Co zabierzemy na wakacje? - zabawa dydaktyczna
Witajcie Kochane Misie i Drodzy Rodzice w ostatnim tygodniu czerwca. Kończy się rok szkolny i zbliżają się wakacje. Ale zanim one się rozpoczną posłuchajcie kilku rad na wakacje.
Na początek zapraszam Misie do ćwiczeń wspólnie z Rodzicami i ze Świeżakami
Link do ćwiczeń :
https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I
Nauka wiersza I. Salach Wakacje.
Poproszę rodzica żeby recytował dziecku wiersz i wspólnie z nim nauczył się wierszyka na pamięć. A Wy Misie wymyślcie prosty ruch interpretujący wiersz.
Pojedziemy na wakacje
razem z mamą, razem z tatą.
Zabierzemy piłkę, namiot
i skakankę. Co ty na to?
Słońce, woda, las już czeka,
wszystkie dzieci woła.
Zabawimy się wesoło
przed powrotem do przedszkola.
Zapraszam teraz do krótkich ćwiczeń:
- Czworakowanie – Szukamy muszelek. Dzieci chodzą na czworakach po wodzie, szukając muszelek; co pewien czas wykonują klęk prosty i wyciągają otwarte dłonie przed siebie – pokazują uzbierane muszelki.
- Ćwiczenia tułowia – Puszczamy kaczki. Dzieci wykonują przysiad, podnoszą kamień i naśladują puszczanie kaczek na wodzie; rzuty wykonują wraz ze skrętem tułowia, raz jedną, raz drugą ręką.
- Zabawa z elementem równowagi – Sprawdzamy temperaturę wody. Dzieci stoją w lekkim rozkroku. Uderzają palcami stopy przed sobą i szybko dostawiają nogę do postawy. Ćwiczenie wykonują raz jedną, raz drugą nogą. Na sygnał – uderzenie w tamburyn – dzieci wykonują skok do wody z przysiadem
- Proszę teraz żebyście obejrzeli różne okulary przeciwsłoneczne, które znajdują się poniżej w linku:
Oglądanie i porównywanie różnych okularów przeciwsłonecznych:
- zwróćcie uwagę na ich kształt i kolorystykę,
- wybierzcie te, które Wam najbardziej się podobają; uzasadnienie swoich opinii,
- wyjaśnijcie, dlaczego latem należy chronić oczy przed słońcem.
Link do grafiki:
Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej – Kapelusz.
Poproszę rodzica, żeby wydrukował obrazek kapelusza i pociął go na 10 części, zadaniem dzieci jest ułożyć w całość obrazek kapelusza:
Dzieci układają w całość obrazki pocięte na części; określają, co one przedstawiają; wyjaśniają, dlaczego latem należy chronić głowę przed słońcem.
Link do grafiki:
Ćwiczenia klasyfikacyjne – Co powinno się znaleźć w plecaku, gdy wybieramy się na wakacje?
Poproszę rodzica, żeby czytał nazwy przedmiotów, zadaniem dzieci jest odpowiedzieć TAK lub NIE
Dzieci słuchają nazw przedmiotów, które zabierzemy do plecaka i które przydadzą się podczas wakacyjnych wędrówek, np. latarka, kamera, buty, spodnie, koc, bluza, skarpetki, czapka, mydło, okulary, wazon, grabie, telewizor, tort, kogut;
Rozwiązywanie rebusów fonetycznych – O czym zapomniały dzieci?
Dzieci różnicują pierwsze głoski w nazwach przedmiotów czytanych przez rodziców; dokonują ich syntezy po wymienieniu ich przez rodzica i podają całe słowo,
np.:
torba, ekran, rak, motyl, oko, sanki – termos;
kot, okno, ser, taczki, igła, ul, mydło – kostium;
lalka, arbuz, teczka, ananas, rower, kran, antena – latarka.
A teraz pomyślcie chwilkę Drogie Misie i powiedzcie ( oczywiście pełnymi zdaniami)- „Gdyby mój plecak umiał mówić, to powiedziałby….
Poproszę teraz, żebyście otworzyli Karty Pracy część 4 na stronie 70. Wykonajcie proszę zadanie samodzielnie
Rysowanie w kolejnych plecakach tego, co dziecko chciałoby wziąć w góry, nad morze i na wieś.
Jeszcze otwórzcie proszę Karty Pracy, część 4 na stronie 71.
Rysowanie w labiryncie drogi rodziny do środka lokomocji, którym chce wyruszyć na wakacje.
Dla chętnych Misiów mam propozycję zabawy przy nagraniu utworu, posłuchajcie i obejrzyjcie proszę, a potem wspólnie z rodzeństwem, rodzicem zatańczcie.
Utwór w poniższym linku:
https://www.youtube.com/watch?v=jdfLeQtVZmE
ZABAWY I ĆWICZENIA W RAMACH POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Rozwijanie mowy - ćwiczenia języka:
- „Głaskanie podniebienia” czubkiem języka, jama ustna szeroko otwarta.
- Dotykanie językiem do nosa, do brody, w stronę ucha lewego i prawego.
- Oblizywanie dolnej i górnej wargi przy ustach szeroko otwartych / krążenie językiem/.
- Wysuwanie języka w przód i cofanie w głąb jamy ustnej.
- Kląskanie językiem.
- Dotykanie czubkiem języka na zmianę do górnych i dolnych zębów, przy maksymalnym otwarciu ust / żuchwa opuszczona/.
- Język wysunięty w kształcie grota wykonuje poziome ruchy wahadłowe od jednego do drugiego kącika ust.
- Rurka – wargi ściągnięte i zaokrąglone unoszą boki języka.
- Język lekko wysunięty opiera się na wardze dolnej i przyjmuje na przemian kształt „łopaty” i „grota”.
- Ruchy koliste języka w prawo i w lewo na zewnątrz jamy ustnej.
- Oblizywanie zębów po wewnętrznej i zewnętrznej powierzchni dziąseł pod wargami. Usta zamknięte.
Rozwijanie sprawności manualnych
Wycinanie
- cięcie papieru
- cięcie papieru wzdłuż narysowanej linii prostej
- cięcie bez narysowanej linii – na zasadzie linii równoległej do brzegu papieru
- cięcie pasków papieru jednakowej szerokości (płoty, drabinki)
- cięcie wzdłuż linii falującej
- wycinanie figur: kwadratów, prostokątów, trójkątów
- wycinanie dużych i małych kół
- wycinanie po śladzie
- rozcinanie na części obrazków do składania
ŻYCZYMY DOBREGO LETNIEGO DNIA
24
CZE
2020
895
razy
czytano
p2zawiercie.pl