Wakacyjne podróże - zabawa dydaktyczna

Strona główna » Grupy » Zajączki » Wakacyjne podróże - zabawa dydaktyczna

wielkość tekstu: A | A | A

Witajcie Drogie Zajączki i Drodzy Rodzice. Dzisiaj zabieram Was w wakacyjną podróż, a dokąd i czym pojedziemy , zaraz się przekonacie….

 

Na początek  proponuję: Zumbę dla dzieci – “sposób na nudę”

https://www.youtube.com/watch?v=2T6eW_b3saQ

 

Poproszę teraz Rodziców, żeby przeczytali Wam opowiadanie, a Wy Zajączki słuchajcie uważnie.

Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby Wakacyjne podróże.

Od samego rana tata, Olek i Ala planowali podróże wakacyjne. Zapomnieli o porannym myciu, a nawet o przebraniu się z piżam. Gdyby nie mama, zapomnieliby też o śniadaniu.

Szczęśliwie mama przypomniała im o wszystkim. Kiedy byli już umyci, przebrani i najedzeni, wyjęła z szafy wielki globus i postawiła go na podłodze.

– Teraz możecie podróżować palcem po całym świecie.

– Super! – ucieszył się Olek. Bez namysłu zakręcił globusem. Fruuu! Gdyby kula ziemska obracała się tak szybko, wszyscy dostaliby kręćka jakiegoś lub co najmniej zadyszki. Przed oczami Olka, Ali i taty mknęły kontynenty: Ameryka Północna i Ameryka Południowa, Afryka, Europa i zaraz Azja i Australia.

– Tu jedziemy! – Palec Olka zatrzymał rozpędzony świat namalowany na globusie. – Australia, Sydney. Niezłe miejsce. Będzie fajnie. W Australii są kangury i koale.

– W Sydney chciałbym zobaczyć gmach filharmonii – wtrącił tata.

– A będzie tam gmach naszego przedszkola? – spytała Ala.

Olek spojrzał na siostrę z politowaniem. Przecież nikt nie podróżuje do przedszkola, które jest kilka metrów od domu. Zakręcił drugi raz. Jego palec wskazał państwo leżące w Ameryce Południowej.

– Brazylia. Dobry wybór – pochwalił tata. – Są tam wspaniałe plaże. Chętnie poleżałbym sobie – przeciągnął się leniwie.

– Może i ja zaproponuję podróż? – mama zajrzała do salonu. – Chciałabym pojechać z wami do Indii. Zawsze interesowała mnie Azja i jej kultura. Chociaż Afryka też jest ciekawa.

– No pewnie! Jedziemy do Kenii! Do parku z dzikimi zwierzętami. Zobaczymy słonie i żyrafy!

– zawołał Olek ożywiony wizją spotkania dzikiego słonia, a może i lwa.

– A będzie tam nasz park? – nieśmiało spytała Ala.

Wszyscy spojrzeli na nią jak na przybysza z kosmosu.

– Nasz park będzie czekał na ciebie w Polsce. Teraz ja wybieram – powiedział tata. Energicznie zakręcił globusem. Niebieski kolor oceanów i mórz zmieszał się z zielonym, żółtym i brązowym

– kolorami kontynentów. Ali aż zakręciło się w głowie. Świat na globusie obracał się zbyt szybko. Co będzie, jeżeli palec taty trafi na głęboki ocean? Nie chciałaby spędzić wakacji na oceanie. Tam już z pewnością nie ma znajomego parku ani przedszkola ani placu zabaw z dużą okrągłą piaskownicą.

– Stany Zjednoczone. Waszyngton – zakomunikował tata.

– Jest tam plac zabaw? – spytała Ala.

– Naszego nie ma, są inne. Jest za to Biały Dom i…

– Ale naszego domu tam nie ma – przerwała tacie Ala.

– Ja nie mogę! Chcesz jechać na wakacje czy nie? – zniecierpliwił się Olek.

– Chcę. Tylko nie tak daleko – bąknęła Ala.

– To gdzie? Wybieraj – podsunął jej globus.

Ala zamknęła oczy. ,,Niech los zdecyduje” – pomyślała i dotknęła palcem globusa.

– Tu!

Cała rodzina wbiła wzrok w miejsce, które wskazał palec Ali. Mama i tata pierwsi gruchnęli śmiechem.

– Europa, Polska, Warszawa – podsumował Olek.

Ala westchnęła z ulgą. Jak to dobrze, że zdała się na los szczęścia. W Warszawie jest jej przedszkole i dom, i park, i znajomy plac zabaw. No i tuż pod Warszawą mieszkają ukochani dziadkowie. Co ważne, ich dom stoi w pobliżu lasu.

– Pojedziemy do babci i dziadka. Tam są bociany, dzięcioły, kukułki, żabki, biedronki, ślimaki, pszczoły – zachwalała Ala.

– Mrówki, komary i muchy – dorzucił ponuro Olek. Ale już po chwili śmiał się jak tata i mama. Nawet napad komarów nie odstraszyłby ani jego, ani Ali od podróży do dziadków.

Podpatrywanie ptaków w towarzystwie dziadka, który zna setki ciekawostek o zwierzętach, to był najlepszy z wakacyjnych planów.

  • Rozmowa na temat opowiadania, odpowiadajcie Zajączki proszę pełnymi zdaniami

− Co Olek, Ala i tata planowali z samego rana?

− Dzięki czemu mogli podróżować palcem po całym świecie?

− Jakie kontynenty były widoczne na globusie?

− Co wskazywał palec Olka?

− Co wskazywał palec taty?

− Dokąd chciała pojechać mama?

− Co wspominała cały czas Ala?

− Co wskazywał palec Ali? Dokąd ona chciała pojechać na wakacje?

 

Poproszę teraz żebyście przygotowali sobie kartki z bloku, farby , pędzelek i

Wykonajcie pracę plastyczną „ Wakacje na Wybrzeżu” – narysuj lub namaluj morze – pamiętaj o falach

  • Słuchanie nagrania odgłosu fal morskich uderzających o plażę (szumu morza).

Źródło:  https://www.youtube.com/watch?v=E29TkWp8PGI

− Czego odgłosu słuchaliście?

− Czy ten odgłos był przyjemny?

− Pokażcie rękami, jak porusza się fala.

 

Proszę dokończcie zdanie: Chciałbym (chciałabym) pojechać nad morze, bo…

 

Zapraszam teraz do zabawy ruchowej „ Na plaży”

  • Zabawa – opowieść ruchowa Na plaży (według Małgorzaty Markowskiej).

Jesteśmy na plaży. Spoglądamy w niebo, na którym fruwają latawce. (Dzieci biegają w jednym kierunku). Latawce unoszą się wysoko na wietrze. (Wznoszą ramiona do góry). Teraz opadają w dół. (Wyciągają ramiona w bok). Przestało wiać. Latawce opadają na piasek. (Dzieci siadają skrzyżnie). Rysujemy na piasku kształt swojego latawca. Wietrzyk zaczyna lekko wiać, latawce podrywają się do lotu. (Dzieci powoli podnoszą się do stania i kontynuują bieg).

Słonko świeci, piasek staje się gorący. Idziemy ochłodzić stopy w wodzie. Idąc, podnosimy wysoko kolana, staramy się utrzymać przez chwilę na jednej nodze. Wchodzimy do wody i ochładzamy ciała, polewając wodą ramiona, plecy, brzuch. Podskakujemy obunóż, rozchlapując wodę dookoła. Czas na kąpiel słoneczną. Kładziemy się na piasku i opalamy brzuchy. Patrzymy na niebo i podziwiamy latawce. Teraz opalamy plecy.

 

Posłuchajcie proszę teraz zagadek słuchowych, rozpoznajcie odgłosy i nazwijcie proszę pojazdy:

Zagadki słuchowe – Jakie pojazdy słyszymy?

Dzieci słuchają nagrania; rozpoznają odgłosy wydawane przez różne środki lokomocji, np. samochód osobowysamochód ciężarowy, motocyklsamolot, rower (dzwonek, pociąg).

Link do dźwięków:

https://www.youtube.com/watch?v=Ahp8oBOvu2M

Link do środków transportu:

https://image.freepik.com/darmowe-wektory/rozne-srodki-transportu-w-stylu-doodle_8751-56.jpg

 

Poproszę Rodziców, żeby czytali Wam wyrazy, a Wy spróbujcie odgadnąć nazwy różnych pojazdów

Zabawa dydaktyczna – Czym pojedziemy na wakacje? Rebus fonetyczny – Co to za pojazdy?

 Dzieci różnicują pierwsze głoski w nazwach obrazków. Dokonują ich syntezy po wymienieniu ich przez rodzica i odgadują nazwy różnych pojazdów,

rak, oko, walizka, ekran, ręka – rower;

sukienka, arbuz, motyl, okno, lalka, orzech, torba – samolot;

miś, okulary, tort, obraz, rower – motor;

spodnie, teczka, ananas, telewizor, ekierka, kot – statek.

Ćwiczenia klasyfikacyjne – Po lądzie, w wodzie czy w powietrzu?

 Dzieci segregują obrazki pojazdów zgodnie z miejscem ich poruszania się. Układają je pod obrazkami symbolizującymi te miejsca,

powietrze – chmurki; woda – fale; ląd – ciemna linia.

*link do pojazdów powyżej

 

Poproszę otwórzcie teraz Karty Pracy część 4 na stronie 73

Rysowanie po śladach rysunków, bez odrywania kredki od kartki.

 

Poproszę jeszcze żebyście poszukali we Wyprawce Plastycznej historyjki obrazkowej o rodzinie wybierającej się samochodem na wakacje.

Powycinajcie  obrazki i ułóżcie według kolejności zdarzeń, przyklejcie na kartkę. Opowiedzcie proszę tę historyjkę.

 

ŻYCZYMY  SŁONECZNEGO  LETNIEGO  DNIAlaugh

czytano: 83 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-06-25 06:50:21

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • img_20201022_11363981
  • img_20201022_11363181
  • img_20201022_11360781
  • img_20201022_11360081
  • img_20201022_11354581
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna