Jedziemy na wakacje
Kochane Pszczółki Drodzy Rodzice
Jedziemy na wakacje
- ĆWICZENIA NA KARTCE
Podróże z plecakiem po Polsce. Zabawy z mapa Polski. Rozwijanie orientacji przestrzennej.
Rodzic układa na stole kartki. Zaprasza dziecko w podróż cz plecakiem po Polsce. Dziecko umieszcza na mapie wyciętą sylwetkę plecaka zgodnie z poleceniem rodzica: np. z prawej strony mapy, nad morzem (na górze mapy), w górach (na dole mapy), z lewej strony mapy, w stolicy ( na środku mapy). Następnie dziecko wydaje polecenia.
ĆWICZENIA PORANNE:
ZABAWA ORIENTACYJNO – PORZADKOWA „PODRÓŻ SAMOCHODEM”
Dziecko jest samochodem. Ustawia się w dowolnym miejscu. Gdy rodzic uniesie zieloną kartkę, samochód jedzie, gdy rodzic uniesie czerwoną kartkę samochód wjeżdża do garażu.
ZABAWA BIEZNA „SAMOLOT”
Przy nagraniu skocznej muzyki dziecko biega z rozpostartymi ramionami naśladując lot samolotu. Na pauzę w nagraniu dziecko zatrzymuje się i kuca – ląduje.
ĆWICZENIA MIĘŚNI BRZUCHA – ROWEREK
Dziecko biega w rytm muzyki. Na pauzę w muzyce rodzic klaszcze kilka razy. Dziecko liczy uderzenia i pedałuje tyle razy ile rodzic wyklaskał.
ĆWICZENIE RELAKSUJĄCE „ NA SZLAKU”
Dziecko maszeruje cicho stawiając stopy. Wdycha powietrze nosem, jednocześnie uniszac ramiona. Wdycha powietrze ustami, opuszczając ramiona.
2. SŁUCHANIE WIERSZA L. ŁĄCZ „LETNIE WAKACJE
https://www.youtube.com/watch?v=xzqKhIhNFyo
ROZMOWA NA TEMAT WIERSZA:
-O jakiej porze roku wyjeżdża się na wakacje?
- Co można robić, kiedy są wakacje?
ROZMOWA NA TEMAT WAKACYJNYCH PLANÓW NA WAKACJE
-Gdzie można spędzić wakacje?
WAKACYJNA ZAGADKA:
Cieszy się dziecko , mama i tato ,
że w końcu zaczęło się gorące ... ( lato ).
Kto mi powie, jaki to czas
Gdy przedszkole idzie w las
Mama z Tatą w piłkę grają
I wszyscy się opalają.
W tym magicznym czasie
Grzyby rosną w lesie
Woda ciepła w morzu
W górach też nie gorzej
Lubię taki czas
Mogę długo spać, kto mi powie
Jak ten czas się zowie?
(WAKACJE)
Zabawa ruchowa „Bierzemy misia w teczkę jedziemy na wycieczkę”.
Wyobraźcie sobie, że za chwilkę wybieramy się na długą wycieczkę. Najpierw musimy zapakować nasz niewidzialny pleckach, w potrzebne nam rzeczy: zabieramy, ubrania, buty, jedzonko, aparat i lornetkę. Uwaga wyruszamy najpierw jedziemy w góry, musimy się na nie wspinać. Mamy bardzo ciężki plecak, wiec dużo nas to sił kosztuje. Teraz nad morze, musimy przepłynąć kawałek (należy naśladować ruchem, tak jakby wykonywało się te czynności). Następny przystanek to wieś, kosimy trawę i karmimy koniki i krówki (dzieci naśladują ruch koszenia trawy – nauczyciel demonstruje). Po takiej wycieczce wracamy do przedszkola, zdejmujemy ciężki plecak i kładziemy się na dywanie i głęboko oddychamy (w tle słychać szum fal).
„Wyprawa po morzu” – wizualizacja toczą- cej się opowieści. Przy dźwiękach muzyki pasażerowie płyną. Na- uczyciel snuje cichutko opowieść o żegludze, która początkowo jest przyjemna, spokojna, a później sta- je się tajemnicza, groźna (dźwięk grzmotów, pioru- nów, wiejący silny wiatr, kołyszący się statek). Z doświadczeń nauczycieli i szkół 42MERITUM 3 (10) / 2008 Działania dzieci Grzmoty, pioruny, silnie wiejący wiatr, trzask, bły- skawice powodują u dzieci lęk – zakrywają rękoma uszy, tulą się do siebie, trzymają się jedno drugiego, wołają o pomoc, niespokojnie poruszają się i kołyszą na statku, o który uderzają potężne fale. Statek roz- bija się, pasażerowie (dzieci) w panice go opuszczają i próbują dostać się na wyspę, którą widzą oddaloną o kilka mil. Resztkami sił docierają na wyspę, na której znajdują się tylko palmy i piasek. Po chwili dopływa do wyspy tajemnicza skrzynia skarbów, plastikowe butelki i pozostałości, które wyrzuciło morze. Wszyscy muszą radzić sobie sami, by przetrwać trudne chwile na bezludnej wyspie.
Wykonanie kartki – moje wymarzone wakacje.
Dookoła brystolu, wszyscy przystępują do wykonania ramki na kartce. Dzieci przystępują do wykonania z kaszy maminej np. plaży, z kaszy gryczane góry. Z kolorowych gazet można powydzierać gotowe miejsca, połączyć i ponaklejać, wedle uznania twórców. Wystawa wszystkich kartek.
Zabawy i ćwiczenia w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej
Ćwiczenia matematyczne:
Ćwiczenia rozwijające sprawność manualną
Wsparcie rozwoju lewej półkuli - bardziej skomplikowane odtwarzanie wzorów - obrazki i symetria
Zabawy plasteliną to również świetna okazja do bardziej zaawansowanych aktywności.
Tu potrzeba sporej koncentracji, zwłaszcza przy bardziej skomplikowanych obrazkach.
Możemy poprosić dziecko o odtworzenie obrazka tak jak w propozycji wyżej lub poćwiczyć pojęcie symetrii.
Wystarczy, że potraktujemy linię obok wzoru jako oś symetrii.
Życzę miłego dnia i wspaniałej zabawy
24
CZE
2020
301
razy
czytano
p2zawiercie.pl