Skróty klawiszowe:

Pokaż moduł: Skróty klawiszowe.

Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...

p2zawiercie@zawiercie.eu

32 67 226 10

Zdjęcie

Odkryj z nami świat przedszkolaka

Grupy

Pszczółki

Plan podwórka

Witam Pszczółki i ich Rodziców.

„Plan podwórka”

  1. Zabawa rozwijająca umiejętność kojarzenia – To znak…

Rodzic rozpoczyna zdania, a dziecko kończy je, podając swoje propozycje.

Np.:

Kiedy słońce zachodzi, to znak, że zbliża się noc

Kiedy niebo sę chmurzy…

Kiedy liście spadają z drzew…

Kiedy śnieg topnieje…

Kiedy świeci słońce i pada deszcz…

Kiedy rozpoczyna się lato…

ZABAWA RUCHOWA Z RYMOWANKĄ

Maszerują dzieci drogą (maszerują w miejscu)

Raz, dwa, raz i dwa

Prawą nogą,(wyciągają prawą nogę)

 lewą nogą (wyciągają lewą nogę)

raz, dwa, raz i dwa (maszerują w miejscu)

i rękami poruszają( wymachują rękami)

raz, dwa, raz i dwa (maszerują w miejscu)

w prawo – lewą (lewą rękę wyciągają w prawą stronę)

w lewo – prawą (prawą rękę wyciągają w lewą stronę)

raz, dwa, raz i dwa (maszerują w miejscu)

ĆWICZENIA PORANNE

  1. Pajacyki - to doskonały sposób na rozgrzanie większej ilości mięśni jednocześnie;
  2. Podskoki raz na jednej, raz na drugiej nodze - ćwiczenie poprawia koordynację i równowagę;
  3. Wymachy ramionami - naśladowanie pływaków to doskonały sposób na przygotowanie dzieci na przyszłe wyprawy na basen;
  4. Przysiady - to ćwiczenie trudniejsze, ale doskonale wzmacniające mięśnie dolnych partii ciała;
  5. Taniec przy energicznej muzyce - pozwala wzmacniać poczucie rytmu, równowagi i koordynację.
  6. Stwórz tor przeszkód- wystarczy wybrać kilka misiów i ułożyć je na dywanie w odległości około 70 cm, tak aby maluch swobodnie mógł się między nimi poruszać. Następnie urządź zawody, w tym kto pierwszy pokona slalom.
  7. Wykonaj prowizoryczny kosz - wystarczy np. pojemnik używany na co dzień do przechowywania zabawek - i zorganizuj zawody na celność rzutów.
  8. Rozłóż na podłodze poduszki lub niewielkie ręczniki - niech będą one bezpiecznymi punktami. Pozostała część podłogi to aktywny wulkan. Musicie tak skakać po bezpiecznych punktach, by nie wpaść do krateru i na siebie nawzajem.
  9. Zaproponuj zabawę w chowanego - kreatywnie wykorzystajcie każdą przestrzeń, by znaleźć najlepszą kryjówkę.

 

2. MARZENIA DZIECI – ĆWICZENIA W MÓWIENIU

Wyjaśnienie znaczenia słowa – marzenie.

- Co to znaczy, że marzymy o czymś?

- Co to jest marzenie?

 

ZABAWA „O CZYM MARZĘ”

Dzieci dokańczają zdanie : Moim marzeniem jest…

 

KARTY PRACY, CZ. 4, S. 70-71

 - Słuchanie wiersza K.J. Węgrzyna „Marzenia”

 

Marzę o wielkiej, długiej podróży,

kiedy dorosnę i będę duży.

Może być pieszo albo rowerem,

byle daleko – w nieznany teren!

Znam wprawdzie zwierząt dzikich dość dużo

i świat obszedłem nieraz wokoło,

ale… to była – podróż po mapie!

A te zwierzęta – widziałem w zoo.

Lecz tato mówi, że najważniejsze

bywają w życiu przecież marzenia.

Bo jeśli marzyć nie umiesz wcale,

nie będziesz dążyć do ich spełnienia!

 

ROZMOWA NA TEMAT WIERSZA:

- O cyzm marzy chlopiec z wiersza?

- Co według taty chłopca jest najważniejsze?

 

Omówienie obrazków przedstawiających to, o czym marzyły dzieci.

Układanie zdań na temat obrazków, liczenie w nich słów.

Np.:

Adam dostał nowy rower.

Gabrysia widziała w Egipcie piramidy.

Kuba pierwszy raz leciał samolotem.

Bartek wędrował z rodzicami po górach.

Amelka nareszcie miała przyjaciół!

Emilka dostała od wujka lalkę.

 

Dzielenie na głoski słów: samolot, rower, lody, kask, plecak, pole, las…

Nauka fragmentami wiersza metoda ze słuchu.

Rysowanie tego, o czym marzy dziecko.

 

ZABAWA BIEŻNA „KTO PIERWSZY WRÓCI NA SWOJE MIEJSCE?”

Dzieci biegają w różnych kierunkach tak długo, aż wrócą na swoje miejsce, z którego startowali. W czasie zabawy należy, na zmianę wywoływać kolory i nie zapominać o zmianie kierunku biegu.

 

RYSOWNAIE PLANU WYMARZONEGO PODWÓRKA

Wypowiedzi dzieci na temat: Co chciałybyście mieć na podwórku?

Zapoznanie z zasadami urządzenia podwórka:

Koła to drzewa, duży prostokąt to piaskownica, małe prostokąty – ławki, trójkąty to huśtawki – itd.

 

ZABAWA RUCHOWO – NAŚLADOWCZA „ZABAWY NA PODWÓRKU”

Dzieci naśladują różne zabawy na podwórku na hasła – nazwy tych zabaw. Np. jazda na rowerze, zabawy w piasku, bieganie, gra w piłkę…

 

3. KARTA PRACY, CZ.4, S. 72

Otaczanie pętlami zabawek każdego rodzaju. Porównywanie ich liczby. Wpisanie do okienek odpowiednich liczb i znaków.

Kolorowanie rysunków piłek według opisów.

 

ZABAWA SŁOWNA „SŁOWA O ZNACZENIU RZECIWNYM”

Rodzic rzucając piłką do dziecka, wymienia jakieś słowo. Dziecko wypowiada słowo o znaczeniu przeciwnym i odrzuca piłkę.

Np.:

Mokry – suchy

Słodki – gorzki

Ciężki – lekki

Duzy – mały

Gruby – chudy

Szeroki – wąski

Wysoki – niski

Szybki – wolny

Stary – młody

Gorący – zimny

Dobry – zły

Biały – czarny

Mokry – suchy

Wesoły – smutny

Krótki – długi …

 

KARTA PRACY CZ. 4, S. 73

Rysowanie podwórka, na którym jest przedstawiona określona liczba elementów.

 

Życzę miłego dnia i udanej zabawy.

09

CZE

2020

265

razy

czytano

p2zawiercie.pl

Zdjęcie
Logo serwisu.

Dane przedszkola

 

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka w Zawierciu
42-400 Zawiercie
ul. Marszałkowska 28
woj. Śląskie

Logo serwisu.

Kontakt

 

p2zawiercie@zawiercie.eu
32 67 226 10

Logo serwisu.
Zdjęcie: .

Przewiń stronę na samą górę.

Logo serwisu.

Ukryj moduł.

Wyszukaj na stronie

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.

Formularz kontaktowy

Pytanie do burmistrza

Zgłoś usterkę

Formularz zgłoszenia