Czym pojedziemy na wakacje?
Dzień dobry „Koteczki”
Zapraszamy do kolejnego tygodnia wspólnych zabaw zatytułowanego „Nadchodzą wakacje”
1. „Poranna gimnastyka”- rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej dziecka podczas wykonywania prostych ćwiczeń gimnastycznych.
https://www.youtube.com/watch?v=Xw7aNr4vTbc
2. „Lato”- zabawa z wykorzystaniem rymowanki.
Lato, lato na nas czeka,
razem z latem – las i rzeka.
Dziecko mówi rymowankę – szeptem, z naturalnym natężeniem głosu, krzycząc.
3. „Lenka szykuje się na wakacje”- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej podczas ćwiczenia w książce, s. 45.
Oglądanie obrazka. Nazywanie ubrań i zabawek, które Lena przygotowała na wakacyjny wyjazd. Określanie, gdzie Lena z rodzicami wybiera się na wakacje.
4. „Czym pojedziemy na wakacje?”- zabawa dydaktyczna. Naśladowanie odgłosów wydawanych przez różne środki lokomocji.
Rodzic pokazuje zdjęcie danego środka lokomocji i naśladuje dźwięki, jakie on wydaje, a dziecko je naśladuje.
Pociąg – puff, puff, puff…
Samolot – sssyyyyyyyy…
Samochód – brum, brum, brum…
Rower (dzwonek) – dzyń, dzyń, dzyń…
Autobus – ter, ter, ter…
5. „Zgaduj zgadula”- rozwijanie logicznego myślenia podczas rozwiązywania zagadek.
Otwórz proszę Kartę pracy cz. 2, nr 22.
Rozwiązywanie zagadek o środkach lokomocji. Odszukiwanie wśród naklejek zdjęć przedstawiających rozwiązania zagadek i naklejanie ich w odpowiednich miejscach.
6. „Pociąg”- zabawa ruchowa przy piosence.
https://www.youtube.com/watch?v=E0mJZtUP_yY
Zapraszam do zapoznania się z przykładami ćwiczeń i zabaw w ramach rozwijania uzdolnień
1. „Siedmiokroczek”- osłuchanie z piosenką. Zabawy ruchowe przy piosence.
https://www.youtube.com/watch?v=O-4Pq1CYrtI
2 „Ay Ay Ay' Zumba Z-Event Chorégraphie officielle EL CHEVO”- zachęcanie dzieci do wyrażania swojej pozytywnej emocji śpiewem, tańcem i okrzykiem.
https://www.youtube.com/watch?v=5WlFGoTJrm8
Zabawy i ćwiczenia w ramach Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej.
Przykłady ćwiczeń w rozwijaniu percepcji wzrokowej „ Co zginęło?”- połóż przed dzieckiem 3-5 przedmiotów. Kiedy dziecko nie patrzy schowaj jeden z tych przedmiotów i zapytaj „Co zginęło?”.
„Ciepło- zimno”- zabawa polegająca na odszukaniu schowanego przedmiotu. Pomocą są jedynie słowa ciepło- kiedy dziecko jest blisko ukrytego przedmiotu i zimno- kiedy daleko.
Przykłady ćwiczeń rozwijających sprawność manualną i grafomotoryczną:
-
Zabawy w rzucaniu do celu piłek różnej wielkości, obręczy, woreczków.
-
Stukanie czubkami palców naśladując grę na pianinie, padanie deszczu.
-
Cięcie papieru wzdłuż linii prostej narysowanej grubym pisakiem.
-
Cięcie papieru wzdłuż narysowanej grubym pisakiem linii falistych, łamanych, kolistych.
-
Rysowanie dowolnych wzorów palcem i dłonią na tackach z rozsypaną kaszą drobno i gruboziarnistą.
-
Nawlekanie koralików czy guzików na sznurek lub żyłkę.
-
Przewlekanie sznureczków przez otwory (tzw. wyszywanki bez igły
ŻYCZYMY MIŁEGO DNIA
15
CZE
2020
515
razy
czytano
p2zawiercie.pl