Skróty klawiszowe:

Pokaż moduł: Skróty klawiszowe.

Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...

p2zawiercie@zawiercie.eu

32 67 226 10

Zdjęcie

Odkryj z nami świat przedszkolaka

Grupy

Zajączki

JAK DBAĆ O ZDROWIE ZIMĄ? - PRACA ZDALNA

JAK DBAĆ O ZDROWIE ZIMĄ? - PRACA ZDALNA

Temat: „Jak dbać o zdrowie zimą? - rozwijanie aktywnych postaw prozdrowotnych

Witam Kochane Zajączki i Drogich Rodziców

  1. Na wstępie zapraszam do gimnastyki porannej w domu. https://www.youtube.com/watch?v=Xzv4W_na4jM

2. Powitanie przy zabawie „Ludzie do ludzi” – dziecko wita się z rodzicem częściami ciała ( np. prawa noga z prawą nogą, lewy łokieć z lewym łokciem , nosek do noska, itd.).

3.Jak lalka Zosia zachorowała – opowiadanie  z użyciem pacynki (lalki czy misia) Przypomnienie o konieczności wkładania czapek, rękawiczek i szalików przed wyjściem na dwór.

- :Dzień dobry Zosiu, widzę że jesteś smutna czy cos się stało?                                          - Tak chyba jestem chora
- A co cię boli?
- Gardło, brzuszek, od rana mam katar i kicham.
-  Jak do tego doszło?
- No właśnie! Zaraz o tym opowiem, ale najpierw muszę wytrzeć nos.
Obudziłam się dzisiaj dość wcześnie. W pokoju nie było nikogo, ale zobaczyłam przez okno piękne słońce, więc pomyślałam, że wróciło lato, wdrapałam się na parapet i wygodnie na nim usiadłam. Otworzyłam okno, słońce świeciło, ale było bardzo zimno. W tej chwili przyleciał wiatr. Zaśmiał się, i tak wiuuu... owinął się dookoła mnie, okręcił i tak dmuchnął, że aż spadłam z parapetu. Uciekłam do swojego kącika i trzęsłam się z zimna. I zaraz potem ten okropny katar...
- Zosiu, a czy chociaż miałaś na sobie swój ciepły kubraczek ?
- Nie! Nie miałam też czapki, ani rękawiczek. . Brr... Jak mi zimno!
-  Nie martw się Zosiu . Pomożemy ci i szybko wyzdrowiejesz.
Dostaniesz herbaty z sokiem malinowym, pomyślimy także o ciepłym ubraniu dla ciebie, abyś się więcej nie przeziębiała.

4.Rozmowa o tym jak trzeba chronić się przed przeziębieniem i dlaczego Zosia zachorowała. (w taką zimną pogodę łatwo o przeziębienie, dlatego należy się właściwie ubierać)

5.Porządkujemy ubrania- zabawa dydaktyczna. Segregowanie ubrań na zimowe i letnie. Przeliczanie ubrań i przypinanie karteczek  z liczbą określającą ich ilości (na karteczce można narysować  ilość kropek zgodną z daną  liczbą – dziecko przelicza kropki i uczy się jak wygląda dana liczba) wskazywanie, których ubrań  jest więcej, których jest mniej, o ile jest mniej, o ile jest więcej.

6.Rozwiązywanie zagadek na temat zimowych ubrań.
Dzieci rozwiązują zagadki i po udzielonej prawidłowej odpowiedzi rodzic  wyjmuje z worka ubrania będące rozwiązaniem zagadki, dzieci dokonują podziału wyrazów (będących rozwiązaniem) na sylaby i na głoski.
• Spinany na rzepę, blaszkami podkuty,
wsuwany wiązany – to wszystko są (buty)
• Są na świecie kapelusze, chustki kolorowe,
a ja swym wełnianym ciepłem ogrzewam twą głowę.
• Czy z pomponem, czy we wzorki- cieszą ogromnie.
Kiedy mroźne dni zimowe pamiętajcie o mnie (czapka)
• Ciepły kołnierz, mocny zamek, guziki, rękawy;
jestem z tobą zawsze podczas śniegowej zabawy (kurtka)
• Dziesięć palców z ciepłej wełny z zamszu,
lub ze skórki grzeją ręce, gdy się słonko chowa poza chmurki (rękawiczki)

7.Zabawa zręcznościowa „Ubieramy czapki, szaliki, rękawiczki”. Dziecku zawiązujemy oczy. Jego zadaniem jest ubranie rodzica lub rodzeństwa w przygotowane rzeczy.

8. Higiena ciała jako warunek zdrowia. Zabawa „części ciała”- Dzieci losują napisy części ciała np. oko, zęby, ucho, głowa, ręka. Rodzic zachęca dzieci, aby ta część ciała, którą wylosowało, powiedziała, jak utrzymać ją w dobrym zdrowiu. Ustalanie parzystych i nieparzystych części ciała.

9. Kolorowe rękawiczki- zabawa - rozumienie pojęcia para, rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej)

Rodzic  rozkłada przed dzieckiem kilka par rękawiczek z kartonu i układa je w szeregu, mówiąc, np.-
-Mam zieloną / czerwoną/ żółtą rękawiczkę, szukam do niej pary. Liczy, wskazując kolejne pary rękawiczek ,
Mówi :Mam 3 pary rękawiczek. Para to dwie takie same rękawiczki,
Na dywanie rodzic  rozkłada kilka wymieszanych rękawiczek w różne wzory i kolory. Dziecko dobiera w pary rękawiczki i układa je w pary. Liczy pary., np. 1 para żółtych, 2 pary czerwonych, 3 pary zielonych

 

10. Wybraną parą rękawiczek dzieci ozdabiają według uznania.

Chętne dzieci zapraszam do ćwiczeń grafomotorycznych – rysowanie po śladzie obrazków, które MOŻECIE WYDRUKOWAĆ - załącznik nr 1, 2, 3 .

Życzę miłej zabawy.

27

STY

2022

139

razy

czytano

Zajaczki

Zdjęcie
Logo serwisu.

Dane przedszkola

 

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka w Zawierciu
42-400 Zawiercie
ul. Marszałkowska 28
woj. Śląskie

Logo serwisu.

Kontakt

 

p2zawiercie@zawiercie.eu
32 67 226 10

Logo serwisu.
Zdjęcie: .

Przewiń stronę na samą górę.

Logo serwisu.

Ukryj moduł.

Wyszukaj na stronie

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.

Formularz kontaktowy

Pytanie do burmistrza

Zgłoś usterkę

Formularz zgłoszenia