Nadchodzi lato

Strona główna » Grupy » Pszczółki » Nadchodzi lato

wielkość tekstu: A | A | A

☺   ☺   ☺ Witam Pszczółki i Rodziców w środę o poranku , Dzisiaj zapraszam do zajęć i zabaw

1. Na  początek otwórzcie kartę pracy, cz. 4, s. 89.

Kończenie rysunków według podanego wzoru.

2. A teraz otwórzcie proszę  książkę , s. 93.

Czytanie tekstu o latawcu.

3. Zapraszam do porannych ćwiczeń

Zabawa orientacyjno-porządkowa Dzieci na zaczarowanej łące.

Dzieci swobodnie poruszają się po pokoju  – łące. Gdy usłyszą hasło Dzieci zaczarowane – przyj-

mują pozycję zwierzęcia, jakie można spotkać na łące, i poruszają się jak ono (np. bocian,żaba, motyl, pszczoła, kret, skowronek…). Na hasło Dzieci odczarowane znów poruszają się swobodnie.

•   Ćwiczenia tułowia – Kwiaty na letniej łące.

Dzieci w siadzie klęcznym podpartym, głowy mają położone na kolanach. Na hasło Kwiaty rosną, wykonują powolny wyprost tułowia i głowy oraz unoszą ręce do góry. Na hasło Kwiaty więdną, powracają do pozycji wyjściowej.

•   Ćwiczenia mięśni grzbietu – Ślimaki.

Dzieci w leżeniu przodem, mają wyprostowane i złączone nogi. Na hasło Ślimak, pokaż rogi

unoszą głowę i ręce nad podłogą, a następnie przykładają zwinięte w piąstki dłonie do skroni.

W czasie tego ćwiczenia łokcie są uniesione w górę. Na hasło Ślimak, schowaj rogi – opuszczają ręce i głowę i chwilę leżą swobodnie na dywanie.

•   Marsz  – Spacer po letniej łące.

Dzieci maszerują parami po obwodzie koła, jednocześnie wykonując głębokie wdechy i wydechy.

4. Zapewne wiecie że nowa pora roku LATO zbliża się do nas wielkimi krokami Dlatego teraz obejrzyjcie  reprodukcję  obrazów Paula Peela i Mary Cassatt, przedstawiających lato.( kartę pracy znajdziecie na dole strony )

Wypowiedzi dzieci na temat tego, jakie oznaki lata przedstawiają.

5.Otwórzcie ponownie kartę pracy, cz. 4, s. 90, 91.

• Czytanie tekstu i dopowiadanie.

• Słuchanie wiersza.

− Co dzieje się latem w przyrodzie?

− Za co lubicie lato?

• Oglądanie rysunków. Określanie, co przedstawiają. Kolorowanie ich.

 Rysowanie drogi chłopca do butów odpowiednich na letnią wędrówkę.

6. Zapraszam do zabawy  ruchowej Letnie podróże.

Umieśćcie  w różnych miejscach pokoju  napisy w kształcie Tatry,

Bałtyk, stolica, Mazury. Dzieci poruszają się po pokoju spacerując Na hasło Wybieramy

się w Tatry (nad Bałtyk, do stolicy, na Mazury…), dzieci ustawiają się pod odpowiednim

napisem

7. Ponownie otwórzcie kartę  pracy Czytam, piszę, liczę, s. 96.

Czytanie zdań. Uzupełnianie ich wyrazami odszukanymi wśród naklejek

8. Lato to również czas zbliżających się wakacji Powiedzcie : Gdzie można spędzić wakacje?

Podawanie przez dzieci swoich planów wakacyjnych

9. Tworzenie mapy skojarzeń.

Przygotujcie  litery. Umieśćcie na środku pokoju  wyraz wakacje. Dzieci

podają skojarzenia i rysują je na przygotowanych małych kartkach lub układają odpowiednie

wyrazy z liter

Np. fragment mapy skojarzeń znajdziecie na dole strony

10. Zapraszam do zabawy  Przyjazny dotyk.

Zabawę poprzedzamy krótką rozmową o tym, jakie gesty i czynności wobec drugiej osoby są

miłe, a jakie nie. Następnie, przy nagraniu spokojnej muzyki, dzieci spacerują po sali i wykonują

polecenia nauczyciela Np.

• Przytulcie kolegę lub koleżankę.

• Przywitajcie się uprzejmie z jak największą liczbą kolegów.

• Pogłaszczcie kolegę lub koleżankę po buzi…

11.  Na zakończenie lub jeśli wolicie po południu  ułóżcie wyrazy z sylab. Najpierw je wytnijcie ( kartę pracy znajdziecie na dole strony )

Dzieci dostają wyrazy podzielone na sylaby. Układają wyrazy (kolega, woda, biedronka,

zabawa, piasek, motyl) i przyklejają je na kartkach.

Miłej pracy

Zabawy i ćwiczenia w ramach pomocy psychologiczno - pedagogicznej

Utrwalenie cyfr , znaków matematycznych, ćwiczenia słuchu fonematycznego 

1. Policz i narysuj dowolne elementy aby zilustrować działanie 

2+ 5 =

 

8 - 7 =

 

3+ 5 =

itp.

Napisz pod zadaniem obliczenia

Na łące , na kwitku siedziały 4 motylki , po chwili przyleciały jeszcze 4 . Ile razem było motyli?

 

Olek dostał 9 lizaków od taty , brat zabrał mu 3 . Ile zostało Olkowi lizaków ?

Można układać dziecku różne zadania

2. Jakie to słowo? – podajemy wyrazy sylabami, a dziecko mówi całe słowo,

3. Dzielenie zdań na wyrazy, tekst na zdania

Mama kupiła kilogram owoców.

Na łące kwitną kolorowe kwiaty.

Dzisiaj jest pochmurny dzień.

 Asia ma dzisiaj urodziny .itp.

Zapraszam do zapoznania się z przykładami zabaw i ćwiczeń w ramach  rozwijania uzdolnień teatralnych

1. Kim jestem?

Zabawą, podczas której można trenować takie umiejętności jest gra „kim jestem?”. Dzieci wychodzą na środek pokoju i rozpoczynają mini kalambury od zapytania: “Kim jestem?” Po czym poprzez pantomimę przedstawiają zwierzę/przedmiot/bajkę. Rodzic ma za zadanie odgadnąć co przedstawia dziecko , można się zamienić rolami

2. Emocjonalne postacie

W tym niepozornym ćwiczeniu, dziecko uczy się wyrażania emocji oraz dostrzegania ich u innych. Rodzic podaje przykłady różnych postaci, np. smutna babcia, zmartwiony lekarz, radosna mama. Kiedy wypowie postać, włącza muzykę, a zadaniem dzieci jest chodząc po pokoju, upodobnić się jak najbardziej swoimi gestami i mimiką twarzy do wymienionej postaci.

Miłego , słonecznego dnia wam życzę . Pa do zobaczenia ! ☺  ☺  ☺ 

czytano: 37 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-06-17 07:32:07

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • IMG_20200924_102740716
  • IMG_20200924_102531167
  • IMG_20200924_102523020
  • IMG_20200924_102517456
  • IMG_20200924_102038290
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna