Integracja sesnoryczna
Rozwój sensoryczny to rozwój doznawany poprzez zmysły. To sposób, w jaki dziecko w najmłodszych latach uczy się o świecie i o sobie. Umiejętnie pobudzanie zmysłów (zmysłu równowagi, czucia ciała, dotyku, słuchu, wzroku, smaku i węchu) wpływa na to, jak kształtuje się i dojrzewa układ nerwowy, którego kondycja determinuje jakość wielu zjawisk na aktualnym etapie rozwoju dziecka oraz w jego dorosłym życiu. Dzięki właściwie rozwiniętemu układowi nerwowemu maluch potrafi lepiej rozpoznawać i regulować emocje, koncentrować się, uczyć, odczuwać ciało, budować postawę, sprawniej rozwijać kompetencje językowe, bezpiecznie dla siebie wchodzić w interakcje i budować więzi. A to zaledwie niektóre z efektów pracy z dziecięcą sensoryką. Prawidłowa integracja sensoryczna to dobre współdziałanie narządów zmysłowych, które konieczne są do harmonijnego rozwoju i optymalnego funkcjonowania dzieci w świecie.
We wtorek 22 września dzieci z grupy III Wróbelki brały udział w zajęciach pt. „Samodzielnie doświadczam”-wykorzystanie zabaw pobudzających zmysły. Autorem zajęć była pani Agnieszka Orman. Poczynania dzielnych przedszkolaków obserwowali również inni nauczyciele- pani Dyrektor, pani Beata i pani Elżbieta.
Dzieci miały do wykonania wiele zabaw, których głównym celem było doskonalenie integracji sensorycznej, rozwijanie sprawności fizycznej oraz poznawanie nowej techniki plastycznej, którą było tworzenie własnego woreczka sensorycznego. Nauczyciel przygotował dla dzieci wiele zabaw i zadań, z którymi WSZYSTKIE dzieci poradziły sobie DOSKONALE. Podczas zajęć dydaktycznych przedszkolaki miały do pokonania m.in. ścieżkę i maty sensoryczne, których celem było doskonalenie precyzji ruchów i koordynacji wzrokowo- ruchowej. Wróbelki brały również udział w zabawie sensorycznej rozwijającej zmysł wzroku i dotyku pt. „Rękawiczki sensoryczne”. Przedszkolaki, w trakcie trwania zajęć zamieniły się w poszukiwaczy skarbów, którzy w kolorowym makaronie spaghetti szukali ukrytych „skarbów”. W przerwach między kolejnymi zadaniami znalazł się również czas na liczne zabawy muzyczno-ruchowe, które przyniosły dzieciom wiele radości, ale także dostarczyły ruchu-tak potrzebnego rozwojowo dzieciom.
Dzieci podczas zajęć aktywnie uczestniczyły we wszystkich zabawach i zadaniach przed nimi stawianymi. Zadowolenie i uśmiechy widoczne na buziach dzieci były najlepszą nagrodą i przyniosły wiele satysfakcji nauczycielowi prowadzącemu.
22
WRZ
2020
671
razy
czytano
p2zawiercie.pl