"Ćwiczenia gimnastyczne"

Strona główna » Grupy » Wróbelki » "Ćwiczenia gimnastyczne"

wielkość tekstu: A | A | A

smileyWitajcie Kochani to już piątek 19 czerwca zapraszamy do kilku fajnych propozycji zabaw. smiley

smileyDziś zadbamy o rozwijanie naszej kondycji fizycznej.smiley

 

CZĘŚĆ WSTĘPNA- ROZGRZEWKA

 

„Gumi Miś”- zabawa ruchowa przy piosence. Stosowanie się do instrukcji trenera z nagrania.

https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4

 

„Marsz”- ćwiczenie rozgrzewające. Maszeruj po pokoju lub w miejscu intensywnie przez minutę.

 

CZĘŚĆ GŁÓWNA

 

Teraz do wykonania ćwiczeń będzie potrzebna nam szarfa. Możemy ją zastąpić związanym sznurkiem, szalem lub paskiem do spodni.

 

  • Ćwiczenia rozciągające – dziecko trzyma szarfę przed sobą wykonując skłony, trzymanie szarfy nad głową skręty w prawo i lewo, kołysanie się w prawo i lewo,

  • Ćwiczenie wyprostne – wzmacniające mięśnie grzbietu – dziecko siada w siadzie klęcznym, podnoszą szarfę w górę, skłaniają się w przód sięgając jak najdalej, a następnie przechodzi do siadu.

  •  

Do kolejnego ćwiczenia będą potrzebne nam woreczki- można je zastąpić woreczkiem ryżu lub kaszy.

„Przeplataniec z woreczkiem”- Dziecko przekłada woreczek gimnastyczny pod kolanem. Leżenie na plecach, przekładanie woreczka pod plecami i nad brzuchem.

  • Ćwiczenia stóp:

- Dziecko stawiają stopę na woreczku gimnastycznym. Na dany sygnał podnosi woreczek palcami stopy. Ćwiczenie wykonuje raz jedną, raz drugą stopą.
- Siad prosty podparty, woreczek leży przy lewej stopie; dziecko chwyta ją palcami prawej stopy i przekłada ją kilka razy przez lewą nogę. Następnie ćwiczenie wykonuje drugą nogą.

  • Rzucanie woreczkami do celu. Dziecko rzuca woreczkiem do dużego pojemnika/miski.

 

CZĘŚĆ KOŃCOWA

Relaks – dzieci kładą się podłodze i przy spokojnej muzyce z cyklu „Muzyka relaksacyjna” wykonują głębokie wdechy nosem oraz wydechów ustami.

https://www.youtube.com/watch?v=hlWiI4xVXKY


 

Zapraszam do zapoznania się z przykładami ćwiczeń i zabaw w ramach rozwijania uzdolnień


 

Niech żyją wakacje”- rozwijanie uzdolnień muzycznych. Zapoznanie dzieci z piosenką. Zapraszamy do improwizacji ruchowej przy piosence. Dajmy ponieść się piosence.

https://www.youtube.com/watch?v=CU9SPLLrpsQ


 

Domowa orkiestra”- przygotuj razem z rodzicami kilka przedmiotów codziennego użytku, które magicznie zamienisz na czas zabaw w instrumenty. Jeśli jesteś gotowy poproś rodzica, aby włączył Ci wakacyjną piosenkę jeszcze raz i wspólnie zagrajcie na „instrumentach”. Domowa orkiestra ma dziś koncert!

Udanego muzykowania!


 

Zabawy i ćwiczenia w ramach Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej.


 

Rozwijanie percepcji wzrokowej:

  • Dobieranie par jednakowych obrazków,

  • Dobieranie par jednakowych figur geometrycznych,

  • Odtwarzanie z pamięci układu elementów,

  • Układanie obrazków w kolejności, w jakiej były pokazywane,

  • Układanie obrazków i kompozycji z figur geometrycznych i klocków, według wzoru i z pamięci,

  • Wyszukiwanie różnic i podobieństw między obrazkami,

  • Dopasowywanie części obrazków do całości,

  • Uzupełnianie braków w obrazku,

  • Zabawy zręcznościowe-toczenie, rzucanie, chwytanie różnych przedmiotów.

Rozwijanie logicznego myślenia:

Zagadki logiczne np.: „Co jest białe i mokre z płatkami śniadaniowymi?” albo „Co mruczy, drapie i lubi mleko?” albo „Co mruczy, drapie, ryczy i ma duże kocięta?”. Za każdym razem sprawdźcie, czy odpowiedź dziecka spełnia wszystkie podane warunki. W drugiej zagadce odpowiedzią jest kot, ale w trzeciej - lew lub tygrys. Pierwsze zagadki muszą być łatwe.

Definicje. Prowadzący podaje opis dowolnie wymyślonej rzeczy: „Myślę o zwierzęciu, które umie skakać i żyje w stawie” (żaba). „Myślę o zwierzęciu, które umie latać, mieszka w jaskiniach i wisi do góry nogami” (nietoperz). Można podać, od jakiej litery zaczyna się dane słowo, np.: „Myślę o słowie, które oznacza zamarznięty deszcz i zaczyna się na literą g” (grad).

 

MIŁEGO DNIA I SŁONECZNEGO WEEKENDU !!!

czytano: 65 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-06-19 07:45:34

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • 10_4
  • 9_7
  • 8_7
  • 7_8
  • 6_8
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna