Liczymy instrumenty
DZIEŃ DOBRY „WRÓBLASKI”
Dziś środa- środek tygodnia a my zapraszamy Was kochani Rodzice i kochane Dzieci do rozwijania swoich umiejętności matematycznych oraz rozwijania umiejętności techniczno-plastycznych.
„Zimowe ćwiczenia w podskokach”- zapraszam do gimnastyki. Przed przystąpieniem do ćwiczeń pamiętaj o wygodnym stroju, wywietrz pokój-teraz możemy zaczynać:
https://www.youtube.com/watch?v=H08aiHpZK_s
„Muzyczna loteryjka”- zabawa muzyczno ruchowa. Rodzicu przygotuje kapelusz/czapkę i wrzuć do niego obrazek baletnicy tańczącej lekko jak piórko i pajaca. Dziecko tańczy dowolnie w rytm muzyki. Gdy muzyka milknie, dziecko wyciąga z kapelusza los – obrazek. Jeżeli obrazek przedstawia baletnicę, dziecko tańczy lekko jak baletnica. Jeżeli obrazek przedstawia pajaca – podskakuje jak pajacyk.
Część główna zajęć:
Będziemy potrzebować skakanek lub włóczki, z której zrobimy okręgi oraz ilustracje instrumentów np. 8 kołatek, 6 grzechotek, 7 dzwonków, 9 trójkątów, 5 bębenków, 4 tamburyny.
-
„Liczenie instrumentów”- każde dziecko nazywa instrumenty znajdujące się w pętlach. Liczy je. Umieszcza obok nich kartonik z kropkami ( 5 latki) lub kartonik z cyfrą ( 6-latki). Kolejną propozycją zabaw jest porównywanie dwóch pętli i określanie gdzie jest więcej/ mniej instrumentów. Poproś dziecko o wskazanie pętli, gdzie jest najwięcej instrumentów i najmniej. Dzieci 6 letnie układają odpowiedni znaki między liczbami, przy pętlach, odczytują zapisy np. 8>6, 6<7 itd.
-
„Uważnie słuchamy”- dziecko uważnie porusza się po pokoju z zamkniętymi oczami. Kiedy usłyszy umówiony wcześniej z rodzicem dźwięk siada na podłodze w siadzie skrzyżnym. Na hasło „idziemy” rusza dalej do zabawy.
-
„Instrumenty muzyczne”- zapraszam do obejrzenia filmu edukacyjnego dla dzieci na temat instrumentów. Proszę zwrócić uwagę na podział instrumentów na perkusyjne/dęte/strunowe.
-
„Akordeon”- rozwijanie umiejętności techniczno-plastycznych podczas wykonywania papierowej pracy plastycznej.
Do wykonania zadania potrzebujesz 1 kartki ksero złożonej w harmonijkę, 1 kartkę do narysowania przycisków, jedną kartkę do narysowania biało-czarnych klawiszy , klej kredki/ flamastry.
Poniżej wstawiam link poglądowy, który może być pomocny w wykonaniu zadaniu ( dokładna instrukcja wykonania akordeonu zaczyna się od strony 5)
file:///C:/Users/Lenovo/Downloads/DZIS%20Z%20MUZYKA%20SIE%20BAWIMY.pdf
Z ciekawością czekamy na zdjęcia Waszych pięknych instrumentów
Zabawy i ćwiczenia w ramach Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej.
-
Rozwijanie orientacji przestrzennej:
-dotykanie poszczególnych części swojego ciała – rąk, nóg, głowy, brzucha, twarzy
- pokazywanie poszczególnych części ciała w połączeniu z rozumieniem określeń: góra – dół, przód – tył, bok,
zabawom towarzyszą nieustannie odkrycia:
"Pokaż co masz na górze? Na górze mam głowę.
Pokaż co masz z przodu? O, masz brzuch! Oprzyj ręce na brzuchu.
O! Na dole masz stopy – podskocz.
Zobacz, oparłam się o ścianę. Z tyłu mam plecy. A Ty? Oprzyj się o ścianę. O, Ty też oparłeś/łaś się tyłem - plecami, brawo!
Mamy dwa boki. To jeden, a to drugi (prezentacja każdej ze stron od czubka głowy aż po stopę). Teraz Ty pokaż swój bok. Brawo! A teraz drugi.
Zobacz. Z boku głowy mam ucho. Mam też drugi bok i drugie ucho. Mam dwoje uszu po dwóch bokach głowy. A Ty? Co masz z boku? -
Rozwijanie mowy i logicznego myślenia:
- Szukanie skarbu z mapą
Przygotowujemy mapę mieszkania, pokoju (można zrobić to wcześniej z dzieckiem) i zaznaczamy na niej miejsce ukrycia jakiegoś skarbu. Dziecko posługując się nią musi go odnaleźć.
- Zagadki - o czym myślę
Opowiadamy dziecku o czymś nie podając definicji i prosimy, by zgadło, o czym mowa. Przykładowo mówimy "myślę o zwierzęciu, które ma cztery łapy, lubi obgryzać kości i głośno szczeka" albo "myślę o czymś, co jest zrobione z drewna, może być w różnych kolorach i jest potrzebne do rysowania.
Pozdrawiamy serdecznie życząc miłego dnia
09
LUT
2022
699
razy
czytano
Wrobelki