" Jak Wojtek szukał przyjaciela"
Dzień dobry „Kotki”- witając nowy tydzień zapraszamy Was na kolejną porcję wspólnych zabaw.
W tym tygodniu będziemy realizować tematykę „MOJE PODWÓRKO”.
- Na początek troszkę się poruszamy- zapraszam do zabawy ruchowo- muzycznej
„Taniec Zygzak”
https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs
- Następnie, Drodzy Rodzice porozmawiajcie z dziećmi na temat zachowania się w piaskownicy.
−− Jak należy bawić się w piaskownicy?
−− Jak należy zachowywać się w piaskownicy?
−− Czego nie należy robić, jeżeli chcemy, by inni się z nami bawili?
−− Czy przyjemniej jest bawić się z kolegą, czy samemu?
- Wysłuchajcie opowiadania E. Pałasz " Jak Wojtek szukał przyjaciela."
Pewien chłopczyk, Wojtuś, nie miał kolegów. Po prostu nie wiedział, jak ich znaleźć. Co tu robić? Myślał, myślał, aż wymyślił. Podejdzie do chłopaka i z całej siły go uderzy. Chłopiec zobaczy, jaki Wojtuś jest silny, i się zaprzyjaźni. Jak pomyślał, tak zrobił. Ale chłopiec się
rozryczał, a potem Wojtek za karę dwa dni nie chodził na podwórko.Wymyślił następny sposób. Podejdzie do chłopca i zabierze mu zabawkę. Chłopiec pomyśli, że Wojtuś też chce się bawić, i zostaną przyjaciółmi. Ale tamten chłopiec powiedział: „Nie przeszkadzaj” i chciał odebrać swoją koparkę. Ponieważ Wojtek nie chciał oddać, zaczęli się sypać piaskiem, a potem Wojtek nie oglądał telewizji przez dwa dni. Wojtek wymyślił trzeci sposób. Weźmie swoją najładniejszą zabawkę, nowy samochód terenowy, jak prawdziwy, tylko mniejszy, i będzie się bawił. Tamten chłopiec też będzie chciał się pobawić i zostaną przyjaciółmi. No i szło całkiem dobrze, chłopiec szalał z dżipem po całej piaskownicy, ale Wojtek nagle się rozmyślił i zabrał swoją zabawkę. Tamten się obraził i zdzielił Wojtusia koparką. Wojtuś oddał, i tym razem nie jadł słodyczy przez dwa dni.
I znowu Wojtek nie miał przyjaciela. Nie to nie. Poszedł zjeżdżać na zjeżdżalni. Zjeżdża, aż tu mu coś wylądowało na głowie. Usłyszał głośny śmiech. To jakaś dziewczynka pędzi za nim i chce go prześcignąć. O nie! Wojtek pierwszy dopadł drabinki, pierwszy się wspiął, pierwszy
zjeżdża, ale ona nie czeka, tylko za nim. I znowu ma ją na głowie. Wojtek, niewiele myśląc, za nią i teraz on jej na głowę. A ta się śmieje, mało nie pęknie, i woła:
– Ale super! Jak się nazywasz? Bo ja Kalinka!
– A ja Wojtek! Kto pierwszy w piaskownicy?
– Ja!
– Nie, właśnie, że ja!
W piaskownicy razem budowali zamek, ale Kalinka potem zaczęła robić dołek i trochę się pokłócili, co większe: dołek czy zamek. Na szczęście tak się pchali, że zamek się zrobił całkiem malutki, a dołek zniknął, więc zaczęli się śmiać. No i jeszcze trochę sobie pobiegali naokoło
wszystkich dzieci, wrzeszcząc wniebogłosy i trzeba było iść do domu. Szkoda. Odtąd Wojtek bawił się z Kalinką. I do tego przestał szukać przyjaciela. Jak myślisz, dlaczego?
- Rozmowa na temat opowiadania.
−− Jak Wojtuś szukał przyjaciela?
−− Czy dobrze robił? Czy tak należy bawić się z innymi dziećmi?
−− Jak poznał Kalinkę?
−− Czy ona jest jego przyjacielem?
- Zabawa ruchowo-naśladowcza Na podwórku.
Rodzic podaje nazwy zabaw na podwórku, a dziecko naśladują te zabawy. Np. zabawy w piaskownicy, jazdę na rowerze, bieganie.
- Na zakończenie, wykonajcie zadanie w Karcie pracy, cz. 2, nr 21.
Rysowanie po śladach drugiej połowy rysunku wiaderka, łopatki i foremki – jabłuszka. Kolorowanie rysunków.
Zabawy i ćwiczenia w ramach Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej.
Rozwijanie percepcji słuchowej
- Rozpoznajemy głos ludzkiej mowy
Dziecko z zamkniętymi oczami odgaduje, czyj głos słyszy:
„Kto mnie woła?” - dziecko nie widzi osób, które je wołają. Można utrudnić zgadywanie i zmieniać barwę i natężenie głosu, np. tata woła córeczkę „cienkim” głosem, itp.
„Rozpoznawanie głosów: kobiety, mężczyzny, dziecka” - dziecko zamyka oczy i słucha nagranych głosów. Czy to był głos pani, pana, czy dziecka?
- Uważne słuchanie
Zabawa: „Ile dźwięków słyszysz?”. Policz uderzenia w bębenek, stuknięcia o blat stołu. Dziecko zamyka oczy i liczy dźwięki wystukiwane przez mamę, tatę.
Rozpoznawanie znanych piosenek, znanych melodii. Włączamy znaną melodię lub nucimy. Dziecko odgaduje tytuł lub słowa piosenki.
Rozwijanie sprawności manualnej
- Przewlekanie sznureczków przez otwory •Wycinanie nożyczkami różnych obrazków z gazet i czasopism oraz naklejanie ich na papier. •Wycinanie nożyczkami po narysowanych liniach (prostych, kolistych, łamanych). •Zapinanie i odpinanie guzików i zamków błyskawicznych przy ubraniach. •Łączenie kropel lub kresek tworzących najpierw proste, a później coraz bardziej skomplikowane wzory.
08
CZE
2020
719
razy
czytano
p2zawiercie.pl