Liczymy babki

Strona główna » Grupy » Kotki » Liczymy babki

wielkość tekstu: A | A | A

WITAJCIE KOCHANE KOTECZKI

heartheartheart

 

  • Ruch to zdrowie- rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej dziecka podczas wykonywania prostych ćwiczeń gimnastycznych.

https://www.youtube.com/watch?v=l-P0PfiZp9E

https://www.youtube.com/watch?v=fKECl8F-rCY

 

 

DZIŚ POPRACUJEMY NAD ROZWIJANIEM UMIEJĘTNOŚCI MATEMATYCZNYCH

 

  • Otwórzcie proszę książkę, s. 46.

Liczenie obrazków samochodów: dużych, a potem małych. Porównywanie ich liczby.

 

  • Pojazdy z figur” – ćwiczenia w liczeniu.

Dziecko dostaje po cztery figury każdego rodzaju.

Dziecko układa z wybranych figur sylwetę wybranego pojazdu. Nazywa swój pojazd. Potem liczy kolejne figury, których użyły do ułożenia pojazdu. Rodzic pokazuje np. kwadrat, a dziecko szuka w swoim pojeździe kwadratów – figur o takim kształcie jak pokazywana figura, i je liczy. Tak samo postępują z pozostałymi figurami.

 

  • Samochody”- zabawa bieżna

Dziecko dostaje kolorowe krążki /pokrywkę,talerzyk papierowy– kierownice. Porusza się po pokoju– ulicy – gdy rodzic pokazuje zielony krążek, a zatrzymują się, gdy rodzic pokazuje czerwony krążek.

 

  • Światła drogowe”- zabawa ruchowa przy piosence.

https://www.youtube.com/watch?v=3pAqiMqe7yA

 

 

Zapraszam do zapoznania się z przykładami ćwiczeń i zabaw w ramach rozwijania uzdolnień


 

ZABAWY ROZWIJAJĄCE WYOBRAŹNIE

1. Zabawa „ Czarodziejski kufer” - polega na tym, że na środku pokoju stoi kufer/walizka/pudełko. Dziecko podchodzi do niego, otwiera go i opowiada co się w nim znajduje. W kufrze może być przedmiot codziennego użytku, może to być ciekawe miejsce lub coś niematerialnego. Zawartość kufra zależy od wyobraźni dziecka, w rzeczywistości jest on pusty. Jest tylko rekwizytem, który pobudza twórcze myślenie ( Matelska A., 2001, s.46).

2. Zabawa „ Dziwna przemiana”- dziecko siedzi na dywanie. Przed nim leży dowolny przedmiot np. gazeta. Dziecko podchodzi do niej, bierze do ręki i głośno zachwyca się jej zastosowaniem mówiąc; jaki gustowny fartuszek, w końcu mam parasol, te zasłonki mają idealne kolory itp.

3.Zabawa„ Co by było, gdyby..?” dziecko siedzi , rodzic zadaje nierealne pytania typu:

-Co by było, gdyby ludzie mieli skrzydła?

- Co by było, gdyby woda w morzu była słodka?

- Co by było, gdyby zwierzęta przemówiły ludzkim głosem?

 

MIŁEGO DNIA PRZEDSZKOLAKI

smileysmileysmiley

czytano: 59 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-06-16 07:36:42

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • img_20201019_115605461
  • img_20201019_111825461
  • img_20201019_111819461
  • img_20201019_111813461
  • img_20201019_111807461
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna