,
ona tak, jak i wy …
 
(Polka)

- Podzielcie na sylaby i głoski, jeśli tylko potraficie, wyrazy będące zakończeniem rymowanek.

- Wyszukajcie w swoim otoczeniu przedmioty, których nazwy rozpoczynają się na podaną głoskę: E, M, Ch, P.

 Zabawa ruchowa: „Wyszukaj przedmiot w podanym kolorze” - poruszajcie się po pokoju i spróbujcie wyszukać przedmioty w podanych kolorach: żółty, zielony, niebieski, czerwony, a może znajdziecie coś w kolorze szarym, białym lub czarnym.

 

Posłuchajcie teraz fragmentu tekstu Z. Beszczyńskiej „Drzewko Marzeń”

Pewnego razu okazało się, że na podwórku wyrosło nowe drzewko. Nazwaliśmy je Drzewkiem Marzeń. Każdy mógł na nim znaleźć wszystko o czym marzył. Drzewko miało wiele gałązek. Na każdej rosło mnóstwo rozmaitych rzeczy…
- Na pierwszej było pełno ciasteczek z kremem dla łakomczuchów.
- Na drugiej były lalki i wstążki dla małych dziewczynek.
- Na trzeciej wisiały różne książki z obrazkami.
- Na czwartej…
- Co mogło wisieć na kolejnych gałązkach?

Otwórzcie Karty pracy cz. 4 str. 61. Uzupełnijcie obrazek przedstawiający Drzewko Marzeń swoimi rysunkami.

Zachęcam do wykonania zadań w Kartach pracy cz. 4 str. 60.

 

 

PRZYKŁADY ĆWICZEŃ I ZABAW W RAMACH ROZWIJANIA UZDOLNIEŃ TEATRALNYCH

  • Zabawy muzyczne rozwijające twórczą wyobraźnię

Jeśli masz w domu instrumenty perkusyjne to wspaniale, ale możesz również wykorzystać przybory kuchenne lub instrumenty wykonane samodzielnie. Mogą to być również klocki, patyczki.  Wybierz ulubiony wiersz, rymowankę i wyśpiewaj, rytmizuj z wykorzystaniem zgromadzonych instrumentów i przyborów wybrany tekst. Możesz wykorzystać utwory Jana Brzechwy i Juliana Tuwima.

  • Zabawy pantomimiczne

Ruchem, gestem, mimiką wykonaj polecenia:
- „zapinasz guzik swetra”
- „ubierasz golf”
- „myjesz butelkę”
- „jedziesz na rowerze”
- „kąpiesz się w basenie”
- „grasz w piłkę”

czytano: 103 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-06-04 07:19:31

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • 10_4
  • 9_7
  • 8_7
  • 7_8
  • 6_8
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna