Wielkanoc
WITAJCIE KOCHANE „KOTECZKI”
ROZPOCZYNAMY TYDZIEŃ WSPÓLNYCH ZABAW, CHOĆ MUSIMY POZOSTAĆ W DOMKACH MOŻEMY TEN CZAS WYKORZYSTAĆ NA SPĘDZENIE FAJNEGO CZASU Z NAJBLIŻSZYMI. TEN PRZEDŚWIĄTECZNY TYDZIEŃ POZWOLI NAM NA POZNANIE WIELKANOCNYCH ZWYCZAJÓW…
...ZACZYNAMY…
1. „Mówimy szeptem”- zabawa językowa . Rodzic podaje wypowiedzenia, a dziecko powtarzają je szeptem.
Pisanki to malowane jajka.
Kurczątka wykluwają się z jajek.
Króliczek wielkanocny jest zrobiony z czekolady.
W koszyczku wielkanocnym znajduje się święconka.
Rodzic wyjaśnia znaczenie poszczególnych wypowiedzeń.
2. „Gimnastyka”- zachęcamy do dbania o kondycje fizyczną, w której pomoże nam piosenka
https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ
3. „Wielkanoc”- zapoznanie z informacjami na temat zwyczajów wielkanocnych podczas słuchania wiersza B. Formy.
Święta za pasem, do pracy się bierzemy,
mazurki i baby smaczne upieczemy.
Pisanki, kraszanki razem dziś zrobimy.
Wszystkie kolorowe-bardzo się cieszymy.
Upiekliśmy z ciasta baranka, zajączka,
z posianej rzeżuchy będzie piękna łączka.
glinianym wazonie bazie i żonkile,
a na nich z papieru kurczątka przemiłe .
4.Rozmowa na temat wiersza.
−Jak nazywają się zbliżające się święta?
−Jakie ciasta wtedy pieczemy?
−Co znajduje się na wielkanocnym stole?
5. „Wielkanocna zabawa”- wdrażanie dzieci do osłuchania ze słowami i melodią piosenki. Zachęcanie do nauki piosenki i wspólnego śpiewania.
NIESPODZIANKA!
Na zakończenie zajęć zapraszam do obejrzenia filmu edukacyjnego na temat wielkanocnych tradycji:
https://www.youtube.com/watch?v=giRwxyKTXcg
Zabawy i ćwiczenia w ramach Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej.
Rozwijanie motoryki małej:
- obrysowywanie szablonów,
- modelowanie z plasteliny,
- "rysowanie" palcami w powietrzu określonego przedmiotu
- kalkowanie obrazków
- stemplowanie np. ziemniakiem
- zgniatanie kartki papieru jedną ręką w kulkę
Rozwijanie logicznego myślenia:
- porządkowanie przedmiotów ( klocków, kredek, nitek itp.) według wielkości,
- porządkowanie przedmiotów według kształtu, ciężaru, i rodzaju materiału,
- budowanie i rysowanie na polecenie,
- nawlekanie korali według wzoru,
- klasyfikowanie obrazków i przedmiotów w zależności od ich przeznaczenia i pojęcia nadrzędnego,
- dobieranie obrazków przedstawiających pokrewne przedmioty (np. igła - naparstek, nóż - widelec, rower - koło),
- znajdowanie przedmiotu, który nie pasuje,
- dostrzeganie elementu brakującego.
MIŁEGO DNIA KOCHANI
29
MAR
2021
545
razy
czytano
p2zawiercie.pl