Plan podwórka
Witam Pszczółki i ich Rodziców.
„Plan podwórka”
- Zabawa rozwijająca umiejętność kojarzenia – To znak…
Rodzic rozpoczyna zdania, a dziecko kończy je, podając swoje propozycje.
Np.:
Kiedy słońce zachodzi, to znak, że zbliża się noc
Kiedy niebo sę chmurzy…
Kiedy liście spadają z drzew…
Kiedy śnieg topnieje…
Kiedy świeci słońce i pada deszcz…
Kiedy rozpoczyna się lato…
ZABAWA RUCHOWA Z RYMOWANKĄ
Maszerują dzieci drogą (maszerują w miejscu)
Raz, dwa, raz i dwa
Prawą nogą,(wyciągają prawą nogę)
lewą nogą (wyciągają lewą nogę)
raz, dwa, raz i dwa (maszerują w miejscu)
i rękami poruszają( wymachują rękami)
raz, dwa, raz i dwa (maszerują w miejscu)
w prawo – lewą (lewą rękę wyciągają w prawą stronę)
w lewo – prawą (prawą rękę wyciągają w lewą stronę)
raz, dwa, raz i dwa (maszerują w miejscu)
ĆWICZENIA PORANNE
- Pajacyki - to doskonały sposób na rozgrzanie większej ilości mięśni jednocześnie;
- Podskoki raz na jednej, raz na drugiej nodze - ćwiczenie poprawia koordynację i równowagę;
- Wymachy ramionami - naśladowanie pływaków to doskonały sposób na przygotowanie dzieci na przyszłe wyprawy na basen;
- Przysiady - to ćwiczenie trudniejsze, ale doskonale wzmacniające mięśnie dolnych partii ciała;
- Taniec przy energicznej muzyce - pozwala wzmacniać poczucie rytmu, równowagi i koordynację.
- Stwórz tor przeszkód- wystarczy wybrać kilka misiów i ułożyć je na dywanie w odległości około 70 cm, tak aby maluch swobodnie mógł się między nimi poruszać. Następnie urządź zawody, w tym kto pierwszy pokona slalom.
- Wykonaj prowizoryczny kosz - wystarczy np. pojemnik używany na co dzień do przechowywania zabawek - i zorganizuj zawody na celność rzutów.
- Rozłóż na podłodze poduszki lub niewielkie ręczniki - niech będą one bezpiecznymi punktami. Pozostała część podłogi to aktywny wulkan. Musicie tak skakać po bezpiecznych punktach, by nie wpaść do krateru i na siebie nawzajem.
- Zaproponuj zabawę w chowanego - kreatywnie wykorzystajcie każdą przestrzeń, by znaleźć najlepszą kryjówkę.
2. MARZENIA DZIECI – ĆWICZENIA W MÓWIENIU
Wyjaśnienie znaczenia słowa – marzenie.
- Co to znaczy, że marzymy o czymś?
- Co to jest marzenie?
ZABAWA „O CZYM MARZĘ”
Dzieci dokańczają zdanie : Moim marzeniem jest…
KARTY PRACY, CZ. 4, S. 70-71
- Słuchanie wiersza K.J. Węgrzyna „Marzenia”
Marzę o wielkiej, długiej podróży,
kiedy dorosnę i będę duży.
Może być pieszo albo rowerem,
byle daleko – w nieznany teren!
Znam wprawdzie zwierząt dzikich dość dużo
i świat obszedłem nieraz wokoło,
ale… to była – podróż po mapie!
A te zwierzęta – widziałem w zoo.
Lecz tato mówi, że najważniejsze
bywają w życiu przecież marzenia.
Bo jeśli marzyć nie umiesz wcale,
nie będziesz dążyć do ich spełnienia!
ROZMOWA NA TEMAT WIERSZA:
- O cyzm marzy chlopiec z wiersza?
- Co według taty chłopca jest najważniejsze?
Omówienie obrazków przedstawiających to, o czym marzyły dzieci.
Układanie zdań na temat obrazków, liczenie w nich słów.
Np.:
Adam dostał nowy rower.
Gabrysia widziała w Egipcie piramidy.
Kuba pierwszy raz leciał samolotem.
Bartek wędrował z rodzicami po górach.
Amelka nareszcie miała przyjaciół!
Emilka dostała od wujka lalkę.
Dzielenie na głoski słów: samolot, rower, lody, kask, plecak, pole, las…
Nauka fragmentami wiersza metoda ze słuchu.
Rysowanie tego, o czym marzy dziecko.
ZABAWA BIEŻNA „KTO PIERWSZY WRÓCI NA SWOJE MIEJSCE?”
Dzieci biegają w różnych kierunkach tak długo, aż wrócą na swoje miejsce, z którego startowali. W czasie zabawy należy, na zmianę wywoływać kolory i nie zapominać o zmianie kierunku biegu.
RYSOWNAIE PLANU WYMARZONEGO PODWÓRKA
Wypowiedzi dzieci na temat: Co chciałybyście mieć na podwórku?
Zapoznanie z zasadami urządzenia podwórka:
Koła to drzewa, duży prostokąt to piaskownica, małe prostokąty – ławki, trójkąty to huśtawki – itd.
ZABAWA RUCHOWO – NAŚLADOWCZA „ZABAWY NA PODWÓRKU”
Dzieci naśladują różne zabawy na podwórku na hasła – nazwy tych zabaw. Np. jazda na rowerze, zabawy w piasku, bieganie, gra w piłkę…
3. KARTA PRACY, CZ.4, S. 72
Otaczanie pętlami zabawek każdego rodzaju. Porównywanie ich liczby. Wpisanie do okienek odpowiednich liczb i znaków.
Kolorowanie rysunków piłek według opisów.
ZABAWA SŁOWNA „SŁOWA O ZNACZENIU RZECIWNYM”
Rodzic rzucając piłką do dziecka, wymienia jakieś słowo. Dziecko wypowiada słowo o znaczeniu przeciwnym i odrzuca piłkę.
Np.:
Mokry – suchy
Słodki – gorzki
Ciężki – lekki
Duzy – mały
Gruby – chudy
Szeroki – wąski
Wysoki – niski
Szybki – wolny
Stary – młody
Gorący – zimny
Dobry – zły
Biały – czarny
Mokry – suchy
Wesoły – smutny
Krótki – długi …
KARTA PRACY CZ. 4, S. 73
Rysowanie podwórka, na którym jest przedstawiona określona liczba elementów.
Życzę miłego dnia i udanej zabawy.
09
CZE
2020
265
razy
czytano
p2zawiercie.pl