Grupy
Archiwum
Zajączki 2021/2022
W GOSPODARSTWIE – rozwijanie mowy i myślenia na podstawie wiersza T. M. Massalskiej.
W GOSPODARSTWIE – rozwijanie mowy i myślenia na podstawie wiersza T. M. Massalskiej.
Witam serdecznie KOCHANE ZAJACZKI oraz RODZICÓW dzisiaj zgodnie z planem miesięcznym - tematyka w tym tygodniu to WIOSNA NA WSI.
W związku z czym zapraszam do poleconych zadań.
1 – Zadanie. Kochani posłuchajcie uważnie wiersza T. M. Massalskiej czytanego przez rodzica, a następnie odpowiedzcie na pytania dotyczące treści wiersza.
,W gospodarstwie”
T.M. Massalska
Pieje kogut już od świtu;
- Kukuryku! Kukuryku!
Kura do kurczaków żwawo
Gdacze: - W lewo!
Gdacze: - W prawo!
Kaczka kwacze: - Kwa! Kwa! Kwa!
Trzy kaczątka dziobem pcha.
Krowa muczy: - Mu! Mu! Mu!
Aż po prostu brak jej tchu.
Koń opędza się od much.
I rży głośno: - Jestem zuch!
Świnka chrumka: - Chrum! Chrum! Chrum!
Co za hałas! Co za szum!
Kot cichutko miauczy: - Miau!
A pies szczeka: - Hau! Hau! Hau!
Rozmowa z dzieckiem na temat wiersza
☼ Kto pieje od świtu?
☼ Jak gdacze kura? Co robi kaczka? Co robi krowa?
☼ Od kogo opędza się koń?
☼ Kto chrumka? Kto cichutko miauczy?
☼ Kto głośno szczeka?
2 – Zadanie. Zapraszam do ćwiczeń ortofonicznych. Posłuchajcie odgłosów zwierząt, które umieszczone są na linku. https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw
Waszym zadaniem jest rozpoznanie i nazwanie zwierząt a następnie spróbujcie sami naśladować ich głosy.
3- Zadanie. Zapraszam do zabaw ruchowych.
◄ „Koci spacer”- dzieci przechodzą po skakance (sznurku) stopa za stopą, ręce rozstawione na boki, następnie czworakują, naśladują koci grzbiet, mycie się kotka, itp.
◄ „Pełzające dżdżownice”. Dzieci pełzają po dywanie, pod stołem ,itp.
4 – Zadanie. Zapraszam do wykonania pracy plastycznej „Zwierzątko z orgiami” – dziecko wykonuje jedno zwierzątko do wyboru wg obrazka i instrukcji, zapraszam do otwarcia linku.
http://maluchwdomu.pl/2015/05/origami-zwierzatka-z-wiejskiego.html
Życzę Miłego Dnia
31
MAR
2020
847
razy
czytano
p2zawiercie.pl