Projektuję swój ręcznik
Kochane Sówki Drodzy Rodzice
Dziś zapraszam na zajęcia : Projektuję swój ręcznik – kształtowanie nawyków higienicznych, rozwijanie sprawności manualnej w czasie zajęcia plastycznego inspirowanego zabawą badawczą.
I.
ĆWICZENIA PORANNE
https://www.youtube.com/watch?v=ZIeTp-kVGE0
I kolejna część gimnastyki przy muzyce
https://www.youtube.com/watch?v=ZNYBvHTGP1U
Na dzisiejsze zajęcia będą nam potrzebne kolorowe kółka, na dole strony znajdują się pomoce d wycięcia
ZABAWA RUCHOWA Z ELEMENTEM SKOKU I PODSKOKU „SKOK PO ZDROWIE”
Ustawiamy linię (może być z papieru toaletowego), jedna na początku – linia startu, druga na końcu – linia mety. Zadaniem dziecka jest włożyć piłeczkę między kolana i skakać z nią, tak by jej nie wypuścić , aż do linii mety=) ćwiczenie powtarzamy kilka razy. Powodzenia =)
II.
Do zajęć będą nam potrzebne środki czystości, które mamy w domu ( pasta do zębów, szczoteczka do zębów, mydelniczka z mydłem lub mydło w płynie, kubek, szczoteczka do rąk, płyn do kąpieli, ręcznik)
Układamy przed dzieckiem różne przybory służące do utrzymania czystości oraz ręcznik. Pytamy do czego służą. Dziecko podaje nazwę wybranego przez siebie przedmiotu i wyjaśnia do czego on służy i do jakich czynności jest on niezbędny.
DLACZEGO DO MYCIA RĄ K POTRZEBNE JEST MYDŁO? - zabawy badawcze
Potrzebny nam będzie talerz i pieprz. Ustawiamy przed dzieckiem głęboki talerz. Wlewamy do talerza wodę. Dziecko ma za zadanie wsypać do talerza mielony pieprz, tak, aby zakrył całą powierzchnię talerza. Nakładamy na paluszek dziecka trochę mydła w płynie. Zanurzamy powoli najpierw czysty paluszek na środku talerza. Następnie zanurzamy paluszek z mydłem. Obserwujemy obie reakcje. Dzieci zastanawiają się, dlaczego reakcja pieprzu w obu przypadkach była inna.
Wyjaśniamy
Mydło pozwala utrzymać całe ciało w czystości. Mycie rąk sama wodą nie usuwa brudu. Utrzymuje n się na skórze na skutek działania tłuszczów, które wydziela skóra. Brud przykleja się do tłuszczów,a woda z tłuszczami sobie nie radzi. Do tego potrzebne jest mydło. Zmyje ono i tłuszcz i brud.
ZABAWA RUCHOWA „MOJE DŁONIE” - WYCZUWANIE DŁONI I PALCÓW
Dziecko porusza się po pokoju w rytm spokojnej muzyki. Na przerwę w muzyce zatrzymuje się , układa dłonie na podłodze o obrysowuje ich kontury kolejnymi palcami jednej reki. Warto, aby dziecko wykonywało to ćwiczenie palcami ręki wiodącej – czyli dzieci praworęczne – prawą ręką, a leworęczne – lewą
https://www.youtube.com/watch?v=2OEL4P1Rz04
Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.
OZDABIANIE RYSUNKÓW RĘCZNIKÓW KOLOROWYMI KOŁAMI
Na dole strony znajdują się koła potrzebne do ozdobienia ręcznika. Każdy ozdabia ręcznik według własnego pomysłu.
III.
CO SIĘ ZMIENIŁO? - WSKAZYWANIE ZMIAN W KOLEJNOŚCI UŁOŻENIA PRZEDMIOTÓW
Rodzic układa przed dzieckiem na stole jeden obok drugiego przybory i przedmioty służące d utrzymania higieny osobistej. Dziecko stara się zapamiętać ułożenie przedmiotów. Prosimy, by dziecko odwróciło się tyłem do Rodzica. Rodzic zmienia kolejność ułożenia przedmiotów. Dziecko wskazuje zmiany. Zabawę powtarzamy kilka razy.
UTRWALENIE KOLEJNYCH ETAPÓW MYCIA RĄK
Rodzic pyta dziecko, jakie czynności należy kolejno wykonać, aby dokładanie myć ręce. Dziecko odpowiada. Rodzic podsumowuje wypowiedź dziecka. Nalewa wodę do miski. Prezentuje, jak powinno się myć ręce. Rodzic dba o precyzje ruchów, a wszystkie czynności wykonuje powoli. Do drugiej miski nalewamy czystą wodę i prosimy dziecko, by dokładnie powtórzyło etap mycia rąk.
Na koniec proszę o przeczytanie wiersza:
„Jestem pachnący i czysty”
Bożena Forma
Mam kubek i szczotkę, zęby często myję.
Lubię gdy mam czyste
ręce, uszy, szyję.
Kiedy biorę prysznic,
jestem uśmiechnięty,
dokładnie szoruję
kolana i pięty.
Potem się wycieram
ręcznikiem puszystym,
bo chcę być zawsze
pachnący i czysty.
Na dole strony znajdują się karty pracy dla chętnych.
Życzę miłego dnia i udanego weekendu =)
Spotykamy się w poniedziałek na zajęciach zdalnych =)
26
LIS
2021
1327
razy
czytano
p2zawiercie.pl