"Piłka"

Strona główna » Grupy » Kotki » "Piłka"

wielkość tekstu: A | A | A

Kochane „Koteczki”

zapraszamy na kolejny dzień wspólnych ćwiczeń i zabaw

smileysmileysmiley

 

  • Ćwiczenia artykulacyjne.

Rodzic mówi, a dziecko wykonuje ćwiczenia.

--- Podnieś jedną rękę, wyprostowaną, do góry i wdychaj powietrze nosem.

--- Potem opuszczajcie rękę i wydychajcie powietrze.

--- To samo ćwiczenie powtórzcie z drugą ręką.

--- Uciszajcie siebie nawzajem, mówiąc niezbyt głośno: ciii… ciii… ciii

--- Nadgryzaj lekko zębami górną wargę, a potem – dolną.

--- Nadymaj policzki, a potem szybko wypuść z nich powietrze.

 

  • „Motyle”- zabawa swobodna przy muzyce. Dziecko tańczy, improwizuje, wykonuje dowolne ruchy podczas słuchania piosenki.

 

https://www.youtube.com/watch?v=A3JEJqsP5P4

 

  • Piłka”- słuchanie wiersza D. Gellner. Rodzic czyta dziecku krótki wiersz.

 

     Po cichutku, po kryjomu

wyskoczyła piłka z domu.

Hop! Hop! W górę! W dół!

Przeskoczyła świata pół.

 

Zatrzymała się pod płotem,

zatańczyła z burym kotem.

Hop! Hop! Raz i dwa!

Obudziła złego psa. (…)

 

  • Rozmowa na temat wiersza.

--- O czym był wiersz?

--- Co zrobiła piłka?

--- Gdzie się zatrzymała?

--- Pokażcie ręką górę, a potem – dół, tak jak skakała piłka.

 

  • Skacząca piłka”- zabawa ruchowa z elementem podskoku.

Dziecko naśladuje podskakującą piłkę: szybko, a potem – wolno.

 

  • Piłka”- rozwijanie sprawności manualnej podczas wykonywania zadania. Zapoznanie z wykonaniem pracy.

Dziecko dostaje rysunek piłki. Najpierw naśladuje malowanie na sucho, starając się dotykać rysunku końcem pędzla. Potem maluje rysunek farbą w dowolnie wybranym kolorze, zwracając uwagę na staranność, estetykę i nie przekraczanie konturu obrazka.

 

  • Galeria prac plastycznych”- zachęcamy do stworzenia w domu na tablicy, na sznurku przy użyciu klamerek do bielizny, czy na podłodze galerii prac dziecka, które stworzyło w czasie trwania pandemii. Zachęcamy do podzielenia się z nami zdjęciami tych pięknych dzieł.

     

  • Co nie pasuje?- ćwiczenie usprawniające spostrzeganie wzrokowe.

Wykonaj Ćwiczenia w książce, s. 44.

Oglądanie po trzy zdjęcia przedmiotów. Wskazywanie wśród nich zdjęcia, które nie pasuje do pozostałych.

 

 

 

POZDRAWIAMY ŻYCZĄC MIŁEGO DNIA

heart

czytano: 57 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-06-18 06:52:40

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • img_20201019_115605461
  • img_20201019_111825461
  • img_20201019_111819461
  • img_20201019_111813461
  • img_20201019_111807461
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna