Integracja sesnoryczna

Strona główna » Grupy » Wróbelki » Integracja sesnoryczna

wielkość tekstu: A | A | A

                Rozwój sensoryczny to rozwój doznawany poprzez zmysły. To sposób, w jaki dziecko w najmłodszych latach uczy się o świecie i o sobie. Umiejętnie pobudzanie zmysłów (zmysłu równowagi, czucia ciała, dotyku, słuchu, wzroku, smaku i węchu) wpływa na to, jak kształtuje się i dojrzewa układ nerwowy, którego kondycja determinuje jakość wielu zjawisk na aktualnym etapie rozwoju dziecka oraz w jego dorosłym życiu. Dzięki właściwie rozwiniętemu układowi nerwowemu maluch potrafi lepiej rozpoznawać i regulować emocje, koncentrować się, uczyć, odczuwać ciało, budować postawę, sprawniej rozwijać kompetencje językowe, bezpiecznie dla siebie wchodzić w interakcje i budować więzi. A to zaledwie niektóre z efektów pracy z dziecięcą sensoryką. Prawidłowa integracja sensoryczna to dobre współdziałanie narządów zmysłowych, które konieczne są do harmonijnego rozwoju i optymalnego funkcjonowania dzieci w świecie.

smiley

           We wtorek 22 września dzieci z grupy III Wróbelki brały udział w zajęciach pt. „Samodzielnie doświadczam”-wykorzystanie zabaw pobudzających zmysły. Autorem zajęć była pani Agnieszka Orman. Poczynania dzielnych przedszkolaków obserwowali również inni nauczyciele- pani Dyrektor, pani Beata i pani Elżbieta.

smiley

          Dzieci miały do wykonania wiele zabaw, których głównym celem było doskonalenie integracji sensorycznej, rozwijanie sprawności fizycznej oraz poznawanie nowej techniki plastycznej, którą było tworzenie własnego woreczka sensorycznego. Nauczyciel przygotował dla dzieci wiele zabaw i zadań, z którymi WSZYSTKIE dzieci poradziły sobie DOSKONALE. Podczas zajęć dydaktycznych przedszkolaki miały do pokonania m.in. ścieżkę i maty sensoryczne, których celem było doskonalenie precyzji ruchów i koordynacji wzrokowo- ruchowej. Wróbelki brały również udział w zabawie sensorycznej rozwijającej zmysł wzroku i dotyku pt. „Rękawiczki sensoryczne”. Przedszkolaki, w trakcie trwania zajęć zamieniły się w poszukiwaczy skarbów, którzy w kolorowym makaronie spaghetti szukali ukrytych „skarbów”. W przerwach między kolejnymi zadaniami znalazł się również czas na liczne zabawy muzyczno-ruchowe, które przyniosły dzieciom wiele radości, ale także dostarczyły ruchu-tak potrzebnego rozwojowo dzieciom.

smiley

       Dzieci podczas zajęć aktywnie uczestniczyły we wszystkich zabawach i zadaniach przed nimi stawianymi. Zadowolenie i uśmiechy widoczne na buziach dzieci były najlepszą nagrodą i przyniosły wiele satysfakcji nauczycielowi prowadzącemu.

heart

czytano: 25 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-09-22 21:56:22

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • img_20201028_1209401289
  • img_20201028_1208571289
  • img_20201028_1208421289
  • img_20201028_1158461289
  • img_20201028_1156521289
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna