Skróty klawiszowe:

Pokaż moduł: Skróty klawiszowe.

Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...

p2zawiercie@zawiercie.eu

32 67 226 10

Zdjęcie

Odkryj z nami świat przedszkolaka

Grupy

Archiwum

Kotki 2022/2023

" Jak Wojtek szukał przyjaciela"

" Jak Wojtek szukał przyjaciela"

Dzień dobry „Kotki”- witając nowy tydzień zapraszamy Was na kolejną porcję  wspólnych zabaw.

W tym tygodniu będziemy realizować  tematykę „MOJE PODWÓRKO”.

  • Na początek troszkę się poruszamy- zapraszam do zabawy ruchowo- muzycznej

„Taniec Zygzak”

https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs

  • Następnie, Drodzy Rodzice porozmawiajcie  z dziećmi na temat zachowania się w piaskownicy.

−− Jak należy bawić się w piaskownicy?

−− Jak należy zachowywać się w piaskownicy?

−− Czego nie należy robić, jeżeli chcemy, by inni się z nami bawili?

−− Czy przyjemniej jest bawić się z kolegą, czy samemu?

  • Wysłuchajcie opowiadania E. Pałasz " Jak Wojtek szukał przyjaciela."

Pewien chłopczyk, Wojtuś, nie miał kolegów. Po prostu nie wiedział, jak ich znaleźć. Co tu robić? Myślał, myślał, aż wymyślił. Podejdzie do chłopaka i z całej siły go uderzy. Chłopiec zobaczy, jaki Wojtuś jest silny, i się zaprzyjaźni. Jak pomyślał, tak zrobił. Ale chłopiec się

rozryczał, a potem Wojtek za karę dwa dni nie chodził na podwórko.Wymyślił następny sposób. Podejdzie do chłopca i zabierze mu zabawkę. Chłopiec pomyśli, że Wojtuś też chce się bawić, i zostaną przyjaciółmi. Ale tamten chłopiec powiedział: „Nie przeszkadzaj” i chciał odebrać swoją koparkę. Ponieważ Wojtek nie chciał oddać, zaczęli się sypać piaskiem, a potem Wojtek nie oglądał telewizji przez dwa dni. Wojtek wymyślił trzeci sposób. Weźmie swoją najładniejszą zabawkę, nowy samochód terenowy, jak prawdziwy, tylko mniejszy, i będzie się bawił. Tamten chłopiec też będzie chciał się pobawić i zostaną przyjaciółmi. No i szło całkiem dobrze, chłopiec szalał z dżipem po całej piaskownicy, ale Wojtek nagle się rozmyślił i zabrał swoją zabawkę. Tamten się obraził i zdzielił Wojtusia koparką. Wojtuś oddał, i tym razem nie jadł słodyczy przez dwa dni.

I znowu Wojtek nie miał przyjaciela. Nie to nie. Poszedł zjeżdżać na zjeżdżalni. Zjeżdża, aż tu mu coś wylądowało na głowie. Usłyszał głośny śmiech. To jakaś dziewczynka pędzi za nim i chce go prześcignąć. O nie! Wojtek pierwszy dopadł drabinki, pierwszy się wspiął, pierwszy

zjeżdża, ale ona nie czeka, tylko za nim. I znowu ma ją na głowie. Wojtek, niewiele myśląc, za nią i teraz on jej na głowę. A ta się śmieje, mało nie pęknie, i woła:

– Ale super! Jak się nazywasz? Bo ja Kalinka!

– A ja Wojtek! Kto pierwszy w piaskownicy?

– Ja!

– Nie, właśnie, że ja!

W piaskownicy razem budowali zamek, ale Kalinka potem zaczęła robić dołek i trochę się pokłócili, co większe: dołek czy zamek. Na szczęście tak się pchali, że zamek się zrobił całkiem malutki, a dołek zniknął, więc zaczęli się śmiać. No i jeszcze trochę sobie pobiegali naokoło

wszystkich dzieci, wrzeszcząc wniebogłosy i trzeba było iść do domu. Szkoda. Odtąd Wojtek bawił się z Kalinką. I do tego przestał szukać przyjaciela. Jak myślisz, dlaczego?

  •  Rozmowa na temat opowiadania.

−− Jak Wojtuś szukał przyjaciela?

−− Czy dobrze robił? Czy tak należy bawić się z innymi dziećmi?

−− Jak poznał Kalinkę?

−− Czy ona jest jego przyjacielem?

  • Zabawa ruchowo-naśladowcza Na podwórku.

Rodzic podaje nazwy zabaw na podwórku, a dziecko naśladują te zabawy. Np. zabawy w piaskownicy, jazdę na rowerze, bieganie.

  • Na zakończenie, wykonajcie zadanie w Karcie pracy, cz. 2, nr 21.

Rysowanie po śladach drugiej połowy rysunku wiaderka, łopatki i foremki – jabłuszka. Kolorowanie rysunków.

 

Zabawy i ćwiczenia w ramach Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej.

Rozwijanie  percepcji słuchowej

  • Rozpoznajemy głos ludzkiej mowy

Dziecko z zamkniętymi oczami odgaduje, czyj głos słyszy:

„Kto mnie woła?” - dziecko nie widzi osób, które je wołają. Można utrudnić zgadywanie i zmieniać barwę i natężenie głosu, np. tata woła córeczkę „cienkim” głosem, itp.

„Rozpoznawanie głosów: kobiety, mężczyzny, dziecka” - dziecko zamyka oczy i słucha nagranych głosów. Czy to był głos pani, pana, czy dziecka?

  • Uważne słuchanie

Zabawa: „Ile dźwięków słyszysz?”. Policz uderzenia w bębenek, stuknięcia o blat stołu. Dziecko zamyka oczy i liczy dźwięki wystukiwane przez mamę, tatę.

Rozpoznawanie znanych piosenek, znanych melodii. Włączamy znaną melodię lub nucimy. Dziecko odgaduje tytuł lub słowa piosenki.

Rozwijanie sprawności manualnej

  • Przewlekanie sznureczków przez otwory •Wycinanie nożyczkami różnych obrazków z gazet i czasopism oraz naklejanie ich na papier. •Wycinanie nożyczkami po narysowanych liniach (prostych, kolistych, łamanych). •Zapinanie i odpinanie guzików i zamków błyskawicznych przy ubraniach. •Łączenie   kropel   lub   kresek   tworzących   najpierw   proste,   a   później   coraz   bardziej skomplikowane wzory.

08

CZE

2020

719

razy

czytano

p2zawiercie.pl

Zdjęcie
Logo serwisu.

Dane przedszkola

 

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka w Zawierciu
42-400 Zawiercie
ul. Marszałkowska 28
woj. Śląskie

Logo serwisu.

Kontakt

 

p2zawiercie@zawiercie.eu
32 67 226 10

Logo serwisu.
Zdjęcie: .

Przewiń stronę na samą górę.

Logo serwisu.

Ukryj moduł.

Wyszukaj na stronie

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.

Zdjęcie:
Formularz kontaktowy

Pytanie do burmistrza

Zgłoś usterkę

Formularz zgłoszenia