Na wiosennej łące
Witam Was Misie i zapraszam dzisiaj do dalszego wzbogacania wiadomości na temat roślin i zwierząt, które możemy spotkać na łące.
Wysłuchajcie wiersza M. Buczkówny pt. „Rano na łące” czytanego przez rodzica lub starsze rodzeństwo.
Słońce.
Na łące
wszyscy pracują od samego ranka:
Pszczoła we wnętrzu rumianka
odkurza żółty dywanik
ze złotego pyłu.
Mrówki – ścieżkę oczyściły
Aż świeci każde ziarnko piasku.
Motyl skrzydełkami
otrzepuje krople rosy
z koniczyny.
Osy – polerują listki jaskrów,
Aż oczy bolą od blasku!
Odpowiedzcie na pytania:
- O jakich roślinach i zwierzętach była mowa w wierszu?
- Co robiły zwierzęta?
Zabawa pantomimiczna: „Naśladujemy mieszkańców łąki” – przedstawiajcie gestem, ruchem, mimiką, zwierzęta występujące w wierszu i czynności przez nie wykonywane:
- pszczołę zbierającą pyłek kwiatowy
- mrówkę sprzątającą ścieżkę
- motyla, który porusza skrzydełkami i strząsa krople rosy
- osy polerujące listki jaskrów
Opowiedzcie własnymi słowami kogo chcielibyście spotkać na łące, uzasadnijcie swój wybór, pamiętając o całozdaniowych wypowiedziach.
Zabawa słowna: „Dokończ”
- zwinny jak … (jaszczurka)
- powolny jak … (ślimak)
- zielony jak … (żaba)
- kolorowy jak … (motyl)
- niebieski jak … (niezapominajka)
Proponuję teraz wykonanie pracy plastycznej pt. „Nasza łąka”.
Narysujcie samodzielnie wybrane rośliny i zwierzęta na papierze rysunkowym i pokolorujcie je kredkami. Wytnijcie powstałe elementy zachowując bezpieczeństwo podczas posługiwania się nożyczkami. Wykorzystując karton w kolorze zielonym lub białym ozdobionym zieloną bibułą, twórzcie swoją majową łąkę, naklejając wycięte elementy.
Zachęcam dziś do wykonania kolejnych zadań w Kartach pracy cz. 4 str. 44-45.
Miłej zabawy
21
MAJ
2020
479
razy
czytano
p2zawiercie.pl