LUBIMY ZAGADKI

Strona główna » Grupy » Kotki » LUBIMY ZAGADKI

wielkość tekstu: A | A | A

Dzień dobry Koteczki.smiley

Dzisiejszy dzień rozpoczniemy od wykonania  ćwiczenia w Wyprawce plastycznej-

Wytnijcie  kolorowe paski  z wyprawki. Spróbujcie  ułożyć z nich z nich dowolną  kompozycję. Nazwijcie swoje prace.

Następnie pobawimy się w odgadywanie zagadek. Rodzic  mówi zagadkę, a dziecko podaje  rozwiązanie.

Ciągle skacze, podskakuje,czasem turla się.

Z nią zabawa doskonała – każdy o tym wie.

Po rozwiązaniu zagadki dziecko określa, jak można się bawić piłką na podwórku. Wyjaśniamy dziecku dlaczego nie powinno się tego robić w domu.

Kolejna zagadka ruchowa

Rodzic naśladuje jazdę na rowerze – trzyma sztywno kierownicę, unosi wysoko kolana i naśladuje pedałowanie. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, na jakim pojeździe rodzic naśladuje jazdę. Potem dziecko za rodzicem też naśladują jazdę na rowerze.

Zabawa ruchowa z elementem podskoku – Skacząca piłka.

Dziecko naśladuje podskakującą piłkę: szybko, a potem – wolno.

Dla chętnych dzieci- Ćwiczenia w liczeniu.

Rodzic przygotowuje obrazki z różną liczbą elementów. Dziecko liczy, ile elementów znajduje

się na danym obrazku, podaje ich liczbę i pokazuje odpowiednią liczbę palców.

Zabawy i ćwiczenia w ramach Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej.

Usprawnianie narządów mowy:

Ćwiczenia wzmacniające mięśnie warg:

– naśladowanie rybki (usta w tzw. rybi pyszczek)

– cmokanie

– układamy usta w dzióbek, przesuwamy raz w prawo, raz w lewo

– ułożenie ust na zmianę w dzióbek i uśmiech (można mówić u-i-u-i-u-i … )

– wymawianie na zmianę o-e-o-e-o-e

– parskanie

Ćwiczenia języka

– wysuwanie języka na zewnątrz i cofanie w głąb jamy ustnej; język nie powinien dotykać warg

– wysunięcie języka z jamy ustnej i wykonywanie ruchów wahadłowych od jednego kącika ust do drugiego; język nie powinien dotykać warg, należy także unikać współruchów szczęki dolnej

– język wysunięty z jamy ustnej, na przemian przyjmuje kształt łopaty (szeroki) i grotu (wąski); nie dotyka zębów, ani warg

– zaginanie wysuniętego języka w kształcie łopaty (język szeroki) możliwie najwyżej w kierunku nosa (język przylega do górnej wargi), a następnie ten sam układ na wardze dolnej

– unoszenie wąskiego języka możliwie najwyżej w kierunku nosa

Ćwiczenia motoryki małej:

- swobodne bazgranie na dużych arkuszach papieru, flamastrami, kredkami świecowymi, pastelami, zamalowywanie dużych powierzchni farbami grubym pędzlem dziecko stoi (nie siedzi) przy stoliku odpowiedniej do jego wzrostu wysokości,zamalowywanie obrazków w książeczkach do malowania, kalkowanie obrazków, obrysowywanie szablonów, rysowanie po śladzie, cięcie po narysowanych liniach

Zapraszam do zapoznania się z przykładami ćwiczeń i zabaw w ramach rozwijania uzdolnień teatralnych. 

Balonik – zabawa oddechowa. Rodzic  rękami naśladuje gest nadmuchiwanego balonika, a zadaniem dziecka jest stopniowe nabieranie powietrza, a następnie przy długiej wymowie głoski „s” powolne wypuszczanie powietrza.

Rzeźby

Dziecko porusza się po pokoju szybkim krokiem w rytm muzyki. Kiedy muzyka się zatrzyma rodzic podaje dziecku temat który musi  przedstawić w formie stop-klatki (bezruchu). Przykładowe tematy: „Super bohaterzy”, „Na farmie”, „Zoo”, „W kuchni” itp.

Rzeźbiarz

Zabawa w parach z rodzicem/rodzeństwem– jedna osoba z pary jest rzeźbiarzem, a druga materiałem, z którego powstaje rzeźba (materiał poddaje się ruchom rzeźbiarza). Zadaniem rzeźbiarza jest ułożenie rzeźby w wybrany sposób, a następnie nadanie jej tytułu.

 

ŻYCZYMY MIŁEGO DNIA I SŁONECZNEGO WEEKENDU.

czytano: 55 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-06-12 07:21:29

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • img_20200923_121048291
  • img_20200923_121036291
  • img_20200923_114820291
  • img_20200923_114717291
  • img_20200923_114454291
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna