Wielkanoc

Strona główna » Grupy » Kotki » Wielkanoc

wielkość tekstu: A | A | A

heartWITAJCIE KOCHANE „KOTECZKI”heart

ROZPOCZYNAMY TYDZIEŃ WSPÓLNYCH ZABAW, CHOĆ MUSIMY POZOSTAĆ W DOMKACH MOŻEMY TEN CZAS WYKORZYSTAĆ NA SPĘDZENIE FAJNEGO CZASU Z NAJBLIŻSZYMI. TEN PRZEDŚWIĄTECZNY TYDZIEŃ POZWOLI NAM NA POZNANIE WIELKANOCNYCH ZWYCZAJÓW…

smiley

...ZACZYNAMY…


 

1. „Mówimy szeptem”- zabawa językowa . Rodzic podaje wypowiedzenia, a dziecko powtarzają je szeptem.

Pisanki to malowane jajka.

Kurczątka wykluwają się z jajek.

Króliczek wielkanocny jest zrobiony z czekolady.

W koszyczku wielkanocnym znajduje się święconka.


 

Rodzic wyjaśnia znaczenie poszczególnych wypowiedzeń.


 

2. „Gimnastyka”- zachęcamy do dbania o kondycje fizyczną, w której pomoże nam piosenka

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ


 

3. „Wielkanoc”- zapoznanie z informacjami na temat zwyczajów wielkanocnych podczas słuchania wiersza B. Formy.

Święta za pasem, do pracy się bierzemy,

mazurki i baby smaczne upieczemy.

Pisanki, kraszanki razem dziś zrobimy.

Wszystkie kolorowe-bardzo się cieszymy.

Upiekliśmy z ciasta baranka, zajączka,

z posianej rzeżuchy będzie piękna łączka.

glinianym wazonie bazie i żonkile,

a na nich z papieru kurczątka przemiłe .

 

4.Rozmowa na temat wiersza.

−Jak nazywają się zbliżające się święta?

−Jakie ciasta wtedy pieczemy?

−Co znajduje się na wielkanocnym stole?

5. „Wielkanocna zabawa”- wdrażanie dzieci do osłuchania ze słowami i melodią piosenki. Zachęcanie do nauki piosenki i wspólnego śpiewania.

yes

NIESPODZIANKA!

Na zakończenie zajęć zapraszam do obejrzenia filmu edukacyjnego na temat wielkanocnych tradycji:

https://www.youtube.com/watch?v=giRwxyKTXcg


 


 

Zabawy i ćwiczenia w ramach Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej.


 

Rozwijanie motoryki małej:

- obrysowywanie szablonów,

- modelowanie z plasteliny,

- "rysowanie" palcami w powietrzu określonego przedmiotu

- kalkowanie obrazków

- stemplowanie np. ziemniakiem

- zgniatanie kartki papieru jedną ręką w kulkę

 

Rozwijanie logicznego myślenia:

- porządkowanie przedmiotów ( klocków, kredek, nitek itp.) według wielkości,
- porządkowanie przedmiotów według kształtu, ciężaru, i rodzaju materiału,
- budowanie i rysowanie na polecenie,
- nawlekanie korali według wzoru,
- klasyfikowanie obrazków i przedmiotów w zależności od ich przeznaczenia i pojęcia nadrzędnego,
- dobieranie obrazków przedstawiających pokrewne przedmioty (np. igła - naparstek, nóż - widelec, rower - koło),
- znajdowanie przedmiotu, który nie pasuje,
- dostrzeganie elementu brakującego.

 

smileyMIŁEGO DNIA KOCHANIsmiley

czytano: 37 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2021-03-29 07:22:59

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • IMG_20210326_105051
  • IMG_20210326_105039
  • IMG_20210326_103847
  • IMG_20210326_101555
  • IMG_20210326_101505
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna