Projektuję swój ręcznik

Strona główna » Grupy » Sówki Mądre Główki » Projektuję swój ręcznik

wielkość tekstu: A | A | A

Kochane Sówki Drodzy Rodzice

Dziś zapraszam na zajęcia : Projektuję swój ręcznik – kształtowanie nawyków higienicznych, rozwijanie sprawności manualnej w czasie zajęcia plastycznego inspirowanego zabawą badawczą.

 

I.

ĆWICZENIA PORANNE

https://www.youtube.com/watch?v=ZIeTp-kVGE0

 

I kolejna część gimnastyki przy muzyce

 

https://www.youtube.com/watch?v=ZNYBvHTGP1U

 

Na dzisiejsze zajęcia będą nam potrzebne kolorowe kółka, na dole strony znajdują się pomoce d wycięcia

 

ZABAWA RUCHOWA Z ELEMENTEM SKOKU I PODSKOKU „SKOK PO ZDROWIE”

 

Ustawiamy linię (może być z papieru toaletowego), jedna na początku – linia startu, druga na końcu – linia mety. Zadaniem dziecka jest włożyć piłeczkę między kolana i skakać z nią, tak by jej nie wypuścić , aż do linii mety=) ćwiczenie powtarzamy kilka razy. Powodzenia =)

 

II.

Do zajęć będą nam potrzebne środki czystości, które mamy w domu ( pasta do zębów, szczoteczka do zębów, mydelniczka z mydłem lub mydło w płynie, kubek, szczoteczka do rąk, płyn do kąpieli, ręcznik)

 

Układamy przed dzieckiem różne przybory służące do utrzymania czystości oraz ręcznik. Pytamy do czego służą. Dziecko podaje nazwę wybranego przez siebie przedmiotu i wyjaśnia do czego on służy i do jakich czynności jest on niezbędny.

 

DLACZEGO DO MYCIA RĄ K POTRZEBNE JEST MYDŁO? - zabawy badawcze

 

Potrzebny nam będzie talerz i pieprz. Ustawiamy przed dzieckiem głęboki talerz. Wlewamy do talerza wodę. Dziecko ma za zadanie wsypać do talerza mielony pieprz, tak, aby zakrył całą powierzchnię talerza. Nakładamy na paluszek dziecka trochę mydła w płynie. Zanurzamy powoli najpierw czysty paluszek na środku talerza. Następnie zanurzamy paluszek z mydłem. Obserwujemy obie reakcje. Dzieci zastanawiają się, dlaczego reakcja pieprzu w obu przypadkach była inna.

Wyjaśniamy

 

Mydło pozwala utrzymać całe ciało w czystości. Mycie rąk sama wodą nie usuwa brudu. Utrzymuje n się na skórze na skutek działania tłuszczów, które wydziela skóra. Brud przykleja się do tłuszczów,a woda z tłuszczami sobie nie radzi. Do tego potrzebne jest mydło. Zmyje ono i tłuszcz i brud.

 

ZABAWA RUCHOWA „MOJE DŁONIE” - WYCZUWANIE DŁONI I PALCÓW

Dziecko porusza się po pokoju w rytm spokojnej muzyki. Na przerwę w muzyce zatrzymuje się , układa dłonie na podłodze o obrysowuje ich kontury kolejnymi palcami jednej reki. Warto, aby dziecko wykonywało to ćwiczenie palcami ręki wiodącej – czyli dzieci praworęczne – prawą ręką, a leworęczne – lewą

 

https://www.youtube.com/watch?v=2OEL4P1Rz04

 

Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

 

OZDABIANIE RYSUNKÓW RĘCZNIKÓW KOLOROWYMI KOŁAMI

Na dole strony znajdują się koła potrzebne do ozdobienia ręcznika. Każdy ozdabia ręcznik według własnego pomysłu.

 

III.

CO SIĘ ZMIENIŁO? - WSKAZYWANIE ZMIAN W KOLEJNOŚCI UŁOŻENIA PRZEDMIOTÓW

Rodzic układa przed dzieckiem na stole jeden obok drugiego przybory i przedmioty służące d utrzymania higieny osobistej. Dziecko stara się zapamiętać ułożenie przedmiotów. Prosimy, by dziecko odwróciło się tyłem do Rodzica. Rodzic zmienia kolejność ułożenia przedmiotów. Dziecko wskazuje zmiany. Zabawę powtarzamy kilka razy.

 

UTRWALENIE KOLEJNYCH ETAPÓW MYCIA RĄK

Rodzic pyta dziecko, jakie czynności należy kolejno wykonać, aby dokładanie myć ręce. Dziecko odpowiada. Rodzic podsumowuje wypowiedź dziecka. Nalewa wodę do miski. Prezentuje, jak powinno się myć ręce. Rodzic dba o precyzje ruchów, a wszystkie czynności wykonuje powoli. Do drugiej miski nalewamy czystą wodę i prosimy dziecko, by dokładnie powtórzyło etap mycia rąk.

 

Na koniec proszę o przeczytanie wiersza:

 

Jestem pachnący i czysty” 

Bożena Forma

Mam kubek i szczotkę, zęby często myję.                                         

Lubię gdy mam czyste

ręce, uszy, szyję.

Kiedy biorę prysznic,

jestem uśmiechnięty,

dokładnie szoruję

kolana i pięty.

Potem się wycieram

ręcznikiem puszystym,

bo chcę być zawsze

pachnący i czysty.

 

 

 

 

Na dole strony znajdują się karty pracy dla chętnych.

 

Życzę miłego dnia i udanego weekendu =)

Spotykamy się w poniedziałek na zajęciach zdalnych =)

czytano: 79 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2021-11-26 08:31:18

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • 262571565_794210011351284_7583519001786092924_n_1
  • dyplomszkolapamieta
  • szkoladohymnudyplom
  • 20211118_104404
  • 20211118_103511
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna