Co zabierzemy na wakacje?

Strona główna » Grupy » Pszczółki » Co zabierzemy na wakacje?

wielkość tekstu: A | A | A

Drodzy Rodzice Drogie Pszczółki

Co zabierzemy na wakacje?

 

  1. ĆWICZENIA W KSIĄŻCE, S.92

Określenie, co nie pasuje na obrazku.

KARTA PRACY, CZ. 4, S. 84

Liczenia na palcach. Łączenie zapisów działań matematycznych z odpowiednimi wynikami według wzoru.

Liczenie na palcach. Wpisywanie liczb będących wynikami dodawania i odejmowania.

Łączenie liczb w pary tak, aby wynik ich dodawania wynosił 10.

ĆWICZENIA PORANNE

 - Jestem clownem , chodzenie na miękkich nogach .
- Bieganie dookoła jeziora , bieganie po obwodzie dywanu
- Wielkoludy i krasnoludki , chodzenie na palcach na przemian- po cichu ( krasnoludki), głośno, uderzając całymi stopami o podłogę ( wielkoludy)
- Przechodzenie pod mostem , przechodzenie pod krzesełkiem 
- Turlanie się po łące , dywan jest łąką po której dzieci turlają się same, a potem turlają się wzajemnie 
- Ćwiczenia orientacyjno – porządkowe, marsz i bieg w różnych kierunkach, na uderzenie w tamburyno dzieci wykonują przysiad podparty
- Ćwiczenia ramion, siad skrzyżny, ręce wzdłuż tułowia , dzieci muszą przenieść ramiona bokiem w górę , klasnąć jak najwyżej nad głową, opuścić ramiona bokiem w dół
- Ćwiczenie równowagi, w staniu jednonóż chwyt rękami kolana prawej nogi, dotknięcie go czołem, powtórzyć ćwiczenie z lewą nogą 
- Ćwiczenia tułowia, siad klęczny, skłon tułowia z dotknięciem kolana, wyprost , ustawienie głowy prosto
- Podskoki rozkroczno- zwarte, skakanie jak pajac
- Marsz po kole przy piosence 

2. ZABAWA Z RYMOWANKĄ

Wakacje, wakacje

To wspaniały czas –

Czeka na nas morze,

Góry, rzeka, las.

Dzieci mówią rymowankę za rodzicem, dzieląc słowa na sylaby i rytmicznie klaszcząc.

ZABAWA „CO ZABIERZEMY NA WAKACJE?”

Na dole strony znajdują się obrazki przedmiotów przydanych na wakacjach oraz duży plecak. Dziecko ma za zadanie wybrać obrazki przedmiotów potrzebnych na wakacje i umieścić je w plecaku. Ale nie podają ich nazwy, tylko inne nazwy, które określają ich zastosowanie. Np. zamiast ponton dziecko podaje nazwę – wodny pływacz czy cos podobnego.

KARTY PRACY, CZ. 4, S. 86,87

Czytanie tekstu. Określenie, co można robić na wakacjach. Rysowanie miejsca, w którym dziecko spędzi wakacje.

Oglądanie ikonek. Określenie, jakie wakacyjne rady one przedstawiają.

Rysowanie po śladzie rysunku bez odrywania kredki od kartki.

ZABAWY PATYCZKAMI – ĆWICZENIA W LICZENIU

Dzieci dostają po 10 patyczków w trzech  kolorach, cyfry i znaki.

- Układają przed sobą patyczki według  kolorów, a pod nimi działanie, które to ilustruje . Np. dziecko dostało 6 patyczków niebieskich, 3 patyczki zielone i żółty patyczek. Układa działanie 6+3+1 =10

- Następnie dzieci odkładają wymienioną liczbę patyczków (rodzic podaje dziecku ile patyczków ma odsunąć) i układa działanie.

- Symulują za pomocą patyczków sytuacje przedstawione przez rodzica, układają odpowiednie działanie, udzielają odpowiedzi. Np. Rodzic podaje treść zadania: Mama miała 8 jabłek, 4 jabłka dała babci. Ile jabłek zostało mamie?

Dzieci układają przed sobą 8 patyczków, 4 odsuwają i układają działanie: 8-4=4. Następnie udzielają odpowiedzi: Mamie zostały 4 jabłka.

(Karty z patyczkami i cyframi znajdują się na dole strony)

KARTY PRACY, CZ4, S. 85

Liczenie patyczków w każdym wzorze. Układanie z patyczków wybranego wzoru. Następnie układanie  wzoru z 10 patyczków według własnego pomysłu i rysowanie tego wzoru w ramce.

3. Poznawanie właściwości piasku

Dzieci z zamkniętymi oczami dotykają piasku. Określają, jaki jest : sypki, miękki, drobny…

Badają jego rozpuszczalność  w wodzie (nie rozpuszcza się), plastyczność (trudno się lepi, gdy jest mokry, suchy -  nie lepi się wcale)

Poznawanie właściwości gliny.

Dzieci dotykają gliny. Określają, jaka jest ( gładka, mokra, plastyczna, lepi się)

Określenie zastosowania piasku i gliny.

Z piasku w wysokich temperaturach i z odpowiednimi dodatkami otrzymujemy szkło, wykorzystujemy go tez do filtrowania wody.

Glina jest wykorzystywana do wyrobu naczyń, ozdób.

KARTY PRACY CZ.4, S. 88

Czytanie wyrazów. Nazywanie przedmiotów przedstawionych na zdjęciach. Łączenie z wyrazem  piasek zdjęć przedmiotów, do wykonania których użyto piasku. Łączenie z wyrazem glina zdjęć przedmiotów, do wykonania których użyto gliny.

Rysowanie po śladach rysunków. Kończenie rysowania dzbanków według wzoru.

Życzę miłego dnia =)

 

czytano: 23 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-06-16 07:43:09

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • img_20201028_1209401289
  • img_20201028_1208571289
  • img_20201028_1208421289
  • img_20201028_1158461289
  • img_20201028_1156521289
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna