Praca zdalna - "O Żółtym tulipanie" - opowiadanie M.Różyckiej
WITAM WAS SERDECZNIE DROGIE MISIE I WASZYCH RODZICÓW . W ZWIĄZKU Z ZAISTNIAŁĄ SYTUACJĄ EPIDEMICZNĄ CODZIENNIE BĘDZIEMY WSTAWIAĆ DLA WAS MATERIAŁY DO PRACY Z DZIECKIEM W FORMIE ZDALNEJ.
Na początek zapraszam Was do porannych ćwiczeń:
- Zabawa kształtująca postawę ciała- Pierwsze kwiaty- dziecko z pozycji siadu klęcznego podnosi się do stania z wyciągniętymi rękami- naśladuje jak rosną kwiaty
- Ćwiczenia głowy, rąk, nóg – Kwiaty poruszane wiatrem- dziecko kreśli rękami, nogami , głową kółka w obydwie strony, naśladując ruchy kwiatów poruszanych wiatrem
- Zabawa orientacyjno – porządkowa – Ptaki do gniazd- dziecko jest bocianem, który chodzi po łące, podnosząc wysoko nogi i opuszczając je z palców na pięty. Na hasło –Ptaki do gniazd, siadają na dywanie
Posłuchajcie proszę teraz zagadek, które przeczyta Wam rodzic, rozwiążcie te zagadki, a nazwę tego kwiatka podzielcie na sylaby, a następnie na głoski.
„ Jak ten kwiatek się nazywa, co słowo „pan” w nazwie ukrywa?” TULIPAN
„Różnobarwny kwiatek na rabatce rośnie, tuli się do siebie, dasz go pani wiośnie” TULIPAN
„Co to za kwiatek ze szklanych rabatek, w którym obok „pana”, „lipa” jest schowana? TULIPAN
Posłuchajcie proszę opowiadania M. Różyckiej pt „O żółtym tulipanie”
W ciemnym domku pod ziemią mieszkał mały Tulipanek. Maleńki Tulipan, jak wszystkie małe dzieci, spał całymi dniami. Wokoło było bowiem bardzo cicho i ciemno. Pewnego dnia obudziło go lekkie pukanie do drzwi.
- Kto tam? – zapytał obudzony ze snu Tulipanek.
- To ja. Deszczyk. Chcę wejść do ciebie. Nie bój się maleńki. Otwórz.
- Nie, nie chcę. Nie otworzę. – powiedział Tulipanek i odwróciwszy się na drugą stronę, znów smacznie zasnął. Po chwili mały Tulipanek znów usłyszał pukanie.
- Puk! Puk! Puk!
- Kto tam?
- To ja. Deszcz. Pozwól mi wejść do swego domku.
- Nie, nie chcę, abyś mnie zamoczył. Pozwól mi spać spokojnie.
Po pewnym czasie Tulipanek usłyszał znów pukanie i cieniutki, miły głosik wyszeptał:
- Tulipanku, puść mnie!
- Ktoś ty?
- Promyk słoneczny – odpowiedział cieniutki głosik.
- O, nie potrzebuję cię. Idź sobie.
Ale promyk słoneczny nie chciał odejść. Po chwili zajrzał do domu tulipanowego przez dziurkę od klucza i zapukał.
- Kto tam puka? – zapytał zżółkły ze złości Tulipanek.
- To my Deszcz i Słońce. My chcemy wejść do ciebie!
Wtedy Tulipanek pomyślał: „Ha, muszę jednak otworzyć, bo dwojgu nie dam rady”.
I otworzył. Wtedy Deszcz i Promyk wpadli do domu tulipanowego. Deszcz chwycił przestraszonego Tulipanka za jedną rękę, Promyk słońca za drugą i unieśli go wysoko, aż pod sam sufit. Mały żółty Tulipanek uderzył główką o sufit swego domku i przebił go.... I.......o dziwo znalazł się w śród pięknego ogrodu, na zielonej trawce. Była wczesna wiosna. Promyki Słońca padały na żółtą główkę Tulipanka. A rano przyszły dzieci i zawołały:
- Patrzcie! Pierwszy żółty tulipan zakwitł dzisiaj z rana!
Odpowiedzcie proszę na pytania, wypowiadajcie się pełnymi zdaniami : - Gdzie mieszkał tulipanek - kto odwiedził najpierw tulipana? - czy tulipanek wpuścił do swojego mieszkania deszczyk ? Dlaczego nie ? - kto przyszedł potem do tulipana - czy tulipan otworzył drzwi deszczykowi? - kto zobaczył tulipana?- co powiedziały dzieci? -jakie znasz inne kwiaty zwiastujące wiosnę ?
Zabawa orientacyjno – porządkowa „Wiatr – słońce – deszcz”.
Na sygnał „wiatr” - dz. zatrzymuje się. Unosi ramiona w górę i kołysze nimi.
Na sygnał „ deszcz” –dz. robi przysiad podparty i nisko pochyla głowę.
Na sygnał „ słońce” – dz. wyciąga się mocno w górę, wznosząc ramiona i wspinając się na palce.
Historyjka obrazkowa, która przedstawia cykl wzrostu tulipana– przygotujcie proszę kredki i kartkę i wykonajcie proszę polecenie
https://www.youtube.com/watch?v=FMLwRjaGuWE&ab_channel=BarbaraZalewska – link do historyjki obrazkowej
Praca plastyczna „ Wiosenne tulipany” – zachęcam do wykonania
https://kreatywnieaktywni.pl/article/121-Danonkowe+tulipany
Zapraszam Was Misie do zabaw badawczych z WODĄ
Poproszę Rodziców, żeby przygotowali dla Was akcesoria, potrzebne do doświadczeń
Zabawa badawcza „ Poznajemy właściwości wody”
Rodzic ustawia plastikową miskę wypełnioną wodą. Dziecko dotyka, wącha wodę,
Próbuje odpowiedzieć na pytania:
- jaki kolor ma woda? (bezbarwna, przezroczysta)
- czy woda ma zapach? (nie ma zapachu)
- czy woda ma smak? (bez smaku)
Następnie Rodzic pyta dziecko czy woda ma kształt. Dziecko próbuje wziąć w ręce wodę.
Rodzic proponuje, aby dziecko wlało wodę do przygotowanych naczyń o różnym kształcie i spróbowało odpowiedzieć na pytanie: jaki kształt ma woda, jeśli wleje się ją do naczynia. (woda nie ma kształtu, przybiera kształt naczynia, w którym się znajduje).
Zabawa ruchowo-naśladowcza „Polecenia wody”
Dziecko porusza się w rytmie wystukiwanym przez rodzica. Podczas przerwy w grze wykonuje polecenia – naśladuje pływanie w wodzie, opryskiwanie się wodą, picie wody, podlewanie kwiatków, skaczące żabki w wodzie.
- Doświadczenie z plasteliną. Wkładamy wałek plasteliny do wody- tonie, formujemy z plasteliny „naleśnik” – tonie, a gdy w „naleśniku” zrobimy „wgłębienie” i ostrożnie położymy na wodzie nie utonie. Wyjaśnienie dlaczego statek nie tonie.
- Doświadczenie z olejem i sokiem.
Rodzic. przygotowuje dwa słoiki, wypełnione do połowy wodą, olej oraz sok. Dziecko przewiduje co się stanie, gdy do słoików wlejemy olej i sok. Dziecko do jednego ze słoików wlewa olej, do drugiego sok. Obserwują i próbują wyciągać wnioski – olej nie tonie, pływa na powierzchni wody, ponieważ woda jest cięższa od oleju. Sok jest cięższy od wody dlatego opada na dno słoika
Praca techniką „Mokre na mokrym”.
Dziecko przy muzyce relaksacyjnej „Szum morza” maluje białe kartki papieru samą wodą. Następnie używając farb maluje na temat ”Wodny świat”. Obserwuje rozmywanie i mieszanie się barw.
https://www.youtube.com/watch?v=adLhDBzgNSo&ab_channel=GoldenSunset-RelaxingMeditationMusic – link do muzyki
ŻYCZYMY MIŁEGO DNIA
29
MAR
2021
1545
razy
czytano
p2zawiercie.pl