Motyle
Dzień dobry w środę 17 czerwca
1. Zapraszamy do zabawy z Fruzią, która zadba o Waszą dobrą kondycję fizyczną i dobre samopoczucie już od rana. Zaczynamy…
https://www.youtube.com/watch?v=3ucDVAsz_C0
2. „Wałeczki z plasteliny”- rozwijanie zdolności manualnych. Teraz potrzebna będzie plastelina. Poćwiczymy swoje sprytne paluszki.
Lep wałeczki z plasteliny. Stwórz z nich różnych kompozycje.
3. Zapraszamy teraz do części głównej naszych dzisiejszych zajęć- zapoznania z piosenką pt. „Motyle”- dzięki temu dzieci staną się bardziej muzykalne i popracujemy w ten sposób nad właściwym wyczuciem rytmu.
https://www.youtube.com/watch?v=A3JEJqsP5P4
4. Rozmowa na temat piosenki.
--- O jakich owadach była mowa w piosence?
--- Co robiły motyle w piosence?
--- Gdzie odpoczywały motyle w piosence?
5. „Motyle”- zabawa ruchowa przy piosence
Podczas zwrotek dziecko obraca się w kółeczkach. Podczas refrenu kładzie się na dywanie i naśladują pedałowanie.
6.”Jakie piękne to podwórko”- rozwijanie pamięci podczas nauki rymowanki.
Zabawa z wykorzystaniem rymowanki.
Jakie piękne to podwórko,
zielone pod białą chmurką.
Dziecko mówi rymowankę w różnych pozycjach: stojąc na palcach, leżąc, w przysiadzie.
Zapraszam do zapoznania się z przykładami ćwiczeń i zabaw w ramach rozwijania uzdolnień
„Czerwony kapturek”- poproś rodziców lub starsze rodzeństwo o przeczytanie i przypomnienie sobie bajki o Czerwonym Kapturku. Następnie zachęcamy do przygotowania kilku rekwizytów (m.im. Koszyczek, czerwona chusteczka na głowę, maskotka lub wizerunek wilka, babci, mamy, leśniczego). Postarajcie się stworzyć własne przedstawienie, zmienić bieg wydarzeń- bądź kreatywny.
„Rozpoznaj po fragmencie”- rozwijanie logicznego myślenia. Rodzic wybiera kilka bajek i czyta każdą z nich po krótkim fragmencie. Zadaniem dziecka jest rozpoznać z jakiej bajki pochodzi przeczytany fragment.
„Czerwony Kapturek” w wykonaniu grupy teatralnej „Na Dobry Początek”- zapraszam do obejrzenia krótkiego przedstawienia teatralnego
https://www.youtube.com/watch?v=DYuFrw94tAk
Zabawy i ćwiczenia w ramach Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej.
Rozwijanie motoryki małej:
- obrysowywanie szablonów,
- modelowanie z plasteliny,
- "rysowanie" palcami w powietrzu określonego przedmiotu
- kalkowanie obrazków
- stemplowanie np. ziemniakiem
- zgniatanie kartki papieru jedną ręką w kulkę
Rozwijanie logicznego myślenia:
- porządkowanie przedmiotów ( klocków, kredek, nitek itp.) według wielkości,
- porządkowanie przedmiotów według kształtu, ciężaru, i rodzaju materiału,
- budowanie i rysowanie na polecenie,
- nawlekanie korali według wzoru,
- klasyfikowanie obrazków i przedmiotów w zależności od ich przeznaczenia i pojęcia nadrzędnego,
- dobieranie obrazków przedstawiających pokrewne przedmioty (np. igła - naparstek, nóż - widelec, rower - koło),
- znajdowanie przedmiotu, który nie pasuje,
- dostrzeganie elementu brakującego.
MIŁEGO DNIA KOCHANI
17
CZE
2020
1211
razy
czytano
p2zawiercie.pl