REALIZACJA PROGRAMU "DZIECI UCZĄ RODZICÓW" - BEZPIECZNE FERIE
Witam Was Kochani, dzisiaj zapraszam na pokaz multimedialny pt „Bezpieczne Ferie” - omówienie zasad bezpieczeństwa podczas pobytu w górach i zabawy na śniegu.
Niedługo rozpoczynają się ferie zimowe, czyli okres wyjazdów i beztroskiej zabawy na śniegu i lodzie. To także podróże po górach. By ferie przebiegały szczęśliwie należy pamiętać o podstawowych zasadach bezpieczeństwa - o tym właśnie jest ta lekcja. Podczas piątej lekcji w ramach trzeciej edycji ogólnopolskiej akcji edukacyjnej "Dzieci uczą rodziców" poznacie:
- zasady bezpiecznego przebywania w górach
- dowiecie się jak bezpiecznie spędzić czas bawiąc się na śniegu
- dowiecie się jak dbać o swoje zdrowie w zimowe mroźne dni.
PONIŻEJ ZAPRASZAM NA PREZENTACJĘ MULTIMEDIALNĄ – BEZPIECZNE FERIE
Po zapoznaniu się z prezentacją zapraszam do wykonania zadań które również są umieszczone poniżej w załącznikach.
Waszym zadaniem będzie:
Zadanie 1 - Pokoloruj ilustrację, kolorami przypisanymi do poszczególnych cyferek. Następnie napisz lub powiedz jak nazywa się zwierzątko, które jest na obrazku.
Zadanie 2 - Połącz kropki od 1 do 64, a następnie pokoloruj obrazek.
Zadanie 3 - Dokładnie policz ile czego jest w danym rzędzie, wyniki wpisz w wolne pola, a następnie pokoloruj obrazek
Zadanie 4 - Tata z synem postanowili sobie urządzić bitwę na śnieżki. Pomożesz trafić śnieżnej kulce do celu? Zieloną kredką poprowadź ją przez labirynt.
Jeżeli uda Wam się wykonać wszystkie cztery zadania – to super BARDZO GRATULUJEMY.
ZABAWY I ĆWICZENIA W RAMACH POMOCY PSYCH – PEDAGOICZNYCH
- Ćwiczenia rozwijające orientację w przestrzeni:
- wykonywanie poleceń poprzez ćwiczenia z drugą osobą: stań przede mną, stań do mnie, przodem, tyłem, stań za mną, idź do przodu, idź do tyłu, rób to co ja (zabawy naśladowcze- kreślenie ruchów dłonią w powietrzu: do góry, na dół, w bok, linie poziome, pionowe, faliste, okrągłe), rób tak jak ja- odwzorowywanie ruchów, czynności wykonywanych przez drugą osobę (kreślenie, malowanie na dużej powierzchni);
• wykonywanie poleceń poprzez ćwiczenia z przedmiotem, np. z piłką: stań za piłką, stań przed piłką, stań obok piłki, unieś piłkę do góry, postaw piłkę na dół, poturlaj piłkę po podłodze, poturlaj piłkę pod krzesłem, rzuć piłkę do góry, rzuć piłkę do mnie;
• układanie przedmiotów na podłożu pod dyktando(np. postaw misia na półce, postaw klocki na stole); - rysowanie pod dyktando na kartce papieru: np. narysuj słoneczko w prawym górnym rogu, na dole po lewej pieska, na dole po prawej kwiatka, na środku kartki domek itd.
• budowanie, zabawy konstrukcyjne(np. poukładaj klocki jeden na drugim, jeden obok drugiego- zabawy konstrukcyjne powinien poprzedzić pokaz);
• układanie przedmiotów na podanym wzorze, obok wzoru;
• nazywanie miejsca położenia przedmiotów- wdrażanie do posługiwania się wyrażeniami przyimkowymi (góra, dół, pod, nad, na, za);
• zabawy „Ciepło-zimno”, „Ukryty przedmiot”;
• wyodrębnianie i nazywanie przedmiotów będących na półce z zabawkami(np. co stoi z przodu?, co stoi z tyłu?, jakie zabawki stoją z prawej strony psa?, co lalka ma w prawej ręce?;
• wykonywanie poleceń według instrukcji słownej np. postaw samochód na półce;
• zabawy ruchowe z pokazywaniem i nazywaniem wykonywanej czynności: pokaż i powiedz, np. kładę piłkę przed siebie, za siebie, w bok, podnoszę do góry, opuszczam do dołu;
• zabawy wdrażające do prawidłowego posługiwania się określeniami dotyczącymi kierunków w przestrzeni, np. zabawy rytmiczno- ruchowe typu: Nogi, ramiona, kolana, pięty”, „Stonoga”, „Pingwinek”;
• zabawy po wytyczonych ścieżkach, labiryntach;
• zabawy kierunkowe, np. zabawa w chowanego z poleceniami: Idź do przodu, prosto, na prawo, prosto, na lewo;
• zabawy z wykorzystaniem miasteczka drogowego, np. przechodzę na drugą stronę: patrzę w lewo, w prawo, w lewo;
Zabawy:
Stonoga – link https://www.youtube.com/watch?v=4t0hpyfalTQ
Nogi , ramiona, kolana, pięty- link https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
Pingwinek – link https://www.youtube.com/watch?v=0zNJmhjJCBY
ŻYCZĘ MIŁEGO DNIA
26
STY
2022
679
razy
czytano
Zajaczki