Co zabierzemy na wakacje?
Drodzy Rodzice Drogie Pszczółki
Co zabierzemy na wakacje?
- ĆWICZENIA W KSIĄŻCE, S.92
Określenie, co nie pasuje na obrazku.
KARTA PRACY, CZ. 4, S. 84
Liczenia na palcach. Łączenie zapisów działań matematycznych z odpowiednimi wynikami według wzoru.
Liczenie na palcach. Wpisywanie liczb będących wynikami dodawania i odejmowania.
Łączenie liczb w pary tak, aby wynik ich dodawania wynosił 10.
ĆWICZENIA PORANNE
- Jestem clownem , chodzenie na miękkich nogach .
- Bieganie dookoła jeziora , bieganie po obwodzie dywanu
- Wielkoludy i krasnoludki , chodzenie na palcach na przemian- po cichu ( krasnoludki), głośno, uderzając całymi stopami o podłogę ( wielkoludy)
- Przechodzenie pod mostem , przechodzenie pod krzesełkiem
- Turlanie się po łące , dywan jest łąką po której dzieci turlają się same, a potem turlają się wzajemnie
- Ćwiczenia orientacyjno – porządkowe, marsz i bieg w różnych kierunkach, na uderzenie w tamburyno dzieci wykonują przysiad podparty
- Ćwiczenia ramion, siad skrzyżny, ręce wzdłuż tułowia , dzieci muszą przenieść ramiona bokiem w górę , klasnąć jak najwyżej nad głową, opuścić ramiona bokiem w dół
- Ćwiczenie równowagi, w staniu jednonóż chwyt rękami kolana prawej nogi, dotknięcie go czołem, powtórzyć ćwiczenie z lewą nogą
- Ćwiczenia tułowia, siad klęczny, skłon tułowia z dotknięciem kolana, wyprost , ustawienie głowy prosto
- Podskoki rozkroczno- zwarte, skakanie jak pajac
- Marsz po kole przy piosence
2. ZABAWA Z RYMOWANKĄ
Wakacje, wakacje
To wspaniały czas –
Czeka na nas morze,
Góry, rzeka, las.
Dzieci mówią rymowankę za rodzicem, dzieląc słowa na sylaby i rytmicznie klaszcząc.
ZABAWA „CO ZABIERZEMY NA WAKACJE?”
Na dole strony znajdują się obrazki przedmiotów przydanych na wakacjach oraz duży plecak. Dziecko ma za zadanie wybrać obrazki przedmiotów potrzebnych na wakacje i umieścić je w plecaku. Ale nie podają ich nazwy, tylko inne nazwy, które określają ich zastosowanie. Np. zamiast ponton dziecko podaje nazwę – wodny pływacz czy cos podobnego.
KARTY PRACY, CZ. 4, S. 86,87
Czytanie tekstu. Określenie, co można robić na wakacjach. Rysowanie miejsca, w którym dziecko spędzi wakacje.
Oglądanie ikonek. Określenie, jakie wakacyjne rady one przedstawiają.
Rysowanie po śladzie rysunku bez odrywania kredki od kartki.
ZABAWY PATYCZKAMI – ĆWICZENIA W LICZENIU
Dzieci dostają po 10 patyczków w trzech kolorach, cyfry i znaki.
- Układają przed sobą patyczki według kolorów, a pod nimi działanie, które to ilustruje . Np. dziecko dostało 6 patyczków niebieskich, 3 patyczki zielone i żółty patyczek. Układa działanie 6+3+1 =10
- Następnie dzieci odkładają wymienioną liczbę patyczków (rodzic podaje dziecku ile patyczków ma odsunąć) i układa działanie.
- Symulują za pomocą patyczków sytuacje przedstawione przez rodzica, układają odpowiednie działanie, udzielają odpowiedzi. Np. Rodzic podaje treść zadania: Mama miała 8 jabłek, 4 jabłka dała babci. Ile jabłek zostało mamie?
Dzieci układają przed sobą 8 patyczków, 4 odsuwają i układają działanie: 8-4=4. Następnie udzielają odpowiedzi: Mamie zostały 4 jabłka.
(Karty z patyczkami i cyframi znajdują się na dole strony)
KARTY PRACY, CZ4, S. 85
Liczenie patyczków w każdym wzorze. Układanie z patyczków wybranego wzoru. Następnie układanie wzoru z 10 patyczków według własnego pomysłu i rysowanie tego wzoru w ramce.
3. Poznawanie właściwości piasku
Dzieci z zamkniętymi oczami dotykają piasku. Określają, jaki jest : sypki, miękki, drobny…
Badają jego rozpuszczalność w wodzie (nie rozpuszcza się), plastyczność (trudno się lepi, gdy jest mokry, suchy - nie lepi się wcale)
Poznawanie właściwości gliny.
Dzieci dotykają gliny. Określają, jaka jest ( gładka, mokra, plastyczna, lepi się)
Określenie zastosowania piasku i gliny.
Z piasku w wysokich temperaturach i z odpowiednimi dodatkami otrzymujemy szkło, wykorzystujemy go tez do filtrowania wody.
Glina jest wykorzystywana do wyrobu naczyń, ozdób.
KARTY PRACY CZ.4, S. 88
Czytanie wyrazów. Nazywanie przedmiotów przedstawionych na zdjęciach. Łączenie z wyrazem piasek zdjęć przedmiotów, do wykonania których użyto piasku. Łączenie z wyrazem glina zdjęć przedmiotów, do wykonania których użyto gliny.
Rysowanie po śladach rysunków. Kończenie rysowania dzbanków według wzoru.
Życzę miłego dnia =)
16
CZE
2020
741
razy
czytano
p2zawiercie.pl