Za co lubimy wakacje?

Strona główna » Grupy » Pszczółki » Za co lubimy wakacje?

wielkość tekstu: A | A | A

Drogie Pszczółki

Za co lubimy wakacje? – rozwijanie mowy, utrwalanie nazw tygodnia

1. Ćwiczenia relaksacyjne „Ziarenka ”

Poszerzenie wiadomości na temat prac polowych wykonywanych latem. Rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej. Oglądanie ziaren zbóż, zapoznanie z ich nazwami podczas słuchania muzyki relaksacyjnej.

https://www.youtube.com/watch?v=Sb6NYXPbxXI

https://www.youtube.com/watch?v=6c5zNnkYbCM

filmik o zbożach

ZABAWA DYDAKTYCZNA „WYBIERZ I POWIEDZ”

Rozwijanie wyobraźni oraz umiejętności formułowania dłuższych wypowiedzi

Rodzic rozkłada szeroki pasek papieru i obrazki. Na podstawie tych obrazków dziecko układa wymyśloną przez sobie historyjkę.

2. Słuchanie wiersza G. Lech  „Co robią latem dni tygodnia?”

Co wy na to, że już lato?-

Tydzień swoje dni zapytał.

Poniedziałek zsiadł z roweru.

- Radość dla kolarzy wielu!

Wtorek książkę czytał właśnie.

Mrukną tylko: -Lubię baśnie!

Latawca puszczała Środa,

bo piękna była pogoda.

Czwartek rzekł: -Ja wciąż maluję,

jak się świetnie w lesie czuję.

Piątek tylko machną ręką:

-Chciałbym zagrać, lecz nieprędko

znajdę gracza w tym upale.

Szachów nie otwieram wcale

-A Sobota? - Cóż mam rzec.

Niosę piłkę, dziś gram mecz.

-Czy Niedziela coś dopowie?

Nie dopowie, bo jest w kinie

na animowanym filmie.

A czy film ten był o lecie,

ROZMOWA NA TEMAT WIERSZA

- Jaka pora roku już nadeszła?

- O co zapytał swoje dni Tydzień?

- Co zrobił i odpowiedział poniedziałek?

- Co zrobiły i odpowiedziały kolejne dni tygodn9a?

- Co wy lubicie robić latem?

- Co robicie najczęściej w poniedziałek?

- Ile dni wchodzi w skład tygodnia?

WYSŁUCHANIE PIOSENKI:

https://www.youtube.com/watch?v=FXpG1HWsD-0

 

Sylabowe obrazki”- zabawa ruchowa.

(Ilustracje znajduja się na dole strony)

 

Doskonalenie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby.
Dz. dzieli wyrazy na sylaby i określa liczbę sylab w wyrazie.

Podczas trwania muzyki, dzieci swobodnie poruszają się po sali. Na pauzę w muzyce, n-ciel pokazuje obrazek, a dzieci dzielą nazwę przedmiotu z obrazka na sylaby i podają liczbę sylab.

Gdzie jest lód?

Doskonalenie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni, przy użyciu pojęć: z prawej strony, z lewej strony, na, pod, nad, w oraz ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Dz. wycina obrazki z lodami i umieszcza je pod dyktando n-la w odpowiednim miejscu w stosunku do obrazka budki z lodami.

 

Zabawy i ćwiczenia w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej

1. Przeczytaj wyrazy. Podkreśl literę, którą się różnią te wyrazy. kosa – rosa woda − soda bilet − balet woda − soda Jola − Tola beczka − teczka sobota − robota kufer − kuter rzepa − rzeka chata − szata tama − tara huta − nuta rogi − nogi kora − nora hak − mak praca − płaca pałac − pajac nagroda − zagroda słoik − słoiki szyja – czyj

2. Utwórz nowe wyrazy z liter: stolarz – stołek stoper - stopa krokodyl − krokodyle stolica − stolnica mazak − mazaki świecznik− świeczniki koń - końce parawan – parasol wnuczek - pączek k,o, t, l, e, t − kot, kotek, tok, lok, to, lek,… c, e, b, u, l, a − cel, Cela, bal, bale, brla, ul, Ula, cela, lub, ……… z, e, g, a, r, e, k − rak, kra, zegar, gar, gaz, gra, Grek, era, …………………… k, w, i, a, t, e, k − kwiat, kwit, kwitek, wikt, kat, teka, kwik, tak, kwa, ……… k, a, p, u, s, t, a − pusta, kapa, pasta, ta, kap, kusa, kasa, pas, pustak, tak, kat, usta, kuta, upust, ……… p, a, r, a, s, o, l, k, a − para, pas, pora, paka, rasa, rosa, ropa, rak, rok, sala, sok, kos, los, las, laska, kasa, kosa, klasa, por, polka, rolka, lok, lak, karp, kopa, kapa, kora, kara, kolka, prasa …………………..

3. Ponumeruj wyrazy – rozwiązania zagadek, zgodnie z numerami zagadek. Zagadki Wyrazy 1. Ma białą korę. dźwig 2. Płynie, wije się, dzwonek 3. Wzywa na lekcję. rzeczka 4. Jest niezbędny na budowie. brzoza 5. Kiedyś były kryte słomą. dzban 6. Potrzebny do malowania. deszcz 7. Dzwoni o szyby. pędzel 8. Wkładasz na głowę. mysz 9. Dopóty wodę nosi, dopóki się ucho nie urwie. dachy 10.Ucieka przed kotem czapka

Życzenia wakacyjne

Wszystkim przedszkolakom 

i ich Rodzicom 

życzymy wspaniałych, pogodnych

i rozesmianych wakacji.

Niech ten letni czas będzie pełen

niezapomnianych wrażeń i chwil

ŻYCZĘ WSZYSTKIM MIŁEGO DNIA ORAZ WSPANIAŁYCH WAKACJI. OBY SŁONECZKO ŚWIECIŁO JAK NAJDŁUŻEJ =)

czytano: 31 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-06-26 08:30:42

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • 10_4
  • 9_7
  • 8_7
  • 7_8
  • 6_8
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna