Skróty klawiszowe:

Pokaż moduł: Skróty klawiszowe.

Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...

p2zawiercie@zawiercie.eu

32 67 226 10

Zdjęcie

Odkryj z nami świat przedszkolaka

Grupy

Sówki Mądre Główki

Dzieci i leki

Drogie Sówki Kochani Rodzice

Rozpoczynamy kolejny tydzień zdalnej nauki.

Dzisiejszy temat to: Dzieci i leki – rozumienie konieczności zażywania lekarstw i spoojnego zachowania się podczas ich brania, poznanie zasad bezpieczeństwa związanych z zażywaniem lekarstw.

 

I.

Na początek ćwiczenia poranne.

W przedszkolu zawsze zaczynamy od piosenki „Tu paluszek...”

Proszę, by dzieci zaprezentowały Rodzicom ta piosenkę wraz z pokazywaniem. Dzisiaj dzieci nauczą Rodziców =)

 

https://www.youtube.com/watch?v=ZIeTp-kVGE0

 

Następnie przechodzimy do gimnastyki – wykonujemy ćwiczenia z piosenki:

 

https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

 

W kolejnej części zajęć potrzebne nam będą puste opakowania po lekach.

 

 

Proszę o przeczytanie dzieciom słów piosenki „Wszystkie dzieci chcą być zdrowe”

 

  1. Kto chce zdrowe ząbki mieć,

    Musi pastą czyścić je.

    Kto chce cały czysty być,

    Wodą z mydłem musi się myć!

Ref: Wszystkie dzieci chcą być zdrowe

I wszystkie chcą być grzeczne.

Do zabawy wciąż gotowe

I bardzo bezpieczne

 

    1. Kto chce zdrowy brzuszek mieć,

      Musi dobre rzeczy jeść,

      Kto chce prze ulicę przejść,

      Musi z mamą na pasy wejść

Ref: Wszystkie dzieci chcą być zdrowe

I wszystkie chcą być grzeczne.

Do zabawy wciąż gotowe

I bardzo bezpieczne

 

  1. Kto chce bardzo silny być,
    1. musi co dzień mleko pić

      Kto chce rosnąć tak jak las

      - gimnastyką zająć się czas!

Ref: Wszystkie dzieci chcą być zdrowe

I wszystkie chcą być grzeczne.

Do zabawy wciąż gotowe

I bardzo bezpieczne

 

PYTANIA DO PIOSENKI:

 

  • W jaki sposób dbamy o nasze ciało?

  • Czy sposób odżywiania wpływa na nasze zdrowie?

  • Dlaczego należy się gimnastykować?

  • Co jeszcze należy robić, żeby być silnym i zdrowym?

 

II.

ZABAWA NA POWITANIE

Bierzemy do ręki dowolny owoc, który mamy w domu, może być też warzywo. Przekazujemy osobie obok owoc z ręki do ręki, wypowiadając słowa:

Proszę, proszę witaminki dla chłopczyka i dziewczynki, w różny sposób: cicho, głośno, ze smutkiem, z radością.

 

SŁUCHANIE OPOWIADANIA B. SZELĄGOWSKIEJ „OLEK I TABLETKI NA GARDŁO”

 

Olek nie czuł się zbyt dobrze. Od kilku dni nie chodził do przedszkola. Co prawda gorączka już minęła, ale nadal miał katar i co jakiś czas bolało go gardło. Na szczęście nie musiał już leżeć w łóżku. Mama przed wyjściem do pracy dokładnie go zbadała, po czym pozwoliła mu wstać i pobawić się klockami. Razem z dziadkiem zbudowali ogromną wieżę. 30 – Dziadku, może sobie poczytaj, a ja pojeżdżę samochodami – powiedział chłopiec i sięgnął po wyścigówkę. – Masz rację, Olku. Dokucza mi dziś kręgosłup. Chętnie chwilkę odpocznę. Jak się okazało, dziadek przysnął na fotelu z książką w ręce. Chłopiec starał się zachowywać bardzo cicho. Nagle poczuł, że znowu boli go gardło. Na paluszkach poszedł do kuchni i otworzył szafkę, w której mama trzymała pudełko z lekarstwami. Stanął na krześle. Wyciągnął obie ręce, ale nadal nie mógł dosięgnąć pudełka. Wspiął się na palce. Nagle krzesło zachwiało się pod jego nogami i Olek upadł na podłogę. Rozbudzony i wystraszony dziadek natychmiast przybiegł do kuchni i przytulił mocno wnuka. – Nic mi się nie stało, dziadku – powiedział chłopiec przez łzy. – Nie chciałem cię budzić. Znowu boli mnie gardło, więc pomyślałem, że sam sobie wezmę jedną tabletkę do ssania. – Ale mnie wystraszyłeś, Olku. Najważniejsze, że nic ci nie jest. Dzieci nie mogą same brać lekarstw. Nawet tabletek do ssania. Dlatego mama trzyma je tak wysoko. Zobacz, w każdym pudełeczku jest instrukcja, jak dawkować lekarstwo, kiedy należy je brać i w przypadku jakich chorób. Wszystko trzeba bardzo dokładnie przeczytać. Jest dużo lekarstw, których dzieciom w ogóle nie wolno podawać, bo mogą zaszkodzić, a nie pomóc. – Naprawdę, dziadku? Przecież lekarstwa są w takich ładnych i kolorowych pudełeczkach. – Naprawdę, Olku. Obiecaj mi, że więcej tego nie zrobisz. – Obiecuję, dziadku. Powiem Adzie, gdy wróci z przedszkola, żeby też nigdy nie brała sama lekarstw. A mogę zdradzić ci coś w tajemnicy? – wyszeptał do ucha. Dziadek pokiwał głową. – Może zostanę kiedyś lekarzem tak jak mama, będę badał pacjentów i przepisywał im recepty. – To bardzo dobry pomysł. Na początek zbadajmy misia. Coś blado wygląda. Może zaraził się od ciebie.

Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania – prosimy dziecko, aby odpowiedziało na poniższe pytania:

− Dlaczego Olek został w domu?

− Dlaczego chciał sam wziąć lekarstwo?

− Dlaczego dzieci nie powinny same zażywać lekarstw?

 

ZABAWA RUCHOWA „MASUJEMY PLECY”

 

Dziecko maszeruje po pokoju w rytm muzyki , gdy muzyka ucichnie – dziecko masuje plecy misia, Rodzica lub innego domownika.

Ćwiczenie wykonujemy kilka razy.

https://www.youtube.com/watch?v=Aa6UVcSJjG8

 

 

Rodzic stawia przed dzieckiem puste opakowania po lekarstwach. Dziecko ma za zadanie je nazwać (syrop, tabletki, maść itd) i powiedzieć, gdzie można takie rzeczy kupić. Na co mogą się przydać?

Czy dziecko może samo brać lekarstwa?

 

Rodzic wyciąga ulotkę informacyjną i mówi, co się na niej znajduje. Akcentuje fragment, w którym jest mowa o ty, że leki należy chronić przed dziećmi.!!

 

Rodzic pyta, czy dziecko przyjmowało jakieś lekarstwa podczas choroby i kto je im podawał?

 

Nawiązuje do niebezpieczeństwa związanego z zażywaniem leków lub zabawą nimi bez zgody i nadzoru dorosłych.!!

 

Przypomina, że jesień to czas, w którym bardzo łatwo się przeziębić, dlatego szczególnie w tym okresie należy bardzo dbać o zdrowie m.in. poprzez codzienną gimnastykę i zdrowe odżywianie..

 

III.

Proszę obejrzeć krótki filmik o pracy lekarza:

 

https://www.youtube.com/watch?v=sIQdpfHvvRk

 

ZABAWA DYDAKTYCZNA „CO POMOŻE CHOLERJ MAMIE”

 

Rodzic ustawia na stoliku opakowania po lekarstwach oraz inne dostępne rzeczy: termometr, nożyczki, dzwonek, telefon itd. Rodzic opowiada o tym, że wybiera się dzisiaj z wizytą do chorej mamy. Zastanawia się co powinien ze sobą zabrać. Prosi dziecko o pomoc. Dzieci odkładają na bok te przedmioty, które nie przydadzą się chorej mamie.

 

Na dole strony znajdują się karty pracy (do wyboru) dla chętnych.

  1. Proszę zaznaczyć, który przedmiot pasuje do lekarza.

  2. Proszę doprowadzić karetkę do szpitala.

  3. Model karetki.

  4. Proszę wyciąć i ułożyć na talerzu tylko te elementy, które są zdrowe.

 

Zabawy i ćwiczenia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Stymulowanie zmysłu wzroku, analizy i syntezy wzrokowej, pamięci wzrokowej:

- nazywanie, wskazywanie figur geometrycznych – koło, kwadrat, trójkąt,

- segregowanie przedmiotów według określonej cechy – kolor, wielkość, kształt

Rozwijanie motoryki małej:

- odpinanie, zapinanie guzików, zamków błyskawicznych, rzepów, nap…

- zbieranie różnych przedmiotów ze stolika od dużych po drobne, do miseczki, kubeczka,

- nawlekanie na sznureczek dużych korali, makaronu

22

LIS

2021

279

razy

czytano

p2zawiercie.pl

Zdjęcie
Logo serwisu.

Dane przedszkola

 

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka w Zawierciu
42-400 Zawiercie
ul. Marszałkowska 28
woj. Śląskie

Logo serwisu.

Kontakt

 

p2zawiercie@zawiercie.eu
32 67 226 10

Logo serwisu.
Zdjęcie: .

Przewiń stronę na samą górę.

Logo serwisu.

Ukryj moduł.

Wyszukaj na stronie

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.

Formularz kontaktowy

Pytanie do burmistrza

Zgłoś usterkę

Formularz zgłoszenia