Chcę mieć przyjaciela - słuchanie opowiadania
Witajcie Drogie MISIE...Dzisiaj zapraszam Was do wysłuchania opowiadania pt „ Chcę mieć przyjaciela”
Opowiadanie znajdziecie w poniższym linku:
https://www.youtube.com/watch?v=SfMCatGmJ3Q
Odpowiedzcie proszę na poniższe pytania, pamiętajcie, by wypowiadać się pełnymi zdaniami:
- Dlaczego Julka obudziła się pewnego dnia smutna?
- Jak miały na imię dziewczynki, z którymi chciała się zaprzyjaźnić?
-Kiedy Kasia i Dominika miały zostać przyjaciółkami Julki?
- Jak wyglądały zabawy dziewczynek? Dlaczego Julka się zbuntowała?
- W jaki sposób zareagowały Kasia i Dominika? Kto przyniósł Julce rozrzucone zabawki?
- W jaki sposób Julka zachowała się w stosunku do Ani? Co zbudowała Julka w piaskownicy?
- Kto i w jaki sposób zepsuł pałac z piasku? Jak miał na imię chłopiec, który stanął w obronie julki?
- Czy został jej przyjacielem? W jaki sposób się bawili? Co spowodowało, że Mikołaj uciekł z podwórka?
- Kto przyszedł Julce z pomocą, kiedy stłukła kolano? W jaki sposób dziewczynka zachowała się w stosunku do Ani?
- Dlaczego nikt nigdy nie bawił się z Anią?
- Czy, waszym zdaniem, to są wystarczające powody, aby kogoś nie lubić?
- Co robiły Julka z Anią? Dlaczego następnego dnia Julka obudziła się wesoła?
Powiedzcie teraz Drogie Misie z kim z opowiadania chciałybyście się zaprzyjaźnić i dlaczego?
Zapraszam do zabawy ruchowej pt „ Szukam przyjaciela” – Dziecko spaceruje ze spuszczoną głową po dywanie w rytm, który wyklaskuje lub wygrywa Rodzic – bo jest smutny, ponieważ nie ma przyjaciela. Podczas przerwy w grze- dziecko podskakuje w kółeczku – cieszy się, że znalazł przyjaciela. Pojawienie się akompaniamentu jest sygnałem do ponownego marszu.
Posłuchajcie proszę piosenki pt „ Siła przyjaźni”
https://www.youtube.com/watch?v=1Vhl4l7RB9o- piosenka „ Siła przyjaźni
Obejrzyjcie proszę bajeczkę o przyjaźni
https://www.youtube.com/watch?v=li9c0xI4edc- bajka pt „ Przyjaźń”
A teraz przebierzcie się w wygodne stroje do ćwiczeń gimnastycznych i zapraszam do wspólnych ćwiczeń z Rodzicami:( potrzebne będą nakrętki od butelek plastikowych)
Dziecko maszeruje, zabiera po jednej nakrętce od dużych butelek plastikowych.
Wyczucie własnego ciała
Dziecko zajmuje miejsce na dywanie. Każde trzyma w prawej ręce nakrętkę. Dotyka nakrętką poszczególnych części ciała zaczynając od głowy (prawa ręka dotyka lewej strony). Następnie przełożenie nakrętki do lewej ręki i dotykanie nią prawej strony.
Wyczucie ciężaru
Dziecko kładzie nakrętkę na podłodze. Przechodzi do lekkiego rozkroku powoli biorąc nakrętkę w ręce. Ruchy wykonują w taki sposób, jakby nakrętki były bardzo ciężkie. Próbują je przenieść w inne miejsce. Po wykonaniu zadania "bardzo się cieszy", że udało się im przenieść tak duży ciężar - ruchy żywe, wesołe.
Ćwiczenie z elementem czworakowania
Przed dzieckiem leży nakrętka. Czworakując dziecko popycha nakrętkę rękami, kierując się w dowolną stronę pokoju. Co jakiś czas odpoczywa w dowolnej pozycji.
Zabawa bieżna z elementem wyścigu
Na środku pokoju rodzic ustawia krzesło. Dziecko biegnie do krzesła, kładzie swoją nakrętkę, obiega krzesło i wraca na swoje miejsce, następnie biegnie rodzic, rodzeństwo (nakrętki kładą jedna na drugą lub jedna za drugą).
Zabawa Oddaj.
Dziecko tworzy pary, z rodzicem, z rodzeństwem, siadając twarzami do siebie w dużych odległościach. Dziecko z pary kładzie nakrętki na otwartej dłoni (nałożone jedna na drugą). Zadaniem jest dojście do rodzica z pary w taki sposób, żeby nakrętki nie spadły na podłogę. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy zwracając uwagę, żeby nakrętki były przenoszone raz na prawej, raz na lewej dłoni.
Rzuty
Rodzic układa ze wstążek lub skakanek dużą obręcz. Za obręczą kładzie koc. Dziecko rzuca nakrętkę w taki sposób, aby trafiła ona w obręcz i upadła na koc.
Skoki
Dziecko wspólnie z rodzicem układają w poprzek pokoju linię z nakrętek. Z miejsca pojedynczo przeskakują przez nią.
Ćwiczenie wyprostne
Dziecko dobiera się parami z rodzicem lub rodzeństwem. Jedno przechodzi do siadu skrzyżnego. Drugie stoi przed nim trzymając w rękach dwie nakrętki i unosząc wysoko ręce. Dziecko siedzące także unosi ręce wysoko w górę, nie odrywając pośladków od podłogi.
Ćwiczenie przeciw płaskiej stopie
Dziecko przechodzi do siadu. Nogi swobodnie wyciągnięte w przód. Próbuje palcami raz lewej, raz prawej stopy chwycić nakrętkę.
Zabawa Podaj dalej.
Dziecko siedzi w kole. Rodzic wystukuje rytm, głośno wypowiadając liczby jeden, dwa. Na jeden dziecko kładzie dłoń na nakrętce, na dwa przesuwają ją w stronę partnera znajdującego się po prawej stronie.
DLA CHĘTNYCH MISIÓW , zapraszam do wykonania oryginalnego prezentu dla przyjaciela.
Podpowiedź znajdziecie w poniższym linku:
https://www.youtube.com/watch?v=ibCrDw3xdrI
ZABAWY I ĆWICZENIA W RAMACH POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Doskonalenie percepcji wzrokowej
Układanie figur, kształtów, szeregów
- układanie wg wzoru (musimy przygotować wcześniej dwa komplety kolorowych figur np., wyciętych z kartonu). Układamy przed dzieckiem wzór ze „swojego” kompletu, np. czerwony trójkąt - żółte koło - niebieski kwadrat – czerwony kwadrat itd., następnie dziecko musi ułożyć taki sam wzór jak nasz;
- układanie z pamięci (układamy wzór, prezentujemy go dziecku przez pewien czas, np. 20 sekund i prosimy, aby uważnie się przyjrzało i postarało zapamiętać. Następnie składamy wzór, a dziecko odtwarza go z pamięci (wykorzystując do tego figury ze swojego kompletu).
Składanie pociętych obrazków
- wg wzoru (np. przecięte na kilka części dwie identyczne kartki pocztowe – rodzic układa swoją jako wzór, a następnie to samo robi dziecko)
- bez wzoru (można tu wykorzystać różne obrazki, pocztówki, zdjęcia – pocięte na kawałki) .
.Wyodrębnianie różnic miedzy obrazkami
można wykorzystać obrazki dostępne
w dziecięcych gazetkach (zadaniem dziecka jest znaleźć różnice między obrazkami – ich ilość jest zazwyczaj określona, np. 5 różnic)
Przerysowanie prostych figur i kształtów (koło, trójkąt)
najpierw w oparciu
o prezentowany wzór, potem z pamięci – prezentujemy wzór przez kilka sekund potem chowamy go i dziecko rysuje z pamięci (ćwiczenie to rozwija również pamięć wzrokową bezpośrednią).
Usprawnianie orientacji przestrzennej
Chodzenie po narysowanej ścieżce (w coraz trudniejszych układach).
Chodzenie wg instrukcji słownej (idź 4 kroki do przodu, 2 w prawo itp.).
Rysowanie ścieżki, po której dziecko przeszło (prowadzenie z głową do góry, z zamkniętymi oczami i kiedy szło z zamkniętymi oczami wg instrukcji słownej)..
Zabawa w pociąg (dzieci tworzą pociąg1, w trakcie jazdy zmieniamy kierunek w lewo, w prawo, pociąg pędzi w przód, stale itp.).
Dzieci zgrupowane w rzędzie - kolejno każde wymienia co się znajduje w pokoju na lewo, na prawo od niego (nie wolno wymieniać rzeczy powiedzianych przez poprzedników).
Skoki piłek - naśladowanie rytmicznych podskoków piłek w miejscu, do przodu, w prawo, w tył.
Drzewa na wietrze - dzieci stoją w rozkroku (wiatr wieje z prawej, z lewej strony -dzieci wykonują skłony).
Rzuty i chwyty - toczenie woreczka:
a) rzuty w górę - chwyt w obie ręce,
b) rzuty i chwyty lewą i prawą ręką,
c) rzut prawą i chwyt lewą, i odwrotnie,
d) stosowanie wymienionych rzutów i chwytów w połączeniu z chodem i biegiem (włączenie elementów dodatkowych: klaśnięcie, uderzenie ręką o kolano itp.),
ŻYCZYMY MIŁEGO DNIA
03
CZE
2020
557
razy
czytano
p2zawiercie.pl