Dzień Dziecka 2020
DZIEŃ DOBRY W DZIEŃ DZIECKA!!!
Kochane maluszki dziś święto wszystkich dzieci i tych dużych i tych małych dlatego nasze dzisiejsze „spotkanie” chciałybyśmy rozpocząć od złożenia Wam życzeń:
„Bądź dzieckiem jak najdłużej.
Jak dziecko baw się, śmiej.
I kochaj tak jak dziecko,
I serce dziecka zawsze miej!”
Z najlepszymi życzeniami dla Was Koteczki
- wychowawcy: p. Magda, p. Ela i p. Agnieszka
Kolejne życzenia i niespodzianki to już zadanie rodziców :)
Podpowiemy kilka pomysłów jak wesoło można spędzić ten czas.
W Dzień Dziecka zwykle rodzice starają się sprawdzić ogromną radość swoim dzieciom, na więcej im pozwalają, planują dzień ze szczególną myślą o nich. Chcesz by ten dzień był wyjątkowy dla Twojego dziecka? Podpowiemy, jak to zrobić!
-
Złóż swojemu dziecku życzenia w formie rymowanki
-
Przygotuj specjalne śniadanie
-
Pozwól mu jeść słodycze
-
Spraw mu prezent, o którym marzy
-
Poświęć mu więcej czasu
-
Pozwól „ubrudzić się” w zabawie
-
Napompujcie wspólnie balony i dorysujcie im oczy,buzie, nadajcie im imiona
-
Dmuchajcie bańki- magia baniek jest nieoceniona na każdej dziecięcej imprezie :)
-
Dzień Dziecka, przypadający co roku 1 czerwca, to jedno z najbardziej wyczekiwanych przez dzieci świąt.
FAKT 1 – Dzień dziecka nie zawsze obchodzony jest 1 czerwca
Mimo, że dzień dziecka świętowany jest międzynarodowo, nie w każdym kraju przypada na tą samą datę. W Polsce, Niemczech i Chinach świętujemy go 1 czerwca. Z kolei w Japonii i Korei Południowej dzieci i rodzice celebrują go 5 maja. We Francji, Indiach i Kanadzie dzień dziecka przypada na 20 listopada i to właśnie ten dzień jest obchodzony przez UNICEF jako dzień dziecka. Pozostałe kraje obchodzą dzień dziecka w indywidualnych terminach.
FAKT 2 – Co kraj to obyczaj – dzień dziecka ma różne przesłanie
-
„Biała niedziela” – na wyspach Oceanii dzieci ubierane są na biało i udają się z rodzicami do kościoła.
-
„Szacunek dla dzieci” – to z kolei główny motyw do świętowania w Kanadzie, Korei Południowej i Japonii.
-
„Dzieci jako nasza nadzieja” – pod tym hasłem celebrują Amerykanie oraz Turkowie.
-
„Więź rodzice-dzieci” – to główny powód obchodzenia tego dnia na Tajwanie i w Chile.
-
„Prawa dzieci” – pod tym hasłami świętuję się w RPA oraz Indiach.
FAKT 3 – Dzień dziecka to nie tylko życzenia i prezenty
We wszystkich krajach dzieci dostają życzenia od swoich rodziców, w części są dodatkowo prezenty. Poniżej zestawiliśmy różne kraje, w których Święto Dziecka obchodzone jest nieco inaczej niż w Polsce oraz miejsca gdzie Święto Dziecka służy do upamiętnienia ważnego wydarzenia.
Indie – kolorowe mundurki
W Indiach obchodzi się urodziny Jawaharlal Nehru, pierwszego premiera Indii, który ustanowił Dzień Dziecka. W związku ze świętem, dzieci nie muszą zakładać do szkoły mundurków i mogą przyjść ubrane na kolorowo. Dodatkowo do wybranego przez dziecko stroju, przypinana jest róża, którą dziecko może przekazać dalej.
Chiny – wolne od szkoły
W Chinach w tym dniu dzieci mają wolne od szkoły, a osoby poniżej 14 roku życia mogą liczyć nawet na prezent od władz.
Japonia – podział na płeć
Japonia świętuje Dzień Dziecka 2 razy w roku, a to za sprawą podziału na płeć. Dziewczynki mają swój dzień w marcu (3.03), a chłopcy w maju (5.05). Jest to oparte na długoletniej tradycji pochodzącej aż z VIII wieku. Dziewczynki w tym dniu przygotowują się na festiwal lalek, chłopcy na festiwal samurajów. Japończycy w tym dniu dekorują swoje domy lalkami i kwiatami śliwki.
Korea Północna – parada
W Korei Północnej świętuje się powołanie „Korpusu Młodych Pionierów” przed oczami mam teraz dzieci na paradzie i Głównego Wodza podziwiającego ich na telebimie.
Meksyk – wyjątkowe zajęcia w szkołach
Meksyk, zamiast odwoływać lekcje, przygotowuje specjalne zajęcia, by wspólnie celebrować czas z najmłodszymi. W tym czasie dzieci mają dużo aktywności sportowych lub zajęć związanych ze wspólnych gotowaniem. Czyli podobnie jak w Polsce.
Nowa Zelandia – święto rodziny i miłości
W Nowej Zelandii święto oparte jest na lokalnym Maori, który strzegł skarbów. Głównej ideą tego dnia jest to, aby w tym dniu świętować pokój i miłość.
Nigeria – rywalizujące ze sobą parady
Tutaj święto obchodzone jest, podobnie jak w Polsce, uczniowie biorą udział w paradach, część z nich konkuruje między sobą o nagrody. Jednak organizacje międzynarodowe tworzą wspólne wydarzenia, które mają zjednoczyć dzieci z różnych rodzin i zapraszają dzieci, które nie mają możliwości korzystania z państwowego programu obchodów Dnia Dziecka. Celem takiego działania jest zmniejszenie wykluczenia.
Paragwaj – upamiętnienie młodych żołnierzy
Paragwaj – idziemy do Ameryki Południowej i kończymy naszą podróż po wszystkich kontynentach, tutaj w dniu dziecka upamiętnia się 3,500 dzieci, w wieku od 6 do 15 lat, które poległy dzielnie walcząc w obronie swojego państwa przeciwko 20,000 żołnierzy chcących okupić Paragwaj.
KOCHANE MALUSZKI ZAPRASZAMY WAS TERAZ DO OBEJRZENIA WSPÓLNIE Z RODZICAMI „BAJKI PO POLSKU-MY DZIECI ŚWIATA”
https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0
Dzisiejszy dzień- DZIEŃ DZIECKA- bezpośrednio łączy się z PRAWAMI DZIECKA, na które też chciałybyśmy dziś zwrócić uwagę rodziców a dzieciom je uświadomić lub przypomnieć.
„Niech się wreszcie każdy dowie
I rozpowie w świecie całym,
Że dziecko to także człowiek,
Tyle że jest mały.
Dlatego ludzie uczeni,
Którym za to należą się brawa,
Chcąc wielu dzieci los odmienić,
Stworzyli dla was mądre prawa.”
Każdemu dziecku, niezależnie od koloru skóry, wyznania czy pochodzenia, przysługują takie same prawa - prawa dziecka. Najważniejszym dokumentem dotyczącym praw dziecka jest Konwencja o prawach dziecka uchwalona w 1989 roku przez Zgromadzenie Ogólne Organizacji Narodów Zjednoczonych i ratyfikowana przez Polskę w 1991 roku.
ZAPRASZAMY TERAZ RODZICÓW I DZIECI
DO OBEJRZENIA PREZENTACJI MULTIMEDIALNEJ
ZAMIESZCZONEJ W ZAŁĄCZNIKU PONIŻEJ ,
Z KTÓREJ MOŻNA DOWIEDZIEĆ SIĘ WIĘCEJ O PRAWACH DZIECKA
ŻYCZYMY PRZYJEMNEGO OGLĄDANIA, WESOŁYCH MINEK I FANTASTYCZNEGO DNIA DZIECKA 2020!!!
Zabawy i ćwiczenia w ramach Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej.
-
Rozwijanie orientacji przestrzennej:
-dotykanie poszczególnych części swojego ciała – rąk, nóg, głowy, brzucha, twarzy
- pokazywanie poszczególnych części ciała w połączeniu z rozumieniem określeń: góra – dół, przód – tył, bok,
zabawom towarzyszą nieustannie odkrycia:
"Pokaż co masz na górze? Na górze mam głowę.
Pokaż co masz z przodu? O, masz brzuch! Oprzyj ręce na brzuchu.
O! Na dole masz stopy – podskocz.
Zobacz, oparłam się o ścianę. Z tyłu mam plecy. A Ty? Oprzyj się o ścianę. O, Ty też oparłeś/łaś się tyłem - plecami, brawo!
Mamy dwa boki. To jeden, a to drugi (prezentacja każdej ze stron od czubka głowy aż po stopę). Teraz Ty pokaż swój bok. Brawo! A teraz drugi.
Zobacz. Z boku głowy mam ucho. Mam też drugi bok i drugie ucho. Mam dwoje uszu po dwóch bokach głowy. A Ty? Co masz z boku? -
Rozwijanie mowy i logicznego myślenia:
- Szukanie skarbu z mapą
Przygotowujemy mapę mieszkania, pokoju lub ogrodu (można zrobić to wcześniej z dzieckiem) i zaznaczamy na niej miejsce ukrycia jakiegoś skarbu. Dziecko posługując się nią musi go odnaleźć.
- Zagadki - o czym myślę
Opowiadamy dziecku o czymś nie podając definicji i prosimy, by zgadło, o czym mowa. Przykładowo mówimy "myślę o zwierzęciu, które ma cztery łapy, lubi obgryzać kości i głośno szczeka" albo "myślę o czymś, co jest zrobione z drewna, może być w różnych kolorach i jest potrzebne do rysowania.
- Zabawy oddechowe-usprawniające aparat mowy dziecka
Przykładowymi zabawami oddechowymi jest dmuchanie baniek, nadmuchiwanie balonów, zdmuchiwanie lekkich przedmiotów z ręki, zdmuchiwanie świeczek, dmuchanie przez słomkę na piłeczkę ping-pongową, dmuchanie od dołu na piórko unoszące się w powietrzu (żeby nie spadło) itp.
01
CZE
2020
553
razy
czytano
p2zawiercie.pl