PRACA ZDALNA - Wiem, ze zdrowo jem!
Witamy Drogich Rodziców oraz Kochane Zajączki.
Dzisiejszy Temat : Wiem, że zdrowo jem!
Cele główne:
- zapoznanie z zasadami zdrowego i racjonalnego odżywiania,
- rozumienie konieczności spożywania produktów z piramidy zdrowia dla zachowania dobrego zdrowia i prawidłowego rozwoju,
- klasyfikowanie produktów żywnościowych na ,,zdrowe” i ,,niezdrowe",
Przebieg zajęcia:
1. Proponuję pobawić się rodzicom w teatr. Zadaniem rodzica będzie odegranie scenki z pacynką lub lalką w/g scenariusza lub według własnej inwencji twórczej.
„Przygoda Zuzi”- scenka edukacyjna.
- Dzień dobry. Mam na imię Zuzia i bardzo lubię jeść, ale czasami boli mnie brzuszek i nie wiem dlaczego? Dziś rano też mnie trochę bolał, chociaż zjadłam śniadanie, było bardzo smaczne.
Rodzic pyta – A co jadłaś na śniadanie?
Zuzia odpowiada, że zjadła całą paczkę chipsów, batonik czekoladowy i wypiła jeszcze szklankę coca- coli. Przecież nie może mnie boleć brzuszek z głodu?- mówi Zuzia.
2. Porozmawiaj z dzieckiem na temat scenki i zdrowego odżywiania. Zadaj dziecku pytania:
- Powiedz, na co skarżyła się Zuzia?
- Co zjadła na śniadanie? Czy to było zdrowe śniadanie?
- A dlaczego nie można jeść tylko cukierków i ciastek? (ponieważ w nadmiernej ilości powodują ból brzucha, psucie się zębów, złą kondycję fizyczną, otyłość).
- A co dzieci powinny jeść i pić? (konieczność jedzenia owoców, warzyw, nabiału, chlebka, jajek, wędlinki….., picie wody niegazowanej…. aby być zdrowym i silnym).
3. Niech dziecko posłucha i oglądnie „Piosenkę o niezdrowym jedzeniu”. Oto link: https://www.youtube.com/watch?v=1bmJ4Zlj_B4&vl=pl
4. Praca plastyczna „Talerz zdrowia”.
Proponuję wykorzystać do pracy 2 papierowe talerzyki ( można też narysować ) i gazetki reklamujące produkty żywnościowe z Lidla, Kauflandu…itp. Dziecko niech wytnie, jak potrafi produkty żywnościowe (albo rodzic niech wytnie) i dziecko przyklei na jednym talerzu obrazki produktów zdrowych a na drugim niezdrowych.
5. Aby zapoznać dziecko z Piramidą Zdrowia proponuję oglądnąć filmik z piosenką: https://www.youtube.com/watch?v=7_Y8QekljEo
6. Zabawa w kolory zdrowia
Rodzic siada naprzeciwko dziecka. Wymienia na przemian z dzieckiem różne produkty spożywcze – zdrowe( np. nazwy warzyw, owoców, ryby itp.) i niezdrowe (np. napoje gazowane, słodycze itp..) Na zmianę łapią piłkę, gdy wymieniane są produkty zdrowe, a unikają złapania piłki, kiedy wymieniane są produkty niezdrowe.
7. Przegląd lodówki
Rodzic wraz z dzieckiem przeglądają i analizują produkty spożywcze znajdujące się w domu, porównują je z piramida zdrowia. Rodzic pokazuje kolejne produkty, dopytuje dziecko, czy dany produkt jest zdrowy, czy nie zdrowy i jak często powinien pojawiać się w jadłospisie domowników.
8. Zdrowy jadłospis
Dziecko za pomocą rodzica planuje zdrowy jadłospis na jeden dzień. Dziecko wymyśla dania na śniadanie, obiad podwieczorek i kolację, które będą zdrowe ( będą zawierały produkty z piramidy zdrowia) i które lubi jeść. Rysuje wymyślony jadłospis na kartce. Jeśli to możliwe warto zaplanować dzień, w którym to posiłki w domu będą przyrządzone zgodnie z jadłospisem stworzonym przez dziecko.
Pozdrawiamy serdecznie i życzymy miłego dnia.
23
LIS
2021
621
razy
czytano
p2zawiercie.pl