Zdrowo jemy - szybko rośniemy
Drogie Sówki Drodzy Rodzice.
Dzisiejszy nasz temat to: Zdrowo jemy, szybko rośniemy – zapoznanie z podstawowymi zasadami zdrowego odżywiania, rozwijanie sprawności rachunkowych inspirowane wierszem I.R. Salach
I.
Jak co rano zapraszam na poranne ćwiczenia =)
Oto kolejny zastrzyk gimnastyki =)
https://www.youtube.com/watch?v=7oVZoguXot0
A oto i gimnastyka rączek:
https://www.youtube.com/watch?v=RPt24yOqJ0w
Proszę o wysłuchanie piosenki na temat pracy kucharza:
https://www.youtube.com/watch?v=NCn20pfHDKk
ZABAWA ROZWOJAJĄCA UMIEJĘTNOŚC SZYBKIEJ REAKCJI NA SYGNAŁ „DODAJ RUCH”
Dziecko stoi wyprostowane jak tylko usłyszy dźwięki muzyki wykonuje dowolny, wymyślony przez siebie ruch zgodny z rytmem muzyki. Gdy muzyka ucichnie, chwilę odpoczywa i wymyśla kolejny ruch.
https://www.youtube.com/watch?v=X00KqXaaptA&list=PLyGLe9F4g2d75h6pBV3TpOfdZG0ibUmBc
ZABAWA RUCHOWA Z ELEMENTEM RÓWNOWAGI - „JAKI TO OWOC”?
(na dole strony znajdują się elementy potrzebne do zabawy)
Układamy na podłodze długą linię (może być nawet z papieru toaletowego).Dziecko ustawia się na początku linii i pokonuje ją stopa za stopą, aż dojdzie do miejsca, gdzie znajdują się elementy z planszy. Zatrzymuje się przy owocu – nazywa go, odkłada i wraca na miejsce, z którego startował. Zabawę powtarzamy, aż dziecko nazwie wszystkie owoce znajdujące się na końcu linii. Drogę możemy pokonać na różne sposoby: stopa za stopą, podskoki, duże kroki, małe kroki itd.
II.
SŁUCHANIE WIERSZA I.SALACH „ZDROWIE”
Wszystkie dzieci chcą być zdrowe
wiosną, latem czy jesienią
i dlatego o tej porze
witaminy sobie cenią.
Tomek zjada liść sałaty,
jabłko chrupie mała Ania,
a rzodkiewki i ogórki
na surówkę potnie Hania.
Grześ surówkę palcem trąca
wcale miska go nie nęci.
Zjadaj Grzesiu, będziesz zdrowy,
trzeba tylko trochę chęci.
Zjedz surówkę to urośniesz
-
ale Grzesio robi miny
i nie wierzy, że w tej misce
siedzą same witaminy.
Rozmowa kierowana pytaniami do dziecka.:
-
Co powinny jeść dzieci aby były zdrowe?;
-
Co jadł Tomek/chrupała Ania?;
-
Z czego Hania zrobi surówkę?;
-
Jakie są wasze ulubione surówki?
-
Gdzie Grześ mógł znaleźć witaminy?
-
Z czego można zrobić surówkę lub sałatkę?
-
Jakie nazwy warzyw i owoców zostały wymienione w wierszu?
ĆWICZENIA KLASYFIKACYJNE – WIEMY CO JEMY
(na dole strony znajdują się ilustracje potrzebne do ćwiczenia)
Z wyciętych warzyw, owców i produktów spożywczych dzieci kolejno wybierają po jednym zdjęciu i układają je na zielonej kartce, jeśli uważają, że produkty przedstawione na zdjęciu są zdrowe lub na czerwonej kartce, jeżeli uważają, że ich spożywanie nie służy zdrowiu.
DOKONYWANIE ZAKUPU ZDROWYCH PRODUKTÓW
(plansze potrzebne do ćwiczenia znajdują się na dole strony)
Rodzic zaprasza dziecko na zakupy. Informuje, że kupować można tylko zdrowe rzeczy. Układamy przed dzieckiem karty ze zdjęciami różnych produktów spożywczych (zdrowych i niezdrowych). Dziecko otrzymuje sylwetę koszyka z narysowanymi kropkami (1-4). Dziecko liczy kropki, a następnie wyszukuje tyle samo obrazków ze zdrowymi produktami i wkłada je do koszyka (nakładamy na koszyk, nie naklejamy)
PRZYGOTOWUJEMY ŚNIADANIE
(talerzyk na dole strony)
Dziecko kładzie przed sobą papierowy talerzyk oraz ten sam zestaw zdrowych produktów z poprzedniego ćwiczenia. Dzieci planują zdrowe śniadanie- układają zdrowe produkty na talerzyku. Prezentujemy swoje indywidualne menu. Dzieci uzasadniają, dlaczego wybrały dane produkty, można dorysować brakujące produkty =).
ZABAWA RUCHOWA – GIMNASTYKA DLA ZDROWIA
Jak doskonale wiemy, gimnastyka jest bardzo ważna dla naszego zdrowia, zapraszam zatem ponownie do krótkiej gimnastyki =)
https://www.youtube.com/watch?v=oD_4YBKMKFs
III.
WYKONANIE SAŁATKI OWOCOWEJ – ZABAWY BADAWCZE
Rodzic zachęca dziecko do samodzielnego wykonania sałatki owocowej. Układa na stoliku owoce, które mamy w domu. Dziecko najpierw myje owoce. Dotyka skórki, która są pokryte owoce. Opisuje swoje wrażenia. Następnie przy pomocy Rodzica obiera owoce. Porównuje, z którego owocu najłatwiej było zdjąć skórkę, która skórka była najgrubsza. Plastikowymi nożykami kroimy owoce na kawałeczki. Dzieci sprawdzają, które z nich kroi się łatwo, a które trudno. Zastanawiają się dlaczego. Przyglądają się nasionom owoców. Wkładamy składniki do miski i mieszamy.
A teraz najprzyjemniejsza część =) DEGUSTACJA =)))
SMACZNEGO =)
Życzę miłego dnia i zapraszam na jutrzejsze zajęcia =)
24
LIS
2021
853
razy
czytano
p2zawiercie.pl