Wielkanocne symbole - PRACA ZDALNA
Witamy wszystkie Sówki Mądre Główki i te Większe i te Mniejsze =)))
Dziś porozmawiamy o symbolach Wielkanocnych.
-
Na rozgrzewkę proponują gimnastykę buzi i języka. (wybieramy kilka ćwiczeń)
ĆWICZENIA WZMACNIAJĄCE MIĘŚNIE WARG:
- przesadne, głośne i dokładne wymawianie naprzemienne samogłosek: e-o-e-o-e-o (naśladujemy karetkę pogotowia), i-o-i-o-i-o (zabawa w naśladowanie osiołka), e-u-e-u-e-u (naśladowanie straży pożarnej);
- "Pajacyki" - naśladowanie min wesołego i smutnego pajacyka;
- „Wielbłąd” - zakładanie dolnej wargi na górną i odwrotnie - górnej na dolną;
- "Króliczek" - wysuwanie warg do przodu (wargi ściągnięte) i przesuwanie w kąciki ust: w prawo, w lewo, tak jakby królik chrupał marchewkę;
- „parskanie” - naśladowanie odgłosu zmęczonego konika, lub warkotu samochodu;
- „całuski dla mamy”, czyli głośne cmokanie ściągniętymi w dzióbek wargami;
- nadymanie jednego policzka i przesuwanie powietrza do drugiego (tak jakbyśmy płukali buzię wodą);
- nadmuchiwanie baloników, puszczanie baniek mydlanych;
- „Chudzinka” - wciąganie policzków do jamy ustnej;
- „Wąsy" - utrzymywanie słomki lub kredki między nosem a górną wargą;
- „Rybka" - powolne otwieranie i zamykanie warg wysuniętych do przodu;
-
„Ptaszki" - wysuwanie do przodu mocno ściągniętych warg, gwizdanie przy ich lekkim rozchyleniu (fiu, fiu..).
ĆWICZENIA JĘZYKA
- „Zziajany piesek" - wysuwanie języka daleko na brodę;
- "Kotek" oblizywanie warg, mlaskanie, naśladowanie ruchu picia mleka z miseczki;
-„Jaszczurka" - zjadanie okruszków, płatków kukurydzianych, posypki z talerzyka posługując się tym razem tylko czubkiem języka;
- unoszenie języka wysoko w kierunku nosa;
- „Broda i wąsy" - sprawdzanie językiem, czy nie rośnie nam broda i wąsy;
-„Liczenie ząbków" - unoszenie czubka języka do górnych i dolnych zębów, dotykanie, „liczenie” językiem poszczególnych zębów;
- „Dentysta" - sprawdzanie językiem, czy w ząbkach nie ma dziur;
- „Wahadełko" - kierowanie języka w kąciki ust bez dotykania warg i zębów;
- „Wesoły źrebak” - kląskanie językiem (naśladowanie stukotu końskich kopyt);
- „Malowanie sufitu" - przesuwanie czubka języka od zębów do podniebienia miękkiego, tak jakby język był pędzelkiem i malował w buzi sufit;
- „Skacząca piłka " - wypychanie językiem prawego i lewego policzka, tak jakby do buzi wpadła piłeczka;
- „Wąż” - przeciskanie języka pomiędzy zaciśniętymi zębami;
- „Liczenie gwiazdek na niebie” – dotykanie czubkiem języka różnych punktów na podniebieniu;
-„Pada deszcz”- unoszenie języka do górnego dziąsła i opuszczanie go do dolnego dziąsła - usta otwarte, broda nieruchoma!
2. Jak już nasze języczki i usta są wyćwiczone. Zaczniemy poranne ćwiczenia:
Zapraszam: https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU
3. Rozmowa na temat zbliżających się Świąt Wielkanocnych.
Spotkaliśmy się dzisiaj ponieważ zbliżają się święta… (jakie? – pytanie do dzieci) – WIELKANOCNE.
- Co robi się w czasie gdy zbliża się Wielkanoc?… (pisanki, kraszanki, inne ozdoby)
- Jakie ozdoby? (kurczaki, kartki świąteczne, palmy Wielkanocne)
Wszystkie symbole wielkanocne mają związek z nadzieją i symbolizują nowe życie: jajka, gałązki drzew, malutkie kurczaki, dominujący zielony kolor, baranek
4. Zachęcam teraz do wysłuchania piosenki pt. „Święta wielkanocne z jajkiem i zajączkiem”
https://www.youtube.com/watch?v=xAhMOdXuujg
Słowa piosenki (Rodzice także mogą pośpiewać z dziećmi)
„SKACZE ZAJĄC”
Skacze drogą zając, skacze pomalutku,
Przykucnął za płotem – hop
i już w ogródku.
Kic, kic, kic cichutko skrada się do domu,
Każdemu zostawia prezent po kryjomu.
Święta Wielkanocne z jajkiem i zającem.
Słoneczne pachnące Święta wielkanocne.
(bis)
Idą chłopcy droga, idą pomalutku.
Przykucnęli cicho – hop
Hop i już w ogródku.
Naraz śmiech i wrzawa
Śmigus – dyngus! – krzyczą
I dziewczynki łapią i wodą je chlapią…
Święta Wielkanocne z jajkiem i zającem.
Słoneczne pachnące Święta wielkanocne. (bis)
5. "Kroimy wyrazy” – Zabawa dydaktyczna – dzieci sylabizują (klaszcząc) nazwy wyrazów podanych. Podają liczbę sylab w wyrazie.
WYRAZY związane z świtami wielkanocnymi: Wielkanoc, święta, jajko, pisanki, palma, życzenia, kurczątko, zajączek, baranek. Śmigus-dyngus.
6. Zapraszam do zapoznania się z ciekawostkami na temat tradycji Wielkanocnych – dzieci uwielbiają zabawy na komputerze przy pomocy Rodzica
https://view.genial.ly/5e86e74cd5aa510e32acd657/interactive-image-wielkanocne-tradycje
7. Na zakończenie zapraszam do zapoznania się z grą wielkanocną „Superoko” Materiały do pobrania znajdują się na dole strony. Jest to bardzo ciekawy pomysł na spędzenie czasu z rodzicami, a także starszym rodzeństwem.
Zasady gry:
Gra Superoko – zasady
-
Wytnij karty
-
Jedną połóż na środku stołu, pozostałe rozdaj zawodnikom.
-
Zadaniem zawodników jest jak najszybciej znaleźć wspólny element na swojej karcie i karcie leżącej na środku stołu. Gdy to zrobi, nazywa ten sam element (np. zajączek!) i przykrywa swoją kartą, kartę leżącą na stole. Tym samym na stole znajduje się nowa karta, z którą należy znaleźć wspólny element.
-
Grę wygrywa ten, kto pierwszy pozbędzie się kart.
-
Wszystkie karty mają przynajmniej jeden wspólny element.
Na dole strony znajduje się także maska do wycięcia, by Nasze Sówki mogły się wcielić w wielkanocnego zajączka. Czekamy na zdjęcia z dzisiejszych zajęć. Życzymy miłej zabawy. =))
30
MAR
2021
559
razy
czytano
p2zawiercie.pl