Wspominamy rok w przedszkolu

Strona główna » Grupy » Pszczółki » Wspominamy rok w przedszkolu

wielkość tekstu: A | A | A

Drogie Pszczółki i Drodzy Rodzice

WSPOMINAMY ROK W PRZEDSZKOLU

  1. Układanie puzzli – truskawki (wyprawka plastyczna)

Na dole strony znajduje się także obrazek, z którego możemy zrobić puzzle – należy pociąć go na kilka kawałków)

ĆWICZENIA PORANNE

Zabawy z kolorowymi kółkami, czyli ćwiczymy gibkość i zwinność

Zapraszamy Was do przeprawy przez rwącą rzekę. Żeby to jednak zrobić, musicie zbudować swój własny most. Wykorzystajcie do tego kolorowe kółka, w wersji gotowej lub wykonanych własnoręcznie.

Ćwiczenie wydaje się dość proste, ale tylko do czasu gdy trzeba je samemu wykonać. Kolorowych kółek dla każdego jest bowiem na tyle mało, że trzeba je ze sobą zabierać i przenosić jako podparcie dla kolejnego kroku. Czy ćwiczymy utrzymanie równowagi, gibkość i zwinność.

Wachlarz wariantów jest przeogromny. Od zaprezentowanej w materiale wersji ze staniem tylko na jednej nodze, po przechodzenie w parach. Zabawa i "wywrotki" gwarantowane.

Na koniec można wykorzystać większą liczbę kółek i zbudować dłuższy most lub tor przeszkód, a potem pokonywać je w rozmaity sposób

Domowy tor przeszkód

Nie tylko w czasie deszczu dzieci się nudzą. Przebywając dłużej wspólnie z zamkniętym pomieszczeniu potrafią dodatkowo, w iście magiczny sposób skumulować nadmiar energii i szukać pretekstu do jej rozładowania. Idealnym do tego sposobem jest tor przeszkód.

Takie rozwiązanie sprawdzi się praktycznie w każdych warunkach, zresztą nie tylko w pomieszczeniu, ale też w ogrodzie czy na boisku. Pozostaje jedynie odpowiednio go zaprojektować i sprawić, by był ciekawy i wymagający nie tylko w warstwie fizycznej, ale też załączonej do zadania opowieści. To właśnie gwarantuje, że dzieci będą widzieć w czekających ćwiczeniach nie tylko skakanie po drabince koordynacyjnej, ale bardziej przejście po wąskiej górskiej ścieżce, najeżonej wyzwaniami i mitycznymi stworami.

Tor przeszkód projektujemy sami lub też zapraszamy do tego uczestników. W tym drugim przypadku można liczyć na bardzo niekonwencjonalne pomysły i do razu gotową opowieść czym ten tor jest, kto w zabawie uczestniczy i jak dzielny jest każdy przeprawiający się maluch. Nie zmienia to faktu, że taka zabawa może trwać bardzo sługo, być wielokrotnie powtarzana i przynosić za każdym razem nie tylko wiele radości, ale też pozwalać na rozwijanie tak potrzebnych umiejętności motorycznych.

2. ĆWICZENIA W KSIĄŻCE, S. 94,95,96

Czytanie zdań na temat obrazków. Opowiadanie o tym, co się wydarzyło  w ciągu roku szkolnego. Dzieci czytają  krótkie teksty. Potem opowiadają o tym, co przedstawiają obrazki. Rodzic wspomaga dziecko pytaniami. Wspólne czytanie z rodzicem tekstu o wakacjach.

ZABAWA RUCHWO – NAŚLADOWCZA „WAKACYJNY POCIĄG”

Dzieci ustawiają się  w rzędzie  jedno za drugim i kładą ręce na ramionach osoby stojącej przed nimi- tworzą wakacyjny pociąg. Maszynista jest rodzic. Pociąg będzie jechał przez  różne miejsca, których nazwy będzie podawał rodzic (np. las, łąka, plaża, góry, jezioro), a dzieci będą naśladować to co można zrobić w tych miejscach.

KARTY PRACY, CZ. 4, S. 92, 93, 94.

Czytanie nazw stacji. Odgadnięcie, gdzie jedzie pociąg. Próby pisania przedstawionych liter. Czytanie i omawianie znaków przedstawiających tematykę poznaną w ciągu roku szkolnego. Czytanie tekstu o tym, co dzieci poznały w ciągu roku szkolnego.

ĆWICZENIA GIMNASTYCZNE

• „Ptaki lecą do gniazd” – zabawa orientacyjno- porządkowa. Dzieci układają szarfy
w kółka – gniazda ptaków. Dzieci ptaki biegają między szarfami, starannie je omijając.
Na hasło N.: Ptaki do gniazd! biegną i wskakują do swojej szarfy.
• „Chorągiewka na wietrze” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Dzieci siedzą skrzyżnie,
w rękach mają szarfę, którą trzymają za końce w górze. Wykonują skręty tułowia
w lewo i w prawo jak chorągiewka poruszająca się z wiatrem.
• „Szukaj szarfy” – ćwiczenie tułowia i ćwiczenie oddechowe. Dzieci stoją w rozkroku
przed szarfą. Wznoszą ramiona w górę – wdech, wykonują skłon do szarfy – wydech.
• „Piesek pilnuje budy” – zabawa z elementem czworakowania. Dzieci chodzą na czworakach
dookoła kółka z szarfy w prawą i w lewą stronę.
• „Wskocz do szarfy” – zabawa z elementem podskoku.
• „Szufladka” – ćwiczenie mięśni grzbietu. Dzieci leżą na brzuchu, dłonie mają ułożone
na końcach szarfy, wykonują lekki skłon w tył. Przesuwają szarfy daleko do przodu –
szufladka otwiera się, powrót do poprzedniej pozycji – szufladka zamyka się.
• „Przejdź przez szarfę” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Przechodzenie przez
szarfę. Dzieci unoszą do góry nogi, przekładają nogi i stawiają na podłodze. Przekładają
po kolei następujące części ciała – biodra, ramiona, głowę i pokazują szarfę w górze.
• „Jedziemy na rowerze” – ćwiczenie stóp. Dzieci w siadzie skulnym podpartym chwytają
szarfy palcami stóp za końce, unoszą nogi i naśladują jazdę na rowerze.
Dzieci odkładają szarfy i N. rozkłada materac.
• „Żabki” – zabawa z elementem podskoku. Swobodne podskoki na materacu wspomagane
pracą ramion.
• „Naleśniki” – ćwiczenie mięśni tułowia. Dzieci przetaczają się kolejno po materacu
z jednego brzegu na drugi. Nogi złączone, ręce wyprostowane za głową.
• Marsz z akcentowaniem rytmu przez klaśnięcie w dłonie.

3. Rozmowy z dzieckiem na temat wakacji.

Rysowanie dla wybranego przez siebie kolegi lub koleżanki z przedszkola obrazka na pożegnanie. Rysunek będzie można przekazać w piątek =)

Życzę miłej zabawy i udanego popołudnia.

czytano: 29 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-06-18 07:43:49

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • img_20201019_115605461
  • img_20201019_111825461
  • img_20201019_111819461
  • img_20201019_111813461
  • img_20201019_111807461
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna