Nadchodzi lato
☺ ☺ ☺ Witam Pszczółki i Rodziców w środę o poranku , Dzisiaj zapraszam do zajęć i zabaw
1. Na początek otwórzcie kartę pracy, cz. 4, s. 89.
Kończenie rysunków według podanego wzoru.
2. A teraz otwórzcie proszę książkę , s. 93.
Czytanie tekstu o latawcu.
3. Zapraszam do porannych ćwiczeń
Zabawa orientacyjno-porządkowa Dzieci na zaczarowanej łące.
Dzieci swobodnie poruszają się po pokoju – łące. Gdy usłyszą hasło Dzieci zaczarowane – przyj-
mują pozycję zwierzęcia, jakie można spotkać na łące, i poruszają się jak ono (np. bocian,żaba, motyl, pszczoła, kret, skowronek…). Na hasło Dzieci odczarowane znów poruszają się swobodnie.
• Ćwiczenia tułowia – Kwiaty na letniej łące.
Dzieci w siadzie klęcznym podpartym, głowy mają położone na kolanach. Na hasło Kwiaty rosną, wykonują powolny wyprost tułowia i głowy oraz unoszą ręce do góry. Na hasło Kwiaty więdną, powracają do pozycji wyjściowej.
• Ćwiczenia mięśni grzbietu – Ślimaki.
Dzieci w leżeniu przodem, mają wyprostowane i złączone nogi. Na hasło Ślimak, pokaż rogi –
unoszą głowę i ręce nad podłogą, a następnie przykładają zwinięte w piąstki dłonie do skroni.
W czasie tego ćwiczenia łokcie są uniesione w górę. Na hasło Ślimak, schowaj rogi – opuszczają ręce i głowę i chwilę leżą swobodnie na dywanie.
• Marsz – Spacer po letniej łące.
Dzieci maszerują parami po obwodzie koła, jednocześnie wykonując głębokie wdechy i wydechy.
4. Zapewne wiecie że nowa pora roku LATO zbliża się do nas wielkimi krokami Dlatego teraz obejrzyjcie reprodukcję obrazów Paula Peela i Mary Cassatt, przedstawiających lato.( kartę pracy znajdziecie na dole strony )
Wypowiedzi dzieci na temat tego, jakie oznaki lata przedstawiają.
5.Otwórzcie ponownie kartę pracy, cz. 4, s. 90, 91.
• Czytanie tekstu i dopowiadanie.
• Słuchanie wiersza.
− Co dzieje się latem w przyrodzie?
− Za co lubicie lato?
• Oglądanie rysunków. Określanie, co przedstawiają. Kolorowanie ich.
Rysowanie drogi chłopca do butów odpowiednich na letnią wędrówkę.
6. Zapraszam do zabawy ruchowej Letnie podróże.
Umieśćcie w różnych miejscach pokoju napisy w kształcie Tatry,
Bałtyk, stolica, Mazury. Dzieci poruszają się po pokoju spacerując Na hasło Wybieramy
się w Tatry (nad Bałtyk, do stolicy, na Mazury…), dzieci ustawiają się pod odpowiednim
napisem
7. Ponownie otwórzcie kartę pracy Czytam, piszę, liczę, s. 96.
Czytanie zdań. Uzupełnianie ich wyrazami odszukanymi wśród naklejek
8. Lato to również czas zbliżających się wakacji Powiedzcie : Gdzie można spędzić wakacje?
Podawanie przez dzieci swoich planów wakacyjnych
9. Tworzenie mapy skojarzeń.
Przygotujcie litery. Umieśćcie na środku pokoju wyraz wakacje. Dzieci
podają skojarzenia i rysują je na przygotowanych małych kartkach lub układają odpowiednie
wyrazy z liter
Np. fragment mapy skojarzeń znajdziecie na dole strony
10. Zapraszam do zabawy Przyjazny dotyk.
Zabawę poprzedzamy krótką rozmową o tym, jakie gesty i czynności wobec drugiej osoby są
miłe, a jakie nie. Następnie, przy nagraniu spokojnej muzyki, dzieci spacerują po sali i wykonują
polecenia nauczyciela Np.
• Przytulcie kolegę lub koleżankę.
• Przywitajcie się uprzejmie z jak największą liczbą kolegów.
• Pogłaszczcie kolegę lub koleżankę po buzi…
11. Na zakończenie lub jeśli wolicie po południu ułóżcie wyrazy z sylab. Najpierw je wytnijcie ( kartę pracy znajdziecie na dole strony )
Dzieci dostają wyrazy podzielone na sylaby. Układają wyrazy (kolega, woda, biedronka,
zabawa, piasek, motyl) i przyklejają je na kartkach.
Miłej pracy ♥
Zabawy i ćwiczenia w ramach pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Utrwalenie cyfr , znaków matematycznych, ćwiczenia słuchu fonematycznego
1. Policz i narysuj dowolne elementy aby zilustrować działanie
2+ 5 =
8 - 7 =
3+ 5 =
itp.
Napisz pod zadaniem obliczenia
Na łące , na kwitku siedziały 4 motylki , po chwili przyleciały jeszcze 4 . Ile razem było motyli?
Olek dostał 9 lizaków od taty , brat zabrał mu 3 . Ile zostało Olkowi lizaków ?
Można układać dziecku różne zadania
2. Jakie to słowo? – podajemy wyrazy sylabami, a dziecko mówi całe słowo,
3. Dzielenie zdań na wyrazy, tekst na zdania
Mama kupiła kilogram owoców.
Na łące kwitną kolorowe kwiaty.
Dzisiaj jest pochmurny dzień.
Asia ma dzisiaj urodziny .itp.
Zapraszam do zapoznania się z przykładami zabaw i ćwiczeń w ramach rozwijania uzdolnień teatralnych
1. Kim jestem?
Zabawą, podczas której można trenować takie umiejętności jest gra „kim jestem?”. Dzieci wychodzą na środek pokoju i rozpoczynają mini kalambury od zapytania: “Kim jestem?” Po czym poprzez pantomimę przedstawiają zwierzę/przedmiot/bajkę. Rodzic ma za zadanie odgadnąć co przedstawia dziecko , można się zamienić rolami
2. Emocjonalne postacie
W tym niepozornym ćwiczeniu, dziecko uczy się wyrażania emocji oraz dostrzegania ich u innych. Rodzic podaje przykłady różnych postaci, np. smutna babcia, zmartwiony lekarz, radosna mama. Kiedy wypowie postać, włącza muzykę, a zadaniem dzieci jest chodząc po pokoju, upodobnić się jak najbardziej swoimi gestami i mimiką twarzy do wymienionej postaci.
Miłego , słonecznego dnia wam życzę . Pa do zobaczenia ! ☺ ☺ ☺
17
CZE
2020
177
razy
czytano
p2zawiercie.pl