PRACA ZDALNA - KOCIA MUZYKA - poznawanie litery "k, K"

Strona główna » Grupy » Wróbelki » PRACA ZDALNA - KOCIA MUZYKA - poznawanie litery "k, K"

wielkość tekstu: A | A | A

 Witam Was serdecznie Kochane Wróbelki i Waszych Rodziców. Zapraszam w kolejnym dniu do wspólnych zabaw i ćwiczeń.

Pomoce do przygotowania przez rodzica w domu:

tacka lub talerz w ciemnym kolorze, mąka lub kasza manna, suchy makaron; dowolny drukowany tekst, po którym dziecko może pisać (np. stara gazeta), muzyka klasyczna (np. Poranek, E. Grieg) lub inna muzyka, która ma określony rytm i nastrój; karteczki z napisanymi przez rodzica literami: k, o, t, K, a, m, a

https://www.youtube.com/watch?v=E7gdm0YLx6c&ab_channel=kufel – link do muzyki

Urodziny Kasi - opowiadanie

Rodzic czyta dziecku krótkie opowiadanie:

Zbliżały się szóste urodziny Kasi. Jej największym marzeniem było posiadanie w domu zwierzątka. Starszy brat Kasi, Karol, bardzo chciał mieć w domu węża, ale nie wiadomo dlaczego mama Kasi i Karola nie chciała się na niego zgodzić.

Kiedy nadszedł dzień urodzin Kasi, cała rodzina zebrała się na przyjęciu urodzinowym. Mama Kasi przygotowała dla niej piękny tort z sześcioma świeczkami. Karol wykonał piękne dekoracje na przyjęcie. Kiedy wszyscy zaśpiewali radosne „Sto lat!”, Kasia zauważyła, że tata wniósł do pokoju duże pudełko z dziurkami, przewiązane piękną czerwoną wstążką. Kasia wzięła do rąk pudełko, a w środku, ku jej zaskoczeniu, coś zaczęło się ruszać i wydawać dźwięki! Kasia rozwiązała kokardę, zdjęła przykrycie pudełka, a jej oczom ukazał się mały biały kotek! Kasia aż pisnęła z radości. – Mój wymarzony kot! Jest piękny, dziękuję! Nazwę go Kama! – i przytuliła kotka do siebie. Radości Kasi nie było końca.

Rodzic zadaje pytania do opowiadania: proszę udzielajcie odpowiedzi pełnymi zdaniamismiley

- Jakie było największe marzenie Kasi?

 

- Jak miał na imię brat Kasi?

 

- Na jakie zwierzę w domu nie chciała się zgodzić mama Kasi i Karola?

 

- Jak Kasia nazwała kotka, którego dostała w prezencie od rodziców?

 

Poznawanie liter k, K

Rodzic prosi dziecko, aby powtórzyło słowa: kot, Kama, Kasia, Karol i określiło, jaką głoską rozpoczynają się te słowa. Następnie - aby podzieliło te słowa na sylaby.

 

Rodzic wręcza dziecku karteczki z literami: k, o, t, K, a, m, a. Prosi dziecko, aby ułożyło z liter słowa „kot” i „Kama”. Rodzic zadaje pytanie: dlaczego słowo „Kama” rozpoczynamy wielką literą? Jakie inne słowa rozpoczynamy wielką literą (np. imiona, nazwiska, nazwy miast)?

 

Pisanie i układanie litery k, K

Rodzic pokazuje dziecku, jak poprawnie napisać literę k, K. Następnie dziecko otrzymuje tackę/talerz w ciemnym kolorze i wysypuje na nią cienką warstwę mąki/kaszy manny. Następnie dziecko stara się samodzielnie napisać palcem litery k i K palcem na mące.

 

Kolejnym ćwiczeniem jest ułożenie na stole liter k, K z suchego makaronu (lub innych dostępnych małych materiałów).

 

Kocia muzyka

Rodzic pyta dziecko, czy wie, co oznacza określenie „kocia muzyka” (głośna, hałaśliwa, niemelodyjna muzyka). Następnie prosi dziecko, aby za pomocą „kocich dźwięków” zanuciło dowolną piosenkę – zadaniem rodzica jest odgadnąć, jaką piosenkę nuci dziecko.

 

Zabawa muzyczno-ruchowa – Rysowanie muzyki

Rodzic odtwarza dziecku fragment utworu muzycznego (np. Poranek, E. Grieg). Zadaniem dziecka jest stworzenie ilustracji do słuchanego utworu (za pomocą kredek, flamastrów). Po wykonaniu ilustracji warto porozmawiać z dzieckiem, jaki był nastrój wysłuchanego utworu, jakich kolorów użyło na swoim rysunku i dlaczego.

 

Szukanie liter k, K w tekście

Dziecko otrzymuje drukowany tekst (np. z gazety). Jego zadaniem jest odnaleźć w tekście wszystkie litery k i zaznaczyć je żółtą kredką, oraz wszystkie litery K i zaznaczyć je zieloną kredką. Rodzic może sprawdzić, czy dziecku udało się znaleźć wszystkie litery k i K.

 

ZAPRASZAM TERAZ DO  ĆWICZEŃ GIMNASTYCZNYCH WSPÓLNIE Z RODZICAMI

  • "Pajączek" to bardzo wesoła zabawa, która zapewni Wam "wygimnastykowanie" paluszków.
  •  "Po co nam aktywność fizyczna"? - obejrzenie filmu edukacyjnego https://youtu.be/jgJOS26G1wY rozmowa z dziećmi na jego temat.
  • Obejrzyjcie filmik edukacyjny i spóbujcie odpowiedzieć na pytanie: "Po co nam aktywność fizyczna"?
  •  Wspólne planowanie rodzinnych aktywności sportowych na najbliższe dni. Wykorzystanie propozycji np. spacer, wspólna gimnastyka, bieganie, jazda na rowerze etc.
  • Zaplanujcie aktywności sportowe na najbliższe dni tj. spacer, wspólna gimnastyka, bieganie, jazda na rowerze, hulajnodze etc. Jeśli pogoda nie będzie sprzyjająca – wiele ćwiczeń również można wykonywać w domu.
  •  Zabawy z wykorzystaniem metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne "Rowerek". „Rowerek” – dzieci i rodzice leżą na plecach na podłodze z nogami uniesionymi w górę i ugiętymi kolanami. Leżą tak, aby jego stopa była oparta o siebie. Następnie wspólnie wykonują tzw. rowerek. Powtarzają rymowankę, różnicując jej tempo.
  • Wykonajcie ćwiczenie "Rowerek". Opis dla rodzica: dzieci i rodzice leżą na plecach na podłodze z nogami uniesionymi w górę i ugiętymi kolanami. Leżą tak, aby jego stopa była oparta o siebie. Następnie wspólnie wykonują tzw. rowerek. Powtarzają rymowankę, różnicując jej tempo: „Jedzie Radek na rowerze, a pan Romek na skuterze. Raz, dwa, trzy, jedź i ty”.
  •  Zabawa "Zrób to samo" – naśladowanie postawy ludzików, które są na obrazkach. Plansza demonstracyjna wydawnictwa MAC https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-tablice/mobile/index.html#p=70
  • Naśladuj postawy ludzików, które są na obrazkach.
  •  Spacer z rodzicami: "Bijemy rodzinny rekord spacerowania". Wykorzystanie krokomierza w obliczaniu trasy/ilości kroków. Postawienie sobie celu na dzień kolejny – zwiększenie ilości kroków.
  • "Bijemy rodzinny rekord spacerowania" – brzmi ciekawie? Wybierzcie się na spacer. Wykorzystajcie krokomierz w telefonie/zegarku i obliczcie trasę lub ilość, które udało się Wam wykonać. Codziennie postarajcie się zrobic chociaż kilka kroków więcej.

 

DZISIAJ JEST DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA – ŚWIETUJCIE PROSZĘ Z WASZYMI  PLUSZAKAMI TEN DZIEŃ, A DLA CHĘTNYCH WRÓBELKÓW KOLOROWANKA Z MISIEM.

   STWÓRZCIE WRÓBELKI PIĘKNE OBRAZKI MISIÓW

 

https://prezentmarzen.com/blog/wp-content/uploads/2021/11/Kolorowanka_120x120mm_druk_drukomat_ver2.pdf - link dokolorowanek

 

                                                   Ćwiczenia i zabawy  w ramach Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej.

 

Ćwiczenia usprawniające motorykę małą, czyli nadgarstki, dłonie i palce:

  • zgniatanie i rozgniatanie serwetek,
  • pracę z modeliną,
  • wycinanie i wydzieranie,
  • zwijanie gazety w kulki (rzucanie nimi do celu),
  • malowanie,
  • wyszywanie,
  • nawlekanie,
  • origami (koła, kwadraty),
  • rysowanie po śladzie,
  • rysowanie oburącz.

Ćwiczenia usprawniające koordynację wzrokowo – ruchową

Są to ćwiczenia grafomotoryczne, w których czynności ruchowe odbywają się pod ścisłą kontrolą wzroku:

  • zabawy manualne typu: nawlekanie koralików, lepienie z plasteliny,
  • zamalowywanie obrazków, pisanie szlaczków,
  • wydzieranki, rysowanie po śladzie, kalkowanie, odwzorowywanie, obrysowywanie, zabawy i układanie modeli z palców i dłoni, przewlekanie kolorowego sznurka przez dziurki, zawiązywanie kokardek, układanki typu puzzle, klocki Lego,
  • nie wyręczanie dziecka w czynnościach typu: ubieranie się, mycie, sznurowanie butów, zapinanie guzików itp.

 

 

 

                                          heart SPOKOJNEGO JESIENNEGO DNIAheart
 

 

czytano: 45 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2021-11-25 08:28:19

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • 262571565_794210011351284_7583519001786092924_n_1
  • dyplomszkolapamieta
  • szkoladohymnudyplom
  • 20211118_104404
  • 20211118_103511
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna