Światowy Dzień Pluszowego Misia
Kochane Sówki Drodzy Rodzice
Dzisiejsze zajęcia poświęcimy Patronowi Naszego Przedszkola Misiowi Uszatkowi z okazji Dnia Pluszowego Misia =)
I.
Proszę, by w dzisiejszych zajęciach brały udział także Wasze ulubione misie =)
Powitanie dzieci i ich ukochanych misiów. Rodzic wyjaśnia, że 25 listopada jest obchodzony światowy Dzień Pluszowego Misia – wszystkie misie i te małe i te duże mają swoje święto.
Dzieci krótko przedstawiają swoich przyjaciół – ulubione maskotki. Dzieci się witają:
Proszę Państwa, oto miś. Miś jest bardzo grzeczny dziś. Chętnie Państwu łapę poda. Nie chce podać? A to szkoda!
ĆWICZENIA PORANNE
https://www.youtube.com/watch?v=cGOK6AcTLZE
Przypomnienie piosenki o Misiu Uszatku:
https://www.youtube.com/watch?v=sZYXmT6PWFs
II.
Proszę o przeczytanie dzieciom krótkiego opowiadania:
„HISTORIA PLUSZOWEGO MISIA”
Historia pluszowego misia zaczyna się w 1902 roku, kiedy to ówczesny prezydent Stanów Zjednoczonych, Theodore Roosevelt, będąc na polowaniu, sprzeciwił się zabiciu młodego niedźwiadka. Świadkiem tego wydarzenia był Clifford Berryman, który uwiecznił tę historię na rysunku. Rysunek ukazał się w waszyngtońskiej gazecie, gdzie ujrzał go Morris Michton, właściciel sklepu z zabawkami. Michton wpadł na pomysł, aby wykonać kilka zabawek przedstawiających misia i zobaczyć, jak się będą sprzedawały. Jak można się domyślać, pluszowe misie sprzedawały się znakomicie. Producent zwrócił się z prośbą do prezydenta o zezwolenie nadania misiom imienia Teddy i tak się je nazywa do tej pory. I od stu lat misie towarzyszą dzieciom na całym świecie, dodają im otuchy, pocieszają, łagodzą lęk przed samotnością.
W 2002 w 100. rocznicę powstania zabawki, dzień 25 listopada ustanowiony został Światowym Dniem Pluszowego Misia.
RYMOWANKA „JESTEM MAŁY MISIO”
Rodzic mówi rymowankę lub śpiewa ją na znaną melodię Mam chusteczkę haftowaną wraz z pokazywaniem. Dzieci naśladują gesty Rodzica, próbują mówić (śpiewać) razem z nim. Jedna łapka, (dzieci pokazują jedną rękę) druga łapka, (pokazują drugą rękę) jestem mały misio. (wskazują ręką na siebie) Trzecia łapka, (wystawiają jedną nogę) czwarta łapka, (wystawiają drugą nogę) a to moje pysio. (wskazują ręką na swoją uśmiechniętą buzię) Zjadam miodek, (gest wkładania jedzenia do buzi) lubię miodek, mam już pełny brzuszek. (wykonują okrężne ruchy ręką na brzuchu) Teraz sobie smacznie zasnę, (układają głowę na rękach) bo odpocząć muszę.
ZABAWA „CIEPŁO- ZIMNO – szukamy misia”
Rodzic chowa przed dzieckiem misia, który bierze udział w zajęciach. Zadaniem dziecka jest go odszukanie. Rodzic próbuje nakierować dziecko na właściwe miejsce mówią ciepło – zimno.
ZABAWA „SPACER MISIÓW”
Rozkładamy na podłodze poduszki. Bedą to domki misiów. Misie zasypiają w swoich domkach. Na dźwięk muzyki misie są głodne i idą na spacer szukać miodu. Dzieci chodzą na czworakach, opierają dłonie i stopy na podłodze, patrzą przed siebie. Na przerwę w muzyce misie wracają do swoich domków i zasypiają. Zabawę powtarzamy kilka razy.
https://www.youtube.com/watch?v=B2V53OXJFfw
MISIOWA MUZYKA RELAKSACYJNA
Dzieci–misie zasypiają. (Mogą mruczeć przez sen). Rodzic ściszonym głosem mówi: Misie leżą na plecach. Misie leżą na brzuchu. Misie kładą łapki pod głowę. Misie wstają, przeciągają się, ziewają itp. Dzieci ilustrują ruchem słowa Rodzica
OPOWIASTKA RUCHOWA „LEŚNE MISIE”
Rodzic opowiada historyjkę, a dzieci-misie ilustrują ją za pomocą ruchu. Małe misie cichutko spały w swoich legowiskach (dzieci skulone leżą na dywanie i udają, że śpią). Nagle obudziło je brzęczenie pszczoły – najpierw ciche, a potem coraz głośniejsze. Misie łapką odganiały pszczołę (dzieci machają rękami, jakby odganiały pszczołę), ale ona nie odlatywała. Rozbudzone ze snu postanowiły poszukać czegoś do jedzenia (dzieci wstają i spacerują po sali). Wdrapały się na drzewo (dzieci wykonują ruchy, jakby wchodziły po drabinie). Zajrzały do dziupli i łapkami zaczęły wyjmować znajdujący się w niej miód (dzieci udają, że jedzą pyszny, słodki miód). Potem zeszły z drzewa (dzieci wykonują ruchy, jakby schodziły z drabiny). Najedzone położyły się wygodnie na zielonej polanie (dzieci kładą się wygodnie na dywanie).
9.Zabawa „Łowimy małe co nieco” .
Przygotowujemy:
- Wędki (kijki z nitką i zagiętym haczykiem);
- Wodę – rozcięty niebieski worek na śmieci marszczymy na podłodze;
- Małe „co nieco” (cukierki i batoniki okręcamy miękkim drucikiem i robimy pętelkę). Zadaniem dzieci jest złapanie na wędkę słodkiej niespodzianki (które słodycze dziecko „złowi” bierze dla siebie).
Piosenki o Misiach
https://www.youtube.com/watch?v=gx7QwibcDwY
Na dole strony znajdują się karty pracy dla chętnych
Życzę miłego dnia =)
25
LIS
2021
887
razy
czytano
p2zawiercie.pl