Nasze podwórko - zabawy z figurami i piosenką

Strona główna » Grupy » Pszczółki » Nasze podwórko - zabawy z figurami i piosenką

wielkość tekstu: A | A | A

☺   ☺   ☺ Witam Pszczółki w środę , witam również Waszych Rodziców . Zapraszam do zajęć i zabaw

1. Na początek otwórzcie kartę pracy, cz. 4, s. 74.

Oglądanie obrazków. Określanie, co robią dzieci na podwórku. Łączenie kartoników ze zdaniami

z odpowiednimi obrazkami. Rysowanie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.

2. Teraz zapraszam do porannych ćwiczeń   z pomocą  Pipi oto link https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

3. Zapraszam do zabawy  O jakiej figurze mówię?

Rodzic  opisuje słowami dowolną, poznaną figurę, bez używania jej nazwy. Zadaniem

dzieci jest odgadnięcie nazwy figury  (trójkąt, prostokąt, koło , kwadrat , )

4.Teraz policzcie  figury  znajdujące  się w pętlach. (Karta pracy na dole strony )

W dwóch pętlach umieszczone jest po 10 figur – w tym trójkąty, prostokąty, koła i kwadraty.

• Dzieci liczą figury. Porównują ich liczbę w obu pętlach (jest tyle samo).

• Liczą poszczególne figury w każdej pętli i układają działanie.    4 + 2 + 1 + 3 = 10

1 + 3 + 4 + 2 = 10

5. Otwórzcie kartę pracy, cz. 4, s. 78.

Kończenie rysunku latawca po prawej stronie karty według wzoru umieszczonego po lewej

stronie karty. Kolorowanie rysunku po lewej stronie.

Zabawa Zabawa rozwijająca spostrzegawczość – Gdzie to jest?

Dzieci rozglądają się po pokoju. Ich zadaniem jest wskazać przedmioty, których cechy podaje

rodzic . Np. występują pojedynczo, występują podwójnie, są kupione w sklepie papierniczym, są z plastiku, są trzykolorowe

6. Karta pracy, cz. 4, s. 79.

Oglądanie obrazków dzieci wykonujących różne ćwiczenia gimnastyczne. Łączenie obrazków

z rysunkami postaci wykonujących to samo ćwiczenie.

7. Zapraszam do Zabawy przy piosence  oto link https://chomikuj.pl/mammmuska/Muzyka/Dla+dzieci/Piosenki+dla+przedszkolaka+5+-+M*c3*b3j+*c5*9awiat/05_Na+naszym+podw*c3*b3rku_Piosenki+dla+Przedszkolaka+5+-+M*c3*b3j+*c5*9awiat,4680814840.mp3(audio)

8.Poruszajcie się tak, jak podpowiada muzyka.  oto link https://soundcloud.com/user-956760406/7-nagranie-muzyki-do-marszu

Dzieci słuchają nagrań melodii do marszu, biegu, podskoków i odpowiednio się poruszają.

9. Posłuchajcie jeszcze raz piosenki   https://chomikuj.pl/mammmuska/Muzyka/Dla+dzieci/Piosenki+dla+przedszkolaka+5+-+M*c3*b3j+*c5*9awiat/05_Na+naszym+podw*c3*b3rku_Piosenki+dla+Przedszkolaka+5+-+M*c3*b3j+*c5*9awiat,4680814840.mp3(audio)

10. Odpowiedzcie na pytania .

− Jak zbudowana jest piosenka?

− Co znajduje się na podwórku?

− Co robią dzieci na podwórku?

11. Zapraszam do zabawy przy piosence.

I zwrotka – dzieci naśladują ulubione zabawy na podwórku.

Refren

W parach obracają się w kółeczkach.

II zwrotka

Naśladują czynności, o których jest mowa w tekście: jazdę na rowerze, rolkach, ubieranie lalek.

Refren – jw.

III zwrotka

Naśladują czynności, o których jest mowa w tekście: grę w piłkę, strzelanie goli do bramki,

grę w dwa ognie, w klasy, skakanie przez gumę…

Refren – jw.

12. Ćwiczenia wokalne.

Śpiewanie przez dzieci tekstu na wymyślone przez nie melodie.

Na naszym podwórku

karuzela mknie.

My wszyscy bezpiecznie

bawimy się.

13..Teraz maszerujcie  po kole przy nagraniu piosenki.

14. Teraz  lub po południu  otwórzcie kartę pracy, cz. 4, s. 75, 76 .

Oglądanie obrazków. Opowiadanie, jak dzieci sobie pomagają. Rysowanie po śladach skakanek

kredkami w odpowiednich kolorach. Odczytanie wyrazów. Liczenie w nich liter i łączenie liniami z odpowiednimi cyframi. Liczenie kół i pokazywanie ich liczby na palcach

MIŁEJ ZABAWY I ODRABIANIA 

Zabawy i ćwiczenia w ramach pomocy psychologiczno - pedagogicznej

Utrwalenie cyfr , dodawania i odejmowania

1.  „Liczymy ” – Zadaniem dzieci będzie przeliczenie ilości i wpisanie cyfry ( karta pracy na dole strony )Można rysować dziecku dowolne elementy i dowolną ilość . Można również ćwiczyć  z pomocą dowolnych elementów np . klocki, kredki

2.Dodaj lub odejmij

9-9 =

10-3=

4+4=

7-2=

8+2=

10-3=

5+4=

3. Zamaluj na żółto litery takie jak pierwsza w rzędzie. Narysuj obok taką cyfrę ile zamalowałeś liter.

r o m r a t i d L r l r k r o a r i T r M r

R i o a T R M a r R R A i y t T O R r

E M E L E T R F A D E I L E O E R

e i m y e a e t d e l i o e a d m a e i e

Rozwijanie koordynacjji wzrokowo-ruchowej

1. Kopiowanie przez kalkę lub przezroczystą koszulkę na dokumenty

2. Rysowanie szlaczków na kratkowanym papierze

Zapraszam do zapoznania się z przykładami zabaw i ćwiczeń w ramach  rozwijania uzdolnień teatralnych

1,.Galeria portretów

Dzieci stoją , osoba dorosła chodzi przed nimi trzymając w ręce ramę obrazu. Osoba dorosła wczuwa się w rolę przewodnika muzeum, który opowiada o zbiorach muzealnych obrazów. Kiedy opisuje jakiś obraz przystawia ramkę do twarzy  dziecka, którego zadaniem jest przedstawić za pomocą mimiki twarzy tytułową postać, o której mówi  np. „Dzielny żołnierz”, „Zawstydzona dama”, „Zły pirat”, „Przerażony chłopiec”, „Wściekły chłopiec” itp.

2. Żywy teatrzyk

Odgrywanie postaci teatralnych przez dzieci. Tutaj rekwizytami mogą być wszelkie przedmioty nadające określone cechy postaciom. Jeśli młody aktor jest piratem, będzie to przepaska na oko, mała księżniczka może założyć swoją najpiękniejszą suknię, głowę przyozdobić koroną, a w dłoni trzymać różdżkę. Jest to świetna sposobność do wykazania się wcześniej umiejętnościami plastycznymi. Żadna plastikowa korona zakupiona w sklepie nie będzie miała takiej wartości jak ta samodzielnie wykonana z tektury, folii aluminiowej i ozdób. Taka forma inscenizacji jest też polem do popisu dla wyobraźni 

Zachęcam do obejrzenia filmiku jak z rodzicem można się świetnie bawić w teatr oto link

https://www.youtube.com/watch?v=NQhC7b6hwlI

Miłego dnia . Do zobaczenia Pa !  !  !  ♥  ☺  ♥ 
 

czytano: 37 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-06-10 07:54:43

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • received_330010836344397345
  • received_329557424051838145
  • received_270438844648496545
  • received_79431058472082645
  • received_76489669102230345
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna