Wielkanocne symbole - PRACA ZDALNA

Strona główna » Grupy » Sówki Mądre Główki » Wielkanocne symbole - PRACA ZDALNA

wielkość tekstu: A | A | A

Witamy wszystkie Sówki Mądre Główki i te Większe i te Mniejsze =)))

Dziś porozmawiamy o symbolach Wielkanocnych.

 

  1. Na rozgrzewkę proponują gimnastykę buzi i języka. (wybieramy kilka ćwiczeń)

ĆWICZENIA WZMACNIAJĄCE MIĘŚNIE WARG:

- przesadne, głośne i dokładne wymawianie naprzemienne samogłosek: e-o-e-o-e-o (naśladujemy karetkę pogotowia), i-o-i-o-i-o (zabawa w naśladowanie osiołka), e-u-e-u-e-u (naśladowanie straży pożarnej);

- "Pajacyki" - naśladowanie min wesołego i smutnego pajacyka;

- „Wielbłąd” - zakładanie dolnej wargi na górną i odwrotnie - górnej na dolną;

- "Króliczek" - wysuwanie warg do przodu (wargi ściągnięte) i przesuwanie w kąciki ust: w prawo, w lewo, tak jakby królik chrupał marchewkę;

- „parskanie” - naśladowanie odgłosu zmęczonego konika, lub warkotu samochodu;

- „całuski dla mamy”, czyli głośne cmokanie ściągniętymi w dzióbek wargami;

- nadymanie jednego policzka i przesuwanie powietrza do drugiego (tak jakbyśmy płukali buzię wodą);

- nadmuchiwanie baloników, puszczanie baniek mydlanych;

- „Chudzinka” - wciąganie policzków do jamy ustnej;

- „Wąsy" - utrzymywanie słomki lub kredki między nosem a górną wargą;

- „Rybka" - powolne otwieranie i zamykanie warg wysuniętych do przodu;

  • „Ptaszki" - wysuwanie do przodu mocno ściągniętych warg, gwizdanie przy ich lekkim rozchyleniu (fiu, fiu..).

ĆWICZENIA JĘZYKA

- „Zziajany piesek" - wysuwanie języka daleko na brodę;

- "Kotek" oblizywanie warg, mlaskanie, naśladowanie ruchu picia mleka z miseczki;

-„Jaszczurka" - zjadanie okruszków, płatków kukurydzianych, posypki z talerzyka posługując się tym razem tylko czubkiem języka;

- unoszenie języka wysoko w kierunku nosa;

- „Broda i wąsy" - sprawdzanie językiem, czy nie rośnie nam broda i wąsy;

-„Liczenie ząbków" - unoszenie czubka języka do górnych i dolnych zębów, dotykanie, „liczenie” językiem poszczególnych zębów;

- „Dentysta" - sprawdzanie językiem, czy w ząbkach nie ma dziur;

- „Wahadełko" - kierowanie języka w kąciki ust bez dotykania warg i zębów;

- „Wesoły źrebak” - kląskanie językiem (naśladowanie stukotu końskich kopyt);

- „Malowanie sufitu" - przesuwanie czubka języka od zębów do podniebienia miękkiego, tak jakby język był pędzelkiem i malował w buzi sufit;

- „Skacząca piłka " - wypychanie językiem prawego i lewego policzka, tak jakby do buzi wpadła piłeczka;

- „Wąż” - przeciskanie języka pomiędzy zaciśniętymi zębami;

- „Liczenie gwiazdek na niebie” – dotykanie czubkiem języka różnych punktów na podniebieniu;

-„Pada deszcz”- unoszenie języka do górnego dziąsła i opuszczanie go do dolnego dziąsła - usta otwarte, broda nieruchoma!

2. Jak już nasze języczki i usta są wyćwiczone. Zaczniemy poranne ćwiczenia:

Zapraszam: https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

3. Rozmowa na temat zbliżających się Świąt Wielkanocnych.

Spotkaliśmy się dzisiaj ponieważ zbliżają się święta… (jakie? – pytanie do dzieci) – WIELKANOCNE.
- Co robi się w czasie gdy zbliża się Wielkanoc?… (pisanki, kraszanki, inne ozdoby)
- Jakie ozdoby? (kurczaki, kartki świąteczne, palmy Wielkanocne)
Wszystkie symbole wielkanocne mają związek z nadzieją i symbolizują nowe życie: jajka, gałązki drzew, malutkie kurczaki, dominujący zielony kolor, baranek

4. Zachęcam teraz do wysłuchania piosenki pt. „Święta wielkanocne z jajkiem i zajączkiem”

https://www.youtube.com/watch?v=xAhMOdXuujg

Słowa piosenki (Rodzice także mogą pośpiewać z dziećmi)

„SKACZE ZAJĄC”

Skacze drogą zając, skacze pomalutku,
Przykucnął za płotem – hop
i już w ogródku.
Kic, kic, kic cichutko skrada się do domu,
Każdemu zostawia prezent po kryjomu.
Święta Wielkanocne z jajkiem i zającem.
Słoneczne pachnące Święta wielkanocne.
(bis)
Idą chłopcy droga, idą pomalutku.
Przykucnęli cicho – hop
Hop i już w ogródku.
Naraz śmiech i wrzawa
Śmigus – dyngus! – krzyczą
I dziewczynki łapią i wodą je chlapią…
Święta Wielkanocne z jajkiem i zającem.
Słoneczne pachnące Święta wielkanocne. (bis)

5. "Kroimy wyrazy” – Zabawa dydaktyczna – dzieci sylabizują (klaszcząc) nazwy wyrazów podanych. Podają liczbę sylab w wyrazie.

WYRAZY związane z świtami wielkanocnymi: Wielkanoc, święta, jajko, pisanki, palma, życzenia, kurczątko, zajączek, baranek. Śmigus-dyngus.

6. Zapraszam do zapoznania się z ciekawostkami na temat tradycji Wielkanocnych – dzieci uwielbiają zabawy na komputerze przy pomocy Rodzica

https://view.genial.ly/5e86e74cd5aa510e32acd657/interactive-image-wielkanocne-tradycje

7. Na zakończenie zapraszam do zapoznania się z grą wielkanocną „Superoko” Materiały do pobrania znajdują się na dole strony. Jest to bardzo ciekawy pomysł na spędzenie czasu z rodzicami, a także starszym rodzeństwem.

Zasady gry:

Gra Superoko – zasady

  1. Wytnij karty

  2. Jedną połóż na środku stołu, pozostałe rozdaj zawodnikom.

  3. Zadaniem zawodników jest jak najszybciej znaleźć wspólny element na swojej karcie i karcie leżącej na środku stołu. Gdy to zrobi, nazywa ten sam element (np. zajączek!) i przykrywa swoją kartą, kartę leżącą na stole. Tym samym  na stole znajduje się nowa karta,  z którą należy znaleźć wspólny element.

  4. Grę wygrywa ten, kto pierwszy pozbędzie się kart.

  5. Wszystkie karty mają przynajmniej jeden wspólny element.

Na dole strony znajduje się także maska do wycięcia, by Nasze Sówki mogły się wcielić w wielkanocnego zajączka. Czekamy na zdjęcia z dzisiejszych zajęć. Życzymy miłej zabawy. =))smiley

 

czytano: 63 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2021-03-30 07:09:47

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • 20210511_103443
  • 20210511_102459
  • 20210511_102359
  • 20210511_102315
  • 20210511_102210
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna