Czarodziejski Koncerty
Dzień dobry, czy wszyscy gotowi do zabawy i nauki?
Z pewnością tak, no to zaczynamy!!!
I - Marsz w różnych kierunkach (jeśli macie bębenek lub inny instrument możecie maszerować przy jego akompaniamencie). Podczas przerwy powtórzcie tekst za rodzicem;
Dziś orkiestra marsza gra
Bum, bum, bum
Tra, la, la
- Zabawa; ,,Wspólne oddychanie”
Złapcie się za ręce z mama, tatą lub innymi domownikami. Czy będziecie potrafili oddychać w jednakowym rytmie?
Spróbujcie nabrać powietrza głęboko, aż do płuc i mocno trzymajcie się za ręce. A kiedy będziecie wypychać powietrze powiedzcie głośno…. Ach – aż wypłynie ono całe z waszych płuc- wtedy rozluźnijcie dłonie.
II - ,,Franek”- rozwijanie mowy i myślenia w oparciu o opowiadanie A. Widzowskiej.
-Wysłuchajcie opowiadania pt. ,,Franek”-
Odpowiedzcie napytania (rodzicu – zwróć uwagę, aby dziecko odpowiadało całymi zdaniami)
- Kto dołączył do grupy Ady?
- Co to znaczy, że ktoś jest niepełnosprawny?
- Co Olek powiedział Adzie na temat ważności głowy?
- Czy Ada zaprzyjaźniła się z Frankiem?
- Czy wszystkie dzieci zaakceptowały Franka?
- Co wydarzyło się na koncercie?
- Jak odebrała muzykę Ada?
-Słuchanie utworu A. Vivaldiego ,,Cztery pory roku. Zima” – dziecko leży na dywanie z zamkniętymi oczami i słucha w ciszy nagrania. Po wysłuchaniu otwiera oczy, siada i określa się swoimi wrażeniami.
-Zabawa muzyczno- ruchowa; ,,Muzyczny dywan” (powtórzcie zabawę z wczorajszego dnia).
-Praca w Kartach Pracy (fioletowa) cz.3 str.13.
- ,,Czarodziejski koncert”- budzenie zamiłowania do muzyki podczas zabaw.
-,,Wrony’- ćwiczenia oddechowe. Dziecko wdycha powietrze nosem, następnie wydycha i mówi kra, kra, kra.
-,,Różne instrumenty”- ćwiczenie dykcji. Rodzic śpiewa fragmenty popularnych melodii na wymyślonych przez siebie sylabach. Dziecko stara się je powtórzyć np. Bum, bum, bum – na melodii ,,Mam chusteczkę”, Tra, la, la, la – na melodii ,,Stary niedźwiedź” itp.
-,,Orkiestra”- jeśli macie instrumenty w domu utwórzcie wspólnie z rodzicami ,,Orkiestrę” przy wybranej przez was muzyce (zamiast instrumentów możecie wykorzystać- klocki, patyczki, łyżki itp.).
-Echo”- rodzic wygrywa dany rytm, a dziecko powtarza i na odwrót.
III – Nauka rymowanki;
Hej idziemy naprzód żwawo
Nóżką lewa, nóżką prawą
Hej maszerujemy drogą
Prawą nogą, lewą nogą.
W ramach Pomocy Psychologiczno – Pedagogicznej dla chętnych dzieci proponuję ćwiczenia;
- ĆWICZENIA SŁUCHOWE;
> wyszukiwanie wyrazów na podaną sylabę np. ka-, pa-, mo-, lo- itp.
> wyszukiwanie wyrazów na podaną głoskę np. B, O, G, K, N, itp.
- ĆWICZENIA ROZWIJAJACE ORIENTACJĘ PRZESTRZENNĄ;
> pokazywanie części ciała (np. prawe ucho, lewa ręka itp.)
> rysowanie pod dyktando np. – narysuj słońce w lewym górnym rogu kartki, obok słońca narysuj dwie chmury itp.
> ,,Gdzie jest miś?”- np. pod stołem, na stole, obok stołu itp.
TREŚCI Z ZAKRESU KÓŁKA TANECZNEGO;
· Zagadki mimiczno –ruchowe „Kim jestem?”, „Co robię?”
· Zabawy ruchowe ze śpiewem: „Cztery leśne ludki”, ,,Zuch”
· Zabawy słuchowe- „Co słyszysz”- rozpoznawanie instrumentu po jego dźwięku
· „Ile razy zadźwięczał dzwonek”- liczenie dźwięków dzwonka
· „Co powiedziała mama?”- powtarzanie zdań za mamą np.
Szedł Sasza suchą szosą
Stół z powyłamywanymi nogami itp.
Serdecznie dziękuję wszystkim za uwagę, pozdrawiam i do zobaczenia.
08
LUT
2022
773
razy
czytano
Wrobelki