Skróty klawiszowe:

Pokaż moduł: Skróty klawiszowe.

Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...

p2zawiercie@zawiercie.eu

32 67 226 10

Zdjęcie

Odkryj z nami świat przedszkolaka

Grupy

Archiwum

Wróbelki 2022/2023

PRACA ZDALNA - BEZPIECZEŃSTWO W DOMU I POZA NIM

PRACA ZDALNA - BEZPIECZEŃSTWO W DOMU I POZA NIM

WITAM WAS WRÓBELKI I WASZYCH RODZICÓW W KOLEJNYM DNIU PRACY ZDALNEJ. ZAPRASZAM DO WSPÓLNYCH ZABAW.

ZACZYNAMY, na początek:

 Ćwiczenia gimnastyczne:

  • „Figurki” – ćwiczenie orientacyjno-porządkowe. Przy dźwiękach dowolnego instrumentu dziecko biega w różnych kierunkach. Na hasło ,,figurki” stają nieruchomo w dowolnej pozycji.
  • „Przekładamy” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Każde dziecko rozkłada szarfę na dywanie. Na hasło: Przekładamy dzieci wchodzą do szarfy i przesuwają ją od stóp do głowy. (Szarfę można zastąpić zapiętym paskiem).
  • „Okienko” – ćwiczenie mięśni brzucha. Dziecko kładzie się na dywanie, wyprostowane ręce wkłada w szarfę, naprężając ją. Na znak rodzica unoszą ręce z szarfą (łokcie oderwane od podłoża), chwilę pozostają w bezruchu, opuszczają ręce. Stopy powinny być złączone. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

 

 

Pomoce do przygotowania przez rodzica w domu:

domowa apteczka (leki, materiały opatrunkowe), papier kolorowy, bibuła, klej, nożyczki, flamastry, zdjęcia przedstawiające bezpieczne i niebezpieczne zachowania dzieci

 

                Rozmowa o bezpieczeństwie - Domowa apteczka

Rodzic kładzie przed dzieckiem zawartość domowej apteczki – leki i środki opatrunkowe. Dziecko ogląda pod nadzorem rodzica leki, opisuje ich kolor, konsystencję. Rodzic opowiada o zastosowaniu leków oraz opisuje sytuacje, w których można je zażywać. Rodzic zadaje dziecku pytania i wyjaśnia bezpieczeństwo związane z zażywaniem leków:

- W jakich sytuacjach stosujemy leki?

- Czy możemy brać leki, kiedy jesteśmy zdrowi?

- Czy wolno nam zażywać leki w ilościach, jakie sami wymyślimy? Co może się stać, gdy przyjmiemy leki przepisane przez lekarza innej osobie?

- Czy dzieci mogą bawić się lekami? Czy mogą jeść tabletki lub pić syrop bez wiedzy dorosłego?

- Po co w apteczce znajdują się bandaże, plastry, gaziki itp.?

 

                Wykonanie pracy plastycznej – Makieta mojego miasta

Rodzic mówi dziecku, że wspólnie wykonają makietę miasta. Do tego zadania mogą przydać się pudełka, klocki oraz inne przedmioty, które posłużą do budowy budynków, ulic i zieleni miejskiej. Dziecko umieszcza elementy wymyślonego przez siebie miasta na podłodze/dywanie. Dodaje wspólnie z rodzicem kolejne budynki, ulice itp. Rodzic może pomóc dziecku podpisać budynki, dodać nazwy ulic wymyślone przez dziecko czy stworzyć szyldy, znaki drogowe. Rodzic może zainicjować rozmowę o bezpieczeństwie w stworzonym przez dziecko mieście, dopytać, gdzie mogą udać się mieszkańcy, gdy są chorzy, gdy ktoś ich okradnie itp.

 

                Rozmowa na temat adresu zamieszkania

Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat adresu zamieszkania. Wspólnie głośno wymawiają nazwę ulicy  i numer domu, pod którym mieszkają, i zapisują adres na kartce. Rodzic przestrzega dziecko przed podawaniem adresu obcym osobom.

 

                Zabawa dydaktyczna – quiz Bezpieczne czy niebezpieczne

Rodzic przygotowuje zestaw pytań do quizu o bezpieczeństwie, dotyczących sytuacji i zachowań bezpiecznych i niebezpiecznych. Zadaniem dziecka jest określenie, czy opisana sytuacja jest bezpieczna czy nie oraz dlaczego:

- Wymykasz się z domu bez wiedzy rodziców. Idziesz sam ulicą, oddalając się od swojego domu.

- Jesteś na placu zabaw. Podchodzi do ciebie pan, którego nie znasz, i mówi, że jest kolegą twoich rodziców i odprowadzi cię do domu. Zgadzasz się i idziesz z tą osobą.

- Jesteś z rodzicami w dużym sklepie. Zapatrzyłeś się na zabawki na półkach i straciłeś rodziców z oczu, nigdzie nie możesz ich znaleźć. Podchodzisz do pracownika sklepu, mówisz, jak się nazywasz i że się zgubiłeś. Pracownik ogłasza przez mikrofon w sklepie, gdzie oczekujesz na spotkanie z rodzicami.

- Jesteś na podwórku i bawisz się z kolegami. W pewnym momencie podbiega do was duży pies. Wołacie go, zaczepiacie i rzucacie w niego zabawkami.

 

                Praca plastyczna – Kodeks bezpieczeństwa w domu

Dziecko wymienia zasady bezpieczeństwa, które obowiązują w domu. Rodzic, opisując różne sytuacje, może naprowadzić dziecko na zasady, których jeszcze nie wymieniło.

Rodzic przepisuje zasady na dużą kartkę. Dziecko ozdabia kartkę i umieszcza w widocznym miejscu.

 

                Układanie piosenki - Numery alarmowe

Dziecko przypomina znane mu numery alarmowe – 112, 997 (policja), 998 (straż pożarna), 999 (pogotowie). Dziecko z pomocą rodzica układa słowa piosenki o numerach alarmowych, na znaną melodię „Panie Janie”.

 

                Zabawy na świeżym powietrzu

Spacer po najbliższej okolicy. Zwrócenie uwagi na niebezpieczne sytuacje, które mogą się zdarzyć na spacerze.

 

 

A TERAZ ZAPRASZAM DO ZABAW MATEMATYCZNYCH

 

 „Co zniknęło?” – ćwiczenie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej. Dziecko wybiera kilka przedmiotów (maks. 6) i układa je w szeregu, podaje nazwy, przelicza. Następnie zamyka oczy (odwraca głowę), a rodzic zabiera jeden przedmiot. Dziecko otwiera oczy i określa, który przedmiot zniknął. W celu utrudnienia zabawy można zabierać coraz więcej przedmiotów. 

 

 „Nasze skarby” –  Rodzic prezentuje skarby: kamień, muszlę, magnes, 3 widokówki, itp... (przedmioty można zastąpić innymi dostępnymi w domu). Dzieci mówią, co to za przedmioty, przeliczają, układają w szarfach (lub małych obręczach). Następnie rodzic umieszcza przedmioty w woreczku. Dziecko wkłada dłonie do woreczka, próbuje odgadnąć, jaki przedmiot trzyma. Kładzie go w szarfie. Dzieci umieszczają przy szarfach kartoniki z cyframi. Następnie układają przedmioty tak, aby powstały zbiory 6-elementowe, przeliczają. Rodzic pyta: Ile było skarbów? Ile jest teraz? oraz prezentuje wygląd cyfry 6. Dzieci kreślą cyfrę 6 w powietrzu, na dywanie, na plecach rodzicai, a następnie piszą po śladzie. 

 

 „Robimy bańki mydlane” – działanie dzieci. Dzieci przygotowują roztwór do robienia baniek (mieszanka 1 szklanki wody, 1/4 szklanki płynu do mycia naczyń, 3 łyżek gliceryny). Dzieci maczają słomki w roztworze, delikatnie wdmuchują powietrze, starają się zrobić bańkę.

 

 „Piana” – zabawa plastyczna. Do reszty roztworu dzieci dodają barwnik spożywczy lub farbę. Ustawiają pojemnik z roztworem na kartonie, mocno dmuchają przez słomkę, tak aby piana wypłynęła na karton. Określają, do czego jest podobny kształt powstały z piany, obserwują pękanie baniek. Po wyschnięciu w dowolny sposób ozdabiają pracę.

 

 „Sześć kręgli” – zabawa z elementem celowania. Dzieci  ustawiają 6 plastikowych kubków w piramidę.  Rzucają piłką w ten sposób, aby strącić wszystkie przedmioty.

 

                                                        smiley DOBREJ   ZABAWY  I  MIŁEGO DNIAsmiley

 

26

LIS

2021

781

razy

czytano

p2zawiercie.pl

Zdjęcie
Logo serwisu.

Dane przedszkola

 

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka w Zawierciu
42-400 Zawiercie
ul. Marszałkowska 28
woj. Śląskie

Logo serwisu.

Kontakt

 

p2zawiercie@zawiercie.eu
32 67 226 10

Logo serwisu.
Zdjęcie: .

Przewiń stronę na samą górę.

Logo serwisu.

Ukryj moduł.

Wyszukaj na stronie

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.

Formularz kontaktowy

Pytanie do burmistrza

Zgłoś usterkę

Formularz zgłoszenia