Co zabierzemy na wakacje? - zabawa dydaktyczna

Strona główna » Grupy » Misie » Co zabierzemy na wakacje? - zabawa dydaktyczna

wielkość tekstu: A | A | A

Witajcie Kochane Misie i Drodzy Rodzice w ostatnim tygodniu czerwca. Kończy się rok szkolny i zbliżają się wakacje. Ale zanim one się rozpoczną posłuchajcie kilku rad na wakacje.

Na początek zapraszam Misie do ćwiczeń wspólnie z Rodzicami i ze Świeżakami

Link do ćwiczeń :

https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I

 

Nauka wiersza I. Salach Wakacje.

Poproszę rodzica żeby recytował dziecku wiersz i wspólnie z nim nauczył się wierszyka na pamięć. A Wy Misie  wymyślcie  prosty ruch interpretujący wiersz.

 Pojedziemy na wakacje

razem z mamą, razem z tatą.

Zabierzemy piłkę, namiot

 i skakankę. Co ty na to?

 Słońce, woda, las już czeka,

 wszystkie dzieci woła.

 Zabawimy się wesoło

 przed powrotem do przedszkola.

 

Zapraszam teraz do krótkich ćwiczeń:

  • Czworakowanie – Szukamy muszelek. Dzieci chodzą na czworakach po wodzie, szukając muszelek; co pewien czas wykonują klęk prosty i wyciągają otwarte dłonie przed siebie – pokazują uzbierane muszelki.
  • Ćwiczenia tułowia – Puszczamy kaczki. Dzieci wykonują przysiad, podnoszą kamień i naśladują puszczanie kaczek na wodzie; rzuty wykonują wraz ze skrętem tułowia, raz jedną, raz drugą ręką.
  • Zabawa z elementem równowagi – Sprawdzamy temperaturę wody. Dzieci stoją w lekkim rozkroku. Uderzają palcami stopy przed sobą i szybko dostawiają nogę do postawy. Ćwiczenie wykonują raz jedną, raz drugą nogą. Na sygnał – uderzenie w tamburyn – dzieci wykonują skok do wody z przysiadem
  •  
  •  
  • Proszę teraz żebyście obejrzeli różne okulary przeciwsłoneczne, które znajdują się poniżej w linku:

Oglądanie i porównywanie różnych okularów przeciwsłonecznych:

  • zwróćcie uwagę na ich kształt i kolorystykę,
  • wybierzcie te, które Wam najbardziej się podobają; uzasadnienie swoich opinii,
  • wyjaśnijcie, dlaczego latem należy chronić oczy przed słońcem.

Link do grafiki:

https://img.freepik.com/darmowe-wektory/okulary-przeciwsloneczne-rozne-style-i-typy_87720-2175.jpg?size=626&ext=jpg

 

Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej – Kapelusz.

Poproszę rodzica, żeby wydrukował obrazek kapelusza i pociął go na 10 części, zadaniem dzieci jest ułożyć w całość obrazek kapelusza:

Dzieci układają w całość obrazki pocięte na części; określają, co one przedstawiają; wyjaśniają, dlaczego latem należy chronić głowę przed słońcem.

Link do grafiki:

https://image.ceneostatic.pl/data/products/55198735/i-kapelusz-slomkowy-damski-summer-breeze-waimea.jpg

 

Ćwiczenia klasyfikacyjne – Co powinno się znaleźć w plecaku, gdy wybieramy się na wakacje?

Poproszę rodzica, żeby czytał nazwy przedmiotów, zadaniem dzieci jest odpowiedzieć TAK lub NIE

Dzieci słuchają nazw  przedmiotów, które zabierzemy do plecaka i które przydadzą się podczas wakacyjnych wędrówek, np. latarka, kamera, buty, spodnie, koc, bluza, skarpetki, czapka, mydło, okulary, wazon, grabie, telewizor, tort, kogut;

Rozwiązywanie rebusów fonetycznych – O czym zapomniały dzieci?

Dzieci różnicują pierwsze głoski w nazwach przedmiotów czytanych przez rodziców; dokonują ich syntezy po wymienieniu ich przez rodzica i podają całe słowo,

 np.:

torba, ekran, rak, motyl, oko, sanki – termos;

kot, okno, ser, taczki, igła, ul, mydło – kostium;

lalka, arbuz, teczka, ananas, rower, kran, antena – latarka.

A teraz pomyślcie chwilkę Drogie Misie i powiedzcie ( oczywiście pełnymi zdaniami)- „Gdyby mój plecak umiał mówić, to powiedziałby….

 

Poproszę teraz, żebyście otworzyli Karty Pracy część 4 na stronie 70. Wykonajcie proszę zadanie samodzielnie

Rysowanie w kolejnych plecakach tego, co dziecko chciałoby wziąć w góry, nad morze i na wieś.

 

Jeszcze otwórzcie proszę Karty Pracy, część 4 na stronie 71.

Rysowanie w labiryncie drogi rodziny do środka lokomocji, którym chce wyruszyć na wakacje.

Dla chętnych Misiów mam propozycję zabawy przy nagraniu utworu, posłuchajcie i obejrzyjcie proszę, a potem wspólnie z rodzeństwem, rodzicem zatańczcie.

Utwór w poniższym linku:

https://www.youtube.com/watch?v=jdfLeQtVZmE 

 

ZABAWY I ĆWICZENIA W RAMACH POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ

Rozwijanie mowy - ćwiczenia języka: 

  • „Głaskanie podniebienia” czubkiem języka, jama ustna szeroko otwarta.
  • Dotykanie językiem do nosa, do brody, w stronę ucha lewego i prawego.
  • Oblizywanie dolnej i górnej wargi przy ustach szeroko otwartych / krążenie językiem/.
  • Wysuwanie języka w przód i cofanie w głąb jamy ustnej.
  • Kląskanie językiem.
  • Dotykanie czubkiem języka na zmianę do górnych i dolnych zębów, przy maksymalnym otwarciu ust / żuchwa opuszczona/.
  • Język wysunięty w kształcie grota wykonuje poziome ruchy wahadłowe od jednego do drugiego kącika ust.
  • Rurka – wargi ściągnięte  i zaokrąglone unoszą boki języka.
  • Język lekko wysunięty opiera się na wardze dolnej i przyjmuje na przemian kształt „łopaty” i „grota”.
  • Ruchy koliste języka w prawo i w lewo na zewnątrz jamy ustnej.
  • Oblizywanie zębów po wewnętrznej i zewnętrznej powierzchni dziąseł pod wargami. Usta zamknięte.

Rozwijanie sprawności manualnych

Wycinanie

  • cięcie papieru
  • cięcie papieru wzdłuż narysowanej linii prostej
  • cięcie bez narysowanej linii – na zasadzie linii równoległej do brzegu papieru
  • cięcie pasków papieru jednakowej szerokości (płoty, drabinki)
  • cięcie wzdłuż linii falującej
  • wycinanie figur: kwadratów, prostokątów, trójkątów
  • wycinanie dużych i małych kół
  • wycinanie po śladzie
  • rozcinanie na części obrazków do składania

 

ŻYCZYMY  DOBREGO  LETNIEGO  DNIAsmiley

 

 

czytano: 63 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-06-24 07:58:30

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • received_330010836344397345
  • received_329557424051838145
  • received_270438844648496545
  • received_79431058472082645
  • received_76489669102230345
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna