Muzyka jest wszędzie
Serdecznie witam wszystkich, mamy dzisiaj czwartek 10 lutego.
Na dzisiejszy dzień proponuję następujące zabawy i ćwiczenia.
I - ,,Szybko, wolno”- zabawa rozwijająca reakcję na dźwięki. ( do tej zabawy można wykorzystać muzykę szybką i wolną, instrument muzyczny, który posiadacie w domu lub np. klocki, łyżki, pokrywki itp.) – gdy dziecko usłyszy dźwięki szybkie biega, gdy będą to dźwięki wolne porusza się powoli i spokojnie.
- ,,Klaszcz tak jak ja”- rozwijanie słuchu i koncentracji uwagi, rodzic wyklaskuje wymyślony przez siebie rytm, dziecko słucha i obserwuje, a następnie odtwarza rytm. Po chwili zabawę możemy zmienić i dziecko wymyśla rytm, a rodzic go odtwarza.
II 1. ,,Malujemy nastrój utworu muzycznego”- łączenie ekspresji muzycznej z plastyczną poprzez malowanie farbami lub rysowanie kredkami.
- Wysłuchajcie krótkiej informacji o Fryderyku Chopinie.
Fryderyk Chopin był polskim kompozytorem i pianistą. Urodził się w Polsce, w Żelazowej Woli, a zmarł we Francji. W wieku 7 lat wydał swój pierwszy utwór i zaczął koncertować w domach bogatych ludzi. Jako pianista był samoukiem i muzycznym geniuszem. Gdy miał 20 lat wyjechał do Francji, gdzie koncertował, uczył gry na pianinie i pisał nowe utwory, w jego utworach pojawiają się elementy muzyki ludowej.
- Odpowiedzcie na pytania;
>Kim był Fryderyk Chopin?
>Gdzie się urodził?
>Od kiedy zaczął koncertować?
>Co komponował? (walce, mazurki, sonaty, etiudy, polonezy).
- Popatrzcie na zdjęcie przedstawiające tego wielkiego kompozytora.
Źródło - https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Chopin,_by_Wodzinska.JPG
- Wysłuchajcie Jego utworu.
https://www.youtube.com/watch?v=LZXJf_r9Qyk
- Malujemy muzykę - przygotujcie kartki, farby lub kredki czy flamastry. Podczas słuchania następnego utworu Fryderyka Chopina namalujcie swoje odczucia wywołane nastrojem Jego utworu. (jeśli możecie bardzo proszę o zdjęcia, za co dziękuję).
https://www.youtube.com/watch?v=D_X0b0BmDIY
- Taniec z wstążką lub paskiem z bibuły- przy dowolnie wybranym przez Was utworze Chopina zatańczcie sami lub z rodzicami. (myślę, że będzie to piękny taniec, możecie przysłać krótkie filmiki)
2. ,,Nutki”- rozwijanie pamięci i koncentracji uwagi podczas nauki wiersza I. Salach.
- Wysłuchajcie wiersza;
Na pięciolinii siedzą nutki
Wysunęły nóżki, pokazały butki
A te butki czarne, małe
Do zabawy doskonałe.
Skoczyły czarne butki
Uciekły nocą z piosenki nutki
Do – dobrze tańcowało, Re – w stawie rechotało
Mi – gawędziło miło, Fa – fasolę i groch sadziło
Sol – malowało parasol, La – lato pozdrawiało
Si – po włosku gadało, Do – wszystko dokładnie powtórzyło
I na pięciolinię wróciło.
- Spróbujcie odpowiedzieć na pytania;
>Gdzie siedziały nutki?
>Co pokazały?
>Jakie były butki?
>Co zrobiły nutki?
- Powtarzajcie wiersz fragmentami za rodzicem (najpierw po jednej linijce, potem po dwie)
- ,,Skacz jak piłka”- zabawa z elementem skoku. Gdy dziecko słyszy głośną muzykę skacze wysoko (jak duża piłka), gdy słyszy cichą muzykę skacze nisko (jak mała piłeczka).
- Ponownie powtórz wiersz za rodzicem, i tak dwa lub trzy razy, a następnie powiedz sam tyle ile zapamiętałeś.
III – Zaśpiewajcie znaną piosenkę głosem zwierzęcia – śpiewanie solo, w duecie lub tercecie.
- Praca w Kartach Pracy (fioletowa) cz.3, str.19.
Bardzo dziękuję za udział w zajęciach i życzę dobrego dnia.
10
LUT
2022
667
razy
czytano
Wrobelki