Muzyczna gimnastyka
WITAM SERDECZNIE WSZYSTKIE „WRÓBELKI”
Dziś już piątek ostatni dzień naszej pracy zdalnej. Mam nadzieję, że ten tydzień minął wszystkim wesoło i zdrowo.
Nasze dzisiejsze zajęcia zaczynamy od rozgrzewki:
1. „Zumba”- rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej dzieci podczas wykonywania porannej gimnastyki.
https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4
„Magiczna liczba 7”- zabawa muzyczno- ruchowa z pokazywaniem którą dobrze znacie- zapraszamy do wspólnej zabawy
https://www.youtube.com/watch?v=1a79t441r_4
Część główna zajęć:
-
„Muzyczne zagadki”- rozwijanie słuchu fonematycznego podczas rozwiązywania zagadek słuchowych; utrwalanie nazw wybranych instrumentów.
https://www.youtube.com/watch?v=rXaURvBhjsI
-
„Domowa orkiestra”- zachęcamy do stworzenia własnej orkiestry domowej z dostępnym materiałów np. gazet,reklamówek foliowych, garnków, łyżek metalowych i drewnianych, pokrywek. Rozwijanie pomysłowości i kreatywności wśród dzieci oraz poczucia rytmu. Podczas muzykowania można skorzystać z kilku propozycji muzyki poniżej’:
https://www.youtube.com/watch?v=11Gs-rfPPis
https://www.youtube.com/watch?v=P-yGqJCOJxw
https://www.youtube.com/watch?v=02XHVPIqrEc
-
Zapraszam do wykonania kilku zabaw i ćwiczeń wpływających na prawidłowy rozwój fizyczny dzieci. Zachęcamy do przesyłania zdjęć naszych dzielnych sportowców
Ręce w dole, ręce w górze,
Rysujemy koło duże,
Skok do góry, ręce w bok,
Teraz w przód zrób jeden krok,
Skok do tyłu, skok na jednej nodze,
Teraz usiądź na podłodze.
Rodzic i dziecko lub dzieci w parach leżą na przeciwko siebie:
-
Podawanie do siebie piłki rękami (ramiona ułożone w bok, łokcie uniesione)
-
Siłowanie – obie osoby trzymają piłkę. Na sygnał każdy ciągnie piłkę do siebie licząc np. do pięciu. Wygrywa ten, kto zabierze piłkę.
-
Klaskanie – dziecko powtarza rytm, którą rodzic pokaże (przy uniesionych łokciach).
-
Dmuchanie – podawanie do siebie piłeczki ping-pongowej dmuchając ją.
Rodzic i dziecko lub dzieci w parach leżą obok siebie
-
Rzucanie – rzucamy jak dalej oburącz woreczek (lub np. kulkę papierową). Następnie czołgamy się po woreczek.
-
Ślizganie – leżąc na podłodze (lub na kocyku) ślizgi na brzuchu (ważne, by ręce odpychały się równocześnie). Zabawę można przeprowadzić w formie zawodów rodzic – dziecko.
Rodzic i dziecko lub dzieci w parach leżą na plecach, głowami do siebie
-
Z kijkiem – chwytamy rękami za wspólny kijek (nad głową), nogi podnoszą się dotykając go stopami i wracają na podłoże.
-
Z kijkiem nr 2 – chwytamy rękami za wspólny kijek (nad głową), ciągniemy kijek do siebie (kto silniejszy)
Profilaktyka płaskostopia i ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu
Rodzic i dziecko lub dzieci w pozycji siedzącej
-
Co narysowałem? – rysujemy zakrętką butelki (trzymaną przez palce stóp) litery, cyfry, figury, zadaniem drugiej osoby jest odgadnąć co zostało zapisane/narysowane
-
Podaj butelkę! – turlanie stopami butelki do siebie
-
Porządku – wrzucanie do butelki palcami stóp np. żołędzi, kulek papierowych, pogniecionych wcześniej stopami
-
Grzechotka – butelka wypełniona wodą z brokatem jest trzymana przez palce stóp, zadaniem dzieci jest potrząsanie butelką „grzechotką” w dowolnym rytmie, rytm może naśladować druga osoba
Rodzic i dziecko lub dzieci w pozycji leżącej
-
Grzechotka nr 2 – jak wyżej, z tą różnicą, że butelkę trzymają ręce w leżeniu na brzuchu (łokcie w górze)
-
Kółka – leżymy na brzuchu, rodzic trzyma butelkę w wyprostowanych rękach, dziecko obiema rękami (łokcie uniesione) wrzuca na butelkę kółka/obręcze. związane w pętlę sznurówki
-
Złap mnie – rodzic trzyma butelkę wyprostowanych rękach. Dziecko czołga się do butelki, by np. nakleić na niej naklejkę lub ją przewrócić w określonym czasie (rodzic liczy np. do 8, 10 )
Pozdrawiamy serdecznie życząc miłego weekendu a dzieciom i rodzicom wyjeżdżającym na ferie
życzymy udanego odpoczynku, śnieżnej pogody i bezpiecznego powrotu do przedszkola. Do zobaczenia .
11
LUT
2022
633
razy
czytano
Wrobelki