Kto tak mówi? - ćwiczenia

Strona główna » Grupy » Pszczółki » Kto tak mówi? - ćwiczenia

wielkość tekstu: A | A | A

Witam wszystkich bardzo serdecznie

Dzisiaj postaramy się wspólnie wykonać zakładkę – jeżyka, ale zanim do tego przejdziemy, proszę byście otworzyli karty pracy s. 61

  1. Uzupełnianie kół pod zdjęciami dzieci odszukanymi wśród naklejek zdjęciami zwierząt, roślin pasujących do ich miejsca zamieszkania, według wzoru.

Pisanie po śladach poznanych liter. Czytanie tekstu z Rodzicem.

ĆWICZENIA PORANNE

  1. Zabawa orientacyjno – porządkowa: Poszukiwanie zabawek  w  pokoju  Na polecenie rodzica dzieci biegną w określone miejsce w pokoju lub podwórka, gdzie znajduje się zabawka, której nazwę zapowiada rodzic. Dzieci naśladują ruch przedstawionej zabawki oraz prezentują ją artykulacyjnie, np.: piłka – hop, zajączek – kic, pajac – fiki, miki itp.
  2. Ćwiczenia dużych grup mięśniowych: Piłka duża – piłka mała. Dzieci w pozycji stojące wykonują duże ruchy rozmachowe przedstawiając zarys dużej piłki, następnie małymi ruchami rąk przedstawiają piłkę małą. Rodzic odbija raz piłkę dużą, raz małą – dzieci podskakują wysoko, bądź nisko.
  3. Ćwiczenia równowagi: Pajac chodzi po kamieniach. Marsz   z wysokim unoszenie kolan. Na hasło – przeszkoda, stanie jednonóż. Należy ćwiczyć na zmianę chód i stanie jednonóż na prawej i lewej nodze.
  4. Bieg: Koniki:.Bieg i chód w różnych kierunkach – koniki biegną kłusem lub biegną stępa.
  5. Zabawa orientacyjno – porządkowa: Gdy jesteśmy nad wodą. Dzieci biegają w różnych kierunkach, a na mocne uderzenie w bębenek zatrzymują się w miejscu.
  6. Ćwiczenia dużych grup mięśniowych: Rozsypka.. Na zapowiedź – woda, dzieci leżą na podłodze naśladują pływanie poruszając rękami  i nogami. Na zapowiedź – piasek, dzieci przyjmują pozycję kuczną i naśladują zabawy piaskiem.
  7. Biegi: Dzieci biegają po sali omijając koła (kałuże).
  8. Ćwiczenia uspokajające: Dzieci leżą na podłodze (opalają się na słońcu). Na tle odgłosu szumu wody wolnymi ruchami wyciągają do góry na przemian, prawą, lewą, rękę i nogę

 

2. „Kto tak mówi” – ćwiczenia w czytaniu

ROZMOWA NA TEMAT: CO WYRÓŻNIA POLSKE I POLAKÓW”

 - Czy wiecie, co turyści z innych krajów lubią u nas zjeść (pierogi, kotlet schabowy z kapustą…)

- Gdzie najchętniej jeżdżą? (Kraków, Warszawa, Zakopane)

- Z czym mają problem? ( z naszym językiem)

ZABAWA  „Reklamujemy Polskę”

Dzieci wraz z rodzicami ustalają, w jaki sposób słowno – graficzny zareklamować Polskę obcokrajowcom.

Proszę otworzyć książkę na s. 85

Na dole strony znajdują się ilustracje przedstawiające Polskę, Maroko, Francję  i Holandię. Zadaniem dzieci jest ułożenie pod  ilustracjami nazwy tych państw.

Dzieci czytają fragmenty tekstu i wskazują dziecko na obrazku, które według nich mogło tak powiedzieć.

INDYWIDUALNE UKŁADANIE NAPOSU ZE SŁUCHU

Dziecko dostaje litery i kartę papieru (litery znajdują się na dole strony). Rodzic mówi zdanie  (kilka razy), a dziecko układa je na kartce.

JESTEM POLAKIEM

Następnie sprawdza z tym , które jest napisane i przykleja na kartę. Pamiętamy, że zdanie zaczynamy wielką literą i zakończone jest kropką.

Posłuchajcie bajki o dzieciach całego świata

https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0

ROZMOWA NA TEMAT KSIĄŻEK

- Z czego robimy książki?

- Z czego robimy papier?

- Jak nazywają się zakłady produkujące papier?

Obejrzyjcie proszę krótki filmik na temat tego jak powstawały pierwsze książki:

https://www.youtube.com/watch?v=5dHmwZRQ0FI

 

 JAK DBAĆ O KSIĄŻKI? – układanie reguł

Prosimy dziecko, by podało sposoby dbania o książki, a następnie spisujemy pomysły np.:

Nie zaginamy rogów

Ustawiamy w regale

Zostawiamy w jednym miejscu

Nie stawiamy na stole pomiędzy jedzeniem

Nie oglądamy, nie czytamy, gdy mamy brudne ręce

Nie wyrywamy kartek

Noe rysujemy, nie piszemy po książce

Używamy zakładki

ZASADY KORZYSTANIA Z KSIĄŻEK:

https://www.youtube.com/watch?v=BehV1UbZXaE

Otwórzcie proszę książkę na stronie 87

Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy

Wycinanie pola z jeżykiem

Ozdabianie jeżyka z kolorowego papieru

Zaginanie kartki z jeżykiem wzdłuż linii przerywanej

Wykonanie zakładki (Wyprawka plastyczna  nr 24)

Na dole strony znajdują się przykłady innych zakładek do książek.

3. Układanie zdań z rozsypanki wyrazowej (Wyprawka plastyczna oraz zakładka na dole strony)

Dzieci wycinają wyrazy, układają z  nich zdania i przyklejają na kartkach. Odczytują zdania:

Agatka rysuje kwiaty dla mamy.

Kajtek lubi ciasto z kemem.

Błażej gra na fortepianie.

Hania je jagody z cukrem.

Żaba unika bociana.

ZABAWA 

  • Skojarzenia. Zacznij zabawę, mówiąc dowolne słowo, np. „słońce”. Następnie dziecko mówi słowo kojarzące się z tym, co powiedziałaś, np. „gorąco”. Potem ty szukasz skojarzenia do „gorąco”, np. „lato”. I tak na zmianę („morze”, „piasek”, „babki”...).
  • Celowanie - Ustawiamy na środku placu dużą piłkę (najlepiej do koszykówki). Metr od niej rysujemy linię, na której stają rzucające dzieci. Każde dziecko otrzymuje małą piłkę, którą stara się trafić w dużą. Po dwóch kolejkach staramy się zwiększyć odległość.

Ćwiczenia w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej

Ćwiczenia orientacji przestrzennej własnego ciała

Nazywanie palców u rąk. Rodzic pyta dzieci o „imiona” palców: kciuk, palec wskazujący, środkowy, serdeczny, mały. Wielokrotne powtarzanie utrwali nowe nazwy w pamięci, podobnie jak kolorowanka przedstawiająca schemat dłoni: rodzic prosi, aby dzieci pokolorowały np. kciuk na kolor żółty, palec wskazujący na kolor zielony itd. Podobne ćwiczenie można wykonać z częściami twarzy.

Rozwijanie zdolności w wyznaczaniu kierunków w przestrzeni od osi własnego ciała.

 Do tego ćwiczenia można wykorzystać piłeczki, zabawki mieszczące się w dłoni lub woreczki gimnastyczne. Dzieci razem z rodzicem siadają na dywanie po turecku. Rodzic  prosi dziecko, by położyło piłkę/zabawkę/woreczek: przed sobą, za sobą, po swojej lewej stronie, po swojej prawej stronie, na prawym kolanie, na lewym ramieniu itd. Warto przećwiczyć komendy kilkanaście razy, zwiększając tempo podawania poleceń. Ćwiczenie można również zorganizować w parach: wtedy jedno z dzieci wydaje komendy, a drugie je wykonuje, a następnie się zamieniają.

ZABAWA  Kształtowanie świadomości własnego ciała.

Przypominamy sobie piosenkę Głowa, ramiona, kolana, palce…, Piosenkę tę można znaleźć w serwisie YouTube, w kilku nieznacznie różniących się wersjach. „Głowa, ramiona, kolana, palce, kolana, palce, kolana palce, głowa, ramiona, kolana, palce, oczy, uszy, usta nos!” Piosenkę można śpiewać coraz szybciej, co jest również świetnym ćwiczeniem ruchowym.

„Głowa, ramiona,

 kolana, palce, kolana, palce, kolana palce,

 głowa, ramiona, kolana, palce, oczy, uszy, usta nos!”

 

Życzę miłego dnia =)

czytano: 37 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-06-03 07:52:19

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • img_20201022_11363981
  • img_20201022_11363181
  • img_20201022_11360781
  • img_20201022_11360081
  • img_20201022_11354581
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna