Wszystkie dzieci chcą być zdrowe
Drodzy Rodzice Kochane Sówki
W kolejnym dniu nauki zdalnej będziemy kontynuować temat :Wszystkie dzieci chcą być zdrowe – rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej, rozwijanie umiejętności wokalnych podczas zabaw z piosenką.
I.
ĆWICZENIA PORANNE
Na rozgrzewkę paluszkowa zabawa:
https://www.youtube.com/watch?v=ZIeTp-kVGE0&t=4s
Jak już rozgrzejemy nasze paluszki zapraszam do kolejnej części ćwiczeń porannych:
Dzieci doskonale znają te ćwiczenia.
https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo
Proszę o obejrzenie filmiki, w którym dowiemy się na czym polega praca lekarza – pediatry:
https://www.youtube.com/watch?v=w5QVZciCPLo
Swobodne wypowiedzi dzieci na temat swoich doświadczeń związanych z wizyta u lekarza.
Próby wymienienia po kolei czynności, które należy wykonać przed wizyta lekarską, w trakcie wizyty i po niej ( rejestracja, spokojne oczekiwanie na wezwanie przez lekarza, wejście do gabinetu, wykonanie poleceń lekarza, opanowanie lęku, uważne słuchanie zaleceń)
Jaki strój ma lekarz?
Jakie narzędzia używane są przez lekarza?
ZAPAMIĘTAJ SZCZEGÓŁY – ĆWICZENIA PAMIĘCI, ZAPAMIĘTYWANIE SZCZEGÓŁÓW PRZEDSTAWIONYCH NA ZDJĘCIU.
Na dole strony znajduje się karta pracy potrzebna do tego ćwiczenia. Zadaniem dziecka jest uważne przyjrzenie się. Następnie chowamy zdjęcie i zadajemy pytania związane ze zdjęciem:
- W co by ubrany lekarz?
-
Jakiego koloru miał fartuch?
ZABAWA RUCHOWA Z ELEMENTEM RZUTU I CELOWANIA „WITAMINKI”
Rodzic ustawia z jednej strony pokoju kosz lub miskę. Dziecko zbiera do kosza witaminki dla swojego kolegi, który musi wzmocnić organizm po przebytej chorobie. Dziecko stojąc na wyznaczonej przez rodzica linii, wrzuca do kosza piłeczki – witaminki dla kolegi.
II.
Proszę o wysłuchanie piosenki o niezdrowym jedzeniu
https://www.youtube.com/watch?v=1bmJ4Zlj_B4
ZABAWA MARSZ PO OKRĘGU
Dzieci maszerują w dowolnych kierunkach pokoju , próbując śpiewać refren piosenki. Na przerwę ws muzyce wykonują polecenia Rodzica: trzy podskoki, dwa ukłony, jedno klaśnięcie....
ĆWICZENIA ODDECHOWE
Dzieci nabierają powietrze nosem, następnie wydychają je ustami, mówiąc samogłoski: uuuu, oooo, aaaa.
III.
Proszę wysłuchać piosenkę o pracy dentysty:
https://www.youtube.com/watch?v=J45Pgfs0RZk
Na dole strony znajdują się ilustracje potrzebne do tego ćwiczenia.
Rodzic pokazuje dziecku dwie sylwety zębów: jedna przedstawiającą zdrowy ząb, biały ząb i drugą, przedstawiającą ząb z czarnymi plamami. Pytamy dziecko:
-
Czym różnią się te sylwety?
Zwracamy uwagę na konieczność mycia zębów:
https://www.youtube.com/watch?v=vj157cQpYhk
ĆWICZENIA ODDECHOWE Z ZASTOSOWANIEM CHUSTECZEK
Dziecko trzyma chusteczkę przed sobą w obu dłoniach. Unosi ja lekko do góry. Przy dźwiękach spokojnej muzyki kieruje strumień powietrza na chusteczkę (dmucha), starając się wprowadzić ją w ruch. Następnie wykonuje to samo ćwiczenie, ale trzyma chusteczkę jedną ręką, potem drugą ręką.
ZABAWA RUCHOWA Z ELEMENTEM TOCZENIA „SPRAWNA RĘKA”
Wyznaczamy dziecku linię startu. Ustawiamy slalom. Zadaniem dziecka jest pokonanie slalomu tucząc przed sobą piłkę jedna ręką. Dziecko stara się zrobić to jak najszybciej.
KARTY PRACY dla chętnych:
-
Proszę wykonać dwie sylwety zębów. Jeden ząbek jest zdrowy, bo zjada zdrowe rzeczy, a drugi jest smutny, bo zjada szkodliwe rzeczy. Proszę wyciąć i prawidłowo nakleić zdrowe i niezdrowe jedzenie.
-
Szlaczki – rysujemy wg wzoru na kartce – staramy się nie odrywać ręki.
-
Skreślamy te elementy, których nie ma w apteczce.
Życzę miłego dnia i do zobaczenia w środę =)
23
LIS
2021
1353
razy
czytano
p2zawiercie.pl