Skróty klawiszowe:

Pokaż moduł: Skróty klawiszowe.

Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...

p2zawiercie@zawiercie.eu

32 67 226 10

Zdjęcie

Odkryj z nami świat przedszkolaka

Grupy

Archiwum

Wróbelki 2022/2023

PRACA ZDALNA - LICZYMY DINOZAURY

PRACA ZDALNA - LICZYMY DINOZAURY

 

WITAM SERDECZNIE WAS KOCHANE WRÓBELKI I WASZYCH RODZICÓW. DZISIAJ ZAPRASZAM WAS W PODRÓŻ W PRZESZŁOŚĆ

 

PROSZĘ RODZICÓW, żeby przygotowali dla WAS:
figurkę dinozaura ( lub kontur dinozaura wyciętego z papieru), kartoniki z liczbami od 1 do 7, kartoniki z kropkami, sylwety dinozaurów w różnych kolorach zgodnie z tekstem wiersza, plansza z zapisem cyfrowym liczby 7, tace z kaszą, kolorowy papier, klej, nożyczki, pisaki/kredki, małe lusterko

 

ZACZYNAMY OD ZABAWY LOGOPEDYCZNEJ „ SPACER DINKA”
USIĄDZCIE PROSZĘ WYGODNIE

 
Rodzic prosi dziecko, by wyobraziło sobie, że język  to mały dinozaur Dinek. Dziecko ma pokazywać za pomocą warg, języka i zębów to, co robi dinozaur. Rodzic opowiada historyjkę i demonstruje ruchy. Dziecko trzyma przed twarzą lusterko i robi to samo:

Mały dinozaur Dinek spał smacznie pod wielką paprocią (usta półotwarte, język leży płasko w jamie ustnej). Nagle zaświeciło słońce i Dinek zaczął się budzić (poruszanie całym językiem za dolnymi zębami). Najpierw wyciągnął lewe łapy (wypychanie sztywnym językiem lewego policzka). Potem wyciągnął prawe łapy (wypychanie sztywnym językiem prawego policzka). Rozejrzał się dookoła (rysowanie koła czubkiem języka na wewnętrznej stronie policzków). A potem wstał i wyprostował się (dotykanie czubkiem języka górnego wałka dziąsłowego). Nagle zobaczył kolorową muchę i zaczął ją gonić (szybkie ruchy językiem w jamie ustnej). Ale, niestety, musiał się zatrzymać, bo na jego drodze leżał wielki pień. Dinek musiał przycisnąć się pod nim (przeciskanie języka pomiędzy złączonymi zębami). Gdy poszedł kawałek dalej, stanął przed olbrzymim kamieniem, który tarasowo mu przejście. Dinek postanowił go przeskoczyć. Musiał próbować kilka razy (zaciśnięte zęby, rozchylanie i zaciskanie warg). W końcu mu się udało. Poszedł dalej. Nagle usłyszał nad głową jakiś dźwięk. Bardzo wysoko wyciągnął szyję (wysuwanie języka złożonego w kształt łyżeczki daleko do przodu). Zobaczył najpiękniejsze motyle, jakie kiedykolwiek widział (szeroki uśmiech). Zadowolony wrócił pod swoją palmę (oblizywanie językiem górnej i dolnej wargi).

 

POSŁUCHAJCIE PROSZĘ CIEKAWOSTEK O DINOZAURACH

https://www.youtube.com/watch?v=zmoqHx1K35U&ab_channel=TeczowaNauka- link “ Poznajemy dinozaury”

PRZYPOMNIJCIE SOBIE WIADOMOŚCI O DINOZAURACH I WYPOWIADAJCIE SIĘ PEŁNYMI ZDANIAMI
 Utrwalenie wiadomości o dinozaurach:
- czym jest dinozaur? (zwierzę prehistoryczne, gad)
- co oznacza słowo dinozaur?
- czym żywiły się dinozaury?
- skąd się brały małe dinozaury?
- czy dinozaury można spotkać w zoo?

 

ZAPRASZAM DO OBEJRZENIA BAJKI pt” PRZYGODA Z DINOZAURAMI”

https://www.youtube.com/watch?v=yE-BgEiUBwY&ab_channel=BibiBlocksbergTV- link do bajki

 


ZABAWA „Gdzie jest Dinuś?”- układanie dinozaurów względem siebie.


RODZIC prosi, żeby dziecko usiadło przed nim,  wzięło do rączki figurkę dinozaura ( lub kontur dinozaura wyciętego z papieru) i układało ją zgodnie z poleceniami:
– weź dinozaura w prawą rękę,
– połóż dinozaura przed sobą,
– połóż dinozaura za sobą,
– pomiędzy stopami,
– weź w lewą rękę,
– połóż pod kolanami, itp.

 Słuchanie wiersza „Spacer Dinków”. Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 7.

•Słuchanie wiersza Beaty Gawrońskiej pt. „Spacer dinków”.
Podczas czytania utworu RODZIC prezentuje sylwety dinozaurów, o których jest mowa w wierszu i układa je w szeregu przed dzieckiem.

Jeden zielony dinek smacznie liście jadł,
Przyszedł żółty dinek i były dinki... (dwa).
Dwa dinki do lasu wielkiego raźnym krokiem szły,
spotkały dinka czerwonego i były dinki... ( trzy).
Trzy dinki usłyszały ciche szmery
z krzaków wyszedł biały dinek i były już dinki... (cztery).
Cztery wesołe dinki grać w berka miały chęć,
zawołały dinka w plamki i było ich razem... (pięć).
Pięć dinków na polanie wołało głośno: Cześć!!!
Gdy przyszedł jeszcze jeden, to było wszystkich... (sześć).

•Numerowanie dinozaurów (1-6)
•Dalsza opowieść RODZICA (RODZIC sam „układa” dalszą część wiersza) – posłuchajcie co wydarzyło się dalej

Sześć dinków wesoło skacząc wpadło na wielkie jajo
Z którego wyszedł dinozaur i cały był na szaro.

•RODZIC dokłada sylwetę dinozaura i pyta - Ile teraz dinozaurów bawi się w lesie? (7)
•Umieszczenie pod siódmym dinozaurem kartonika z siedmioma kropkami.
•„Jak wygląda dinozaur - pierwszy, drugi, trzeci...?”- opisywanie koloru dinozaura na podstawie ilustracji, operowanie liczebnikami porządkowymi.
•Pokaz zapisu cyfrowego liczby 7 – omówienie jej wyglądu, kreślenie jej kształtu w powietrzu, na dywanie, na tacach z kaszą.

 Zabawa ruchowa „Gimnastyka dinozaurów”
Dziecko stoi na dywanie. RODZIC stoi przed dzieckiem i wykonuje ćwiczenia, które dziecko – dinozaur wykonuje: przysiady, skłony, bieg w miejscu na palcach/piętach, obroty wokół własnej osi, podskoki na jednej nodze itp.

 Praca plastyczna „Dinozaur”
•Poproszę RODZICA, żeby wydrukował WAM kolorowankę DINOZAURA, a WY postarajcie się ozdobić go różnymi materiałami plastycznymi, według własnego pomysłu

https://kolorowanki.net.pl/dinozaury/- link do kolorowanek

 

 

 

ZAPRASZAM DO ZABAW I ĆWICZEŃ W RAMACH UZDOLNIEŃ MUZYCZNYCH

 

https://www.youtube.com/watch?v=x9F1oqntz_o&ab_channel=MuzykalnaSowa – link do zabaw muzycznych

https://www.youtube.com/watch?v=LUCtGfVyKC4&ab_channel=MuzykalnaSowa – link do zabaw muzycznych



DOBREJ ZABAWY I MIŁEGO DNIAsmiley

 

 

29

LIS

2021

755

razy

czytano

p2zawiercie.pl

Zdjęcie
Logo serwisu.

Dane przedszkola

 

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka w Zawierciu
42-400 Zawiercie
ul. Marszałkowska 28
woj. Śląskie

Logo serwisu.

Kontakt

 

p2zawiercie@zawiercie.eu
32 67 226 10

Logo serwisu.
Zdjęcie: .

Przewiń stronę na samą górę.

Logo serwisu.

Ukryj moduł.

Wyszukaj na stronie

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.

Formularz kontaktowy

Pytanie do burmistrza

Zgłoś usterkę

Formularz zgłoszenia