Skróty klawiszowe:

Pokaż moduł: Skróty klawiszowe.

Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...

p2zawiercie@zawiercie.eu

32 67 226 10

Zdjęcie

Odkryj z nami świat przedszkolaka

Grupy

Wróbelki

Muzyka jest wszędzie

Muzyka jest wszędzie

Serdecznie witam wszystkich, mamy dzisiaj czwartek 10 lutego.

Na dzisiejszy dzień proponuję następujące zabawy i ćwiczenia.

 

I -  ,,Szybko, wolno”- zabawa rozwijająca reakcję na dźwięki. ( do tej zabawy można wykorzystać muzykę szybką i wolną, instrument muzyczny, który posiadacie w domu lub np. klocki, łyżki, pokrywki itp.) – gdy dziecko usłyszy dźwięki szybkie biega, gdy będą to dźwięki wolne porusza się powoli i spokojnie.

 - ,,Klaszcz tak jak ja”- rozwijanie słuchu i koncentracji uwagi, rodzic wyklaskuje wymyślony przez siebie rytm, dziecko słucha i obserwuje, a następnie odtwarza rytm. Po chwili zabawę możemy zmienić i dziecko wymyśla rytm, a rodzic go odtwarza.

 

II 1. ,,Malujemy nastrój utworu muzycznego”- łączenie ekspresji muzycznej z plastyczną poprzez malowanie farbami lub rysowanie kredkami.

- Wysłuchajcie krótkiej informacji o Fryderyku Chopinie.       

Fryderyk Chopin był polskim kompozytorem i pianistą. Urodził się w Polsce, w Żelazowej Woli, a zmarł we Francji. W wieku 7 lat wydał swój pierwszy utwór i zaczął koncertować w domach bogatych ludzi. Jako pianista był samoukiem i muzycznym geniuszem. Gdy miał 20 lat wyjechał do Francji, gdzie koncertował, uczył gry na pianinie i pisał nowe utwory, w jego utworach pojawiają się elementy muzyki ludowej.

- Odpowiedzcie na pytania;

>Kim był Fryderyk Chopin?

>Gdzie się urodził?

>Od kiedy zaczął koncertować?

>Co komponował? (walce, mazurki, sonaty, etiudy, polonezy).

 

- Popatrzcie na zdjęcie przedstawiające tego wielkiego kompozytora.     

Źródło -  https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Chopin,_by_Wodzinska.JPG

 

- Wysłuchajcie Jego utworu.

 https://www.youtube.com/watch?v=LZXJf_r9Qyk

 

- Malujemy muzykę przygotujcie kartki, farby lub kredki czy flamastry. Podczas słuchania następnego utworu Fryderyka Chopina namalujcie swoje odczucia wywołane nastrojem Jego utworu. (jeśli możecie bardzo proszę o zdjęcia, za co dziękuję).

 

https://www.youtube.com/watch?v=D_X0b0BmDIY 

 

- Taniec z wstążką lub paskiem z bibuły- przy dowolnie wybranym przez Was utworze Chopina zatańczcie sami lub z rodzicami. (myślę, że będzie to piękny taniec, możecie przysłać krótkie filmiki)

 

2. ,,Nutki”- rozwijanie pamięci i koncentracji uwagi podczas nauki wiersza I. Salach.

- Wysłuchajcie wiersza;

Na pięciolinii siedzą nutki

Wysunęły nóżki, pokazały butki

A te butki czarne, małe

Do zabawy doskonałe.

Skoczyły czarne butki

Uciekły nocą z piosenki nutki

Do – dobrze tańcowało, Re – w stawie rechotało

Mi – gawędziło miło, Fa – fasolę i groch sadziło

Sol – malowało parasol, La – lato pozdrawiało

Si – po włosku gadało, Do – wszystko dokładnie powtórzyło

I na pięciolinię wróciło.

 

- Spróbujcie odpowiedzieć na pytania;

>Gdzie siedziały nutki?

>Co pokazały?

>Jakie były butki?

>Co zrobiły nutki?

- Powtarzajcie wiersz fragmentami za rodzicem (najpierw po jednej linijce, potem po dwie)

- ,,Skacz jak piłka”- zabawa z elementem skoku. Gdy dziecko słyszy głośną muzykę skacze wysoko (jak duża piłka), gdy słyszy cichą muzykę skacze nisko (jak mała piłeczka).

- Ponownie powtórz wiersz za rodzicem, i tak dwa lub trzy razy, a następnie powiedz sam tyle ile zapamiętałeś.

 

III – Zaśpiewajcie znaną piosenkę głosem zwierzęcia – śpiewanie solo, w duecie lub tercecie.

- Praca w Kartach Pracy (fioletowa) cz.3, str.19.

 

Bardzo dziękuję za udział w zajęciach i życzę dobrego dnia.

10

LUT

2022

211

razy

czytano

Wrobelki

Zdjęcie
Logo serwisu.

Dane przedszkola

 

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka w Zawierciu
42-400 Zawiercie
ul. Marszałkowska 28
woj. Śląskie

Logo serwisu.

Kontakt

 

p2zawiercie@zawiercie.eu
32 67 226 10

Logo serwisu.
Zdjęcie: .

Przewiń stronę na samą górę.

Logo serwisu.

Ukryj moduł.

Wyszukaj na stronie

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.

Formularz kontaktowy

Pytanie do burmistrza

Zgłoś usterkę

Formularz zgłoszenia