LUBIMY ZAGADKI
Dzień dobry Koteczki.
Dzisiejszy dzień rozpoczniemy od wykonania ćwiczenia w Wyprawce plastycznej-
Wytnijcie kolorowe paski z wyprawki. Spróbujcie ułożyć z nich z nich dowolną kompozycję. Nazwijcie swoje prace.
Następnie pobawimy się w odgadywanie zagadek. Rodzic mówi zagadkę, a dziecko podaje rozwiązanie.
Ciągle skacze, podskakuje,czasem turla się.
Z nią zabawa doskonała – każdy o tym wie.
Po rozwiązaniu zagadki dziecko określa, jak można się bawić piłką na podwórku. Wyjaśniamy dziecku dlaczego nie powinno się tego robić w domu.
Kolejna zagadka ruchowa
Rodzic naśladuje jazdę na rowerze – trzyma sztywno kierownicę, unosi wysoko kolana i naśladuje pedałowanie. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, na jakim pojeździe rodzic naśladuje jazdę. Potem dziecko za rodzicem też naśladują jazdę na rowerze.
Zabawa ruchowa z elementem podskoku – Skacząca piłka.
Dziecko naśladuje podskakującą piłkę: szybko, a potem – wolno.
Dla chętnych dzieci- Ćwiczenia w liczeniu.
Rodzic przygotowuje obrazki z różną liczbą elementów. Dziecko liczy, ile elementów znajduje
się na danym obrazku, podaje ich liczbę i pokazuje odpowiednią liczbę palców.
Zabawy i ćwiczenia w ramach Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej.
Usprawnianie narządów mowy:
Ćwiczenia wzmacniające mięśnie warg:
– naśladowanie rybki (usta w tzw. rybi pyszczek)
– cmokanie
– układamy usta w dzióbek, przesuwamy raz w prawo, raz w lewo
– ułożenie ust na zmianę w dzióbek i uśmiech (można mówić u-i-u-i-u-i … )
– wymawianie na zmianę o-e-o-e-o-e
– parskanie
Ćwiczenia języka
– wysuwanie języka na zewnątrz i cofanie w głąb jamy ustnej; język nie powinien dotykać warg
– wysunięcie języka z jamy ustnej i wykonywanie ruchów wahadłowych od jednego kącika ust do drugiego; język nie powinien dotykać warg, należy także unikać współruchów szczęki dolnej
– język wysunięty z jamy ustnej, na przemian przyjmuje kształt łopaty (szeroki) i grotu (wąski); nie dotyka zębów, ani warg
– zaginanie wysuniętego języka w kształcie łopaty (język szeroki) możliwie najwyżej w kierunku nosa (język przylega do górnej wargi), a następnie ten sam układ na wardze dolnej
– unoszenie wąskiego języka możliwie najwyżej w kierunku nosa
Ćwiczenia motoryki małej:
- swobodne bazgranie na dużych arkuszach papieru, flamastrami, kredkami świecowymi, pastelami, zamalowywanie dużych powierzchni farbami grubym pędzlem dziecko stoi (nie siedzi) przy stoliku odpowiedniej do jego wzrostu wysokości,zamalowywanie obrazków w książeczkach do malowania, kalkowanie obrazków, obrysowywanie szablonów, rysowanie po śladzie, cięcie po narysowanych liniach
Zapraszam do zapoznania się z przykładami ćwiczeń i zabaw w ramach rozwijania uzdolnień teatralnych.
Balonik – zabawa oddechowa. Rodzic rękami naśladuje gest nadmuchiwanego balonika, a zadaniem dziecka jest stopniowe nabieranie powietrza, a następnie przy długiej wymowie głoski „s” powolne wypuszczanie powietrza.
Rzeźby
Dziecko porusza się po pokoju szybkim krokiem w rytm muzyki. Kiedy muzyka się zatrzyma rodzic podaje dziecku temat który musi przedstawić w formie stop-klatki (bezruchu). Przykładowe tematy: „Super bohaterzy”, „Na farmie”, „Zoo”, „W kuchni” itp.
Rzeźbiarz
Zabawa w parach z rodzicem/rodzeństwem– jedna osoba z pary jest rzeźbiarzem, a druga materiałem, z którego powstaje rzeźba (materiał poddaje się ruchom rzeźbiarza). Zadaniem rzeźbiarza jest ułożenie rzeźby w wybrany sposób, a następnie nadanie jej tytułu.
ŻYCZYMY MIŁEGO DNIA I SŁONECZNEGO WEEKENDU.
12
CZE
2020
665
razy
czytano
p2zawiercie.pl