10 oznak wiosny

Strona główna » Grupy » Pszczółki » 10 oznak wiosny

wielkość tekstu: A | A | A

Drodzy Rodzice i Pszczółki.

Dzisiaj proponuję zabawy z liczbą 10. Wierzę w to, że świetnie sobie poradzicie =)

10 oznak wiosny.

1. Poznawanie zwyczajów związanych z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny.

- Według kalendarza astronomicznego wiosna rozpoczyna się 21 marca. Zgodnie z tradycją w tym dniu dorośli i dzieci topią słomiane kukły, czyli marzanny, które są uosobieniem mijającej zimy. Obyczaj nakazuje przejśc z taką kukłą w pochodzie. Na koniec kukłę sie podpala i wrzuca do rzeki.

- Pieknym, i do dzisiaj jeszcze w niektórych rejonach kultywowanym, jest zwyczaj chodzenia z gaikiem. Dzieci lub dziewczęta stroją zieloną gałązke we wstążki, kwiaty i inne ozdoby. Z tak przystrojonym drzewkiem chodzą, śpiewając piosenki o wiośnie.

- W niektórych krajach z poczatkiem wiosny związane jest święto światła, w czasie którego zakochani ustawiają światła w oknach swoich domów lub puszczają je na wodę.

2. Zabawa "Dokończ wypowiedź"

Dzieci kończą rozpoczęte zdanie:

- Lubię wiosnę, bo...

- Nie lubię wiosny, bo...

3. Rysowanie słońca żółtym mazakiem.

Uczymy się krótkiej rymowanki:

Gdy słońce świeci,

cieszą się rośliny,

zwierzęta

i dzieci.

Rysujemy kilkakrotnie koło (słonce), mówiąc rymowankę, a potem rysujemy promienie słońca (nadal mówiąc rymowankę)

4. Rozmowa z dziećmi na tema zbliżającej się wiosny, w miarę możliwości pokazujemy obrazki : gałązek z baziami wierzbowymi, z baziami leszczynowymi, skowronka, szpaka, bociana, przebiśniegów, krokusów. 

5. Przeliczamy dowolne przedmioty do 9 i umieszczamy kartonik z cyfrą "9". Następnie dokładamy jeden przedmiot. Pytamy : Ile teraz jest przedmiotów. Dzieci układają działanie. Mogą także narysować w jednym kolorze 9  kółeczek, a jedno kółeczko w innym.

6. Pokazanie zapisu graficznego liczby 10.

- Określenie, z jakich dwóch cyfr się składa, jak się nazywa pierwsza cyfra, a jak druga,

Uzupełnienie działania

9+1 =

Zabawa ruchowa "Bociany nad stawem"

Rozkładamy na podlodze obręcze - stawy (moze to być wstązka, sznurek, to co mamy pod ręką). W ich środku umieszczamy kartoniki z cyframi od 0 do 10. Dzieci - bociany- spacerują po łące. Gdy usłyszą dźwięki wystukiwanego rytmu i hasło : Bociany nad staw nr 1, dzieci odszukują obręcz z podana cyfrą.

Zabawy matematyczne:

1. Uporządkuj liczby od 1 do 10

Dzieci o trzymują wypisane na kartce liczby, które musza uporządkować według kolejności.

2 4 5 7 8 1 3 6 9 10

2. Dodawanie i odejmowanie z wykorzystaniem klamerek. Dzieci przypinają klamerki do kartonowych pasków.Mówimy:

Teraz będziemy liczyć na klamerkach. Rachujemy ,każdy liczy samodzielnie.- przypnij sześć klamerek i jeszcze cztery klamerki… Pokaż… Policz… Ile masz razem?- masz dziesięć przypiętych klamerek, zdejmij dwie… Ile pozostało?- do paska przypiąłeś dziesięć klamerek, ma ci zostać pięć… Ile trzeba zdjąć?

3. 2. Zabawa matematyczna: "Wylosuj serduszko" 

Szykujemy serduszka z róznymi cyframi:

a)  Do wylosowanej liczby na serduszku dodajemy 4  b) odejmujemy 4

Życzę udanego dnia i miłej zabawy =)

 

czytano: 65 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-04-02 10:05:45

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • IMG_20201001_105912291_BURST000_COVER_TOP
  • IMG_20201001_105903685_BURST000_COVER_TOP
  • IMG_20201001_105900563
  • IMG_20201001_105856783
  • IMG_20201001_105605002
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna