Zabawy na podwórku
Witam Was Pszczółki i Waszych Rodziców
- Karty pracy „Czytam, piszę , liczę, s. 94
Rysowanie tego , z czym kojarzą się wakacje.
Podział nazw obrazków na sylaby i na głoski.
ĆWICZENIA PORANNE
https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo
https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I
2. Słuchanie opowiadania S. Karaszewskiego „Zabawy na podwórku”
Skan z tekstem opowiadania znajduje się na dole strony.
ROZMOWA NA TEMAT PODWÓRKA:
- Co lubicie robić na podwórku?
- Co powinno się na nim znajdować?
ROZMOWA NA TEMAT OPOWIADANIA:
- Co się stało z zaniedbanym ogródkiem?
- Jak wyglądał plac po przeróbce?
- Czego nie wolno było na placu? Gdzie to było zapisane? W jaki sposób?
- Kto pilnował porządku?
ROZMOWA NA TEMAT PLACU PRZEDSZKOLNEGO
- Co byłoby potrzebne na naszym placu przedszkolnym?
- Czy przydałby się regulamin?
PLANOWANIE ZNAKÓW MÓWIĄCYCH O TYM, CO MOŻNA ROBIĆ, A CZEGO NIE MOŻNA NA PLACU PRZEDSZKOLNYM NP.:
Przekreślony obrazek psa – nie wprowadzamy psów na plac
Przekreślona złamana gałązka – nie niszczymy roślin
Dwoje dzieci uśmiechniętych – młodsze i starsze – bawimy się wspólnie z młodszymi
RYSOWANIE NA BAZIE KÓŁ (DZIECI DOSTAJĄ KARTKI Z RYSUNKAMI KÓŁ – WYCINAJĄ I RYSUJĄ SWOJE WYMYŚLONE ZNAKI) – DÓŁ STRONY
Zabawa ruchowa rozwijająca umiejętność współdziałania w parach „Pomniki”
Dobieramy się parami, jedna osoba jest projektantem, a druga osoba - materiałem, z którego ma powstać pomnik. Maszerujemy w różnych kierunkach Sali przy dźwięku. Podczas przerwy w grze projektant tworzy wymyślony przez siebie pomnik, ustawiając partnera w dowolnej pozycji.
3.KARTY PRACY „CZYTAM, PISZĘ, LICZĘ S. 95)
Rysowanie po śladach szlaczków. Rysowanie coraz mniejszych szlaczków.
Rozmowa z dziećmi na temat domowych zwierzątek i tego, co robią z nimi, jak jadą na wakcje
Dowolny taniec przy piosence „Idziemy do zoo”
Zabawy i ćwiczenia w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej
- Wyklejanie obrazu graficznego litery – uczeń ma przygotowany widok litery (małej oraz wielkiej, pisanej oraz drukowanej – nie wszystkie na jednej lekcji) w formacie A4. Za pomocą wybranej techniki plastycznej wypełnia literę.
- Polisensoryczne poznawanie litery – uczeń poznaje literę za pomocą wielu zmysłów. Na przykład literę „A” poznaje poprzez słuchanie odgłosów AUT, wodzenie palcem po konturze litery wypełnionej gumą imitującą oponę samochodu, jednocześnie oddziałujemy na ucznia zapachem samochodowego odświeżacza powietrza.
12
CZE
2020
209
razy
czytano
p2zawiercie.pl