SPORT TO ZDROWIE
Dzień dobry w piątek- Kochani, kolejny tydzień za nami.
Dziś troszkę się poruszamy i zadbamy o sprawność fizyczną.
Zanim jednak przejdziemy do ćwiczeń fizycznych zadbamy o nasz umysł.
-
„Wszystkie dzieci nasze są”- rodzic przygotowuje fotografie z wizerunkiem dzieci różnych narodowości. Zadaniem dziecka jest oglądanie zdjęć dzieci różnych ras, bawiących się (np. z kolorowych gazet), żyjących w skrajnych warunkach.
Dziecko wypowiadają się na ich temat. Rodzic podsumowuje: mówi, że wszystkie dzieci, niezależnie od koloru skóry (rasy), chcą się bawić, być bezpieczne i kochane.
-
„Obrazek na pocieszenie”- wykonanie obrazka na pocieszenie dla kolegi z innego kraju.
1. Wprowadzenie.
Rodzic wyjaśnia, że są dzieci, które nie mają zabawek, często są głodne i smutne. Także wśród nich są dzieci smutne i zmartwione. Zachęca dziecko do wykonania obrazka, który pocieszyłby te dzieci.
2. Zapoznanie dzieci ze sposobem wykonania prac.
Każde dziecko dostaje czarną kwadratową kartkę oraz małe kawałki kolorowego papieru. Zadaniem dziecka jest przyklejenie kolorowych kawałeczków na kartonie tak, żeby otrzymać sylwetę zwierzątka, rośliny, serduszka itp.
3. Wykonanie pracy.
4. Wręczenie/wysłanie obrazka dziecku, które według nich jest smutne, zmartwione.
ZAPRASZAM DO ĆWICZEŃ- ZAŁÓŻ WYGODNE UBRANIE, WYWIETRZ POKÓJ-PAMIĘTAJ O WODZIE!
ZACZYNAMY!!!
Zestaw ćwiczeń gimnastyczno - relaksacyjnych metodą V. Sherborne
CZĘŚĆ WSTĘPNA
--- „Marsz”- rozgrzewka. Poproś rodzica o włączenie energetycznej muzyki- szybki marsz po pokoju.
--- „Siad skulny”- dzieci kręcą się dookoła osi w jedną i w drugą stronę na pośladkach odpychając się rękami.
--- „Leżenie na brzuchu”- dzieci obracają się dookoła osi w obie strony za pomocą rąk
--- „Głowa-ramiona”- zabawa ze śpiewem Dzieci pokazują tę część ciała, którą wymieniają w piosence.
https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
CZĘŚĆ GŁÓWNA (ćwiczenia w parach):
Ćwiczenia ułatwiające nawiązanie kontaktu i współpracy z partnerem i grupą; opanowanie lęku i emocji.
--- „Siad rozkroczny”- siadamy twarzą do siebie. Naprzemienne skłony i leżenie (przeciąganie partnera).
--- „Rower ”- siadamy twarzą do siebie w siadzie rozkrocznym. Partnerzy dotykają się stopami, unoszą nogi lekko w górę i „jadą na rowerze” .
--- „Paczka”- Siad skulny. Dziecko zwija się w kłębek, a partner usiłuje rozwiązać „paczkę”.
--- „Ślepiec”- zabawa ruchowa polegająca na prowadzeniu „ślepca”. Dziecko zamyka oczy i jest prowadzone przez opiekuna po domu w różnych kierunkach.
--- „Winda” - dziecko i partner do ćwiczeń stoją, opierając się o siebie plecami. Trzymając się pod ręce, próbują najpierw usiąść, a następnie wstać.
--- „Taczki”- zabawa z elementem równowagi. Rodzic łapie dziecko pod kolana i prowadzi do przodu.
CZĘŚĆ KOŃCOWA:
Ćwiczenia rozluźniające, relaksujące.
--- „Masażyk” -leżenie przodem. Dziecko siada na pośladkach rodzicai wykonuje na jego plecach delikatny masaż palcami.
--- „Dzwoneczek”-zabawa słuchowa w leżeniu na plecach z zamkniętymi oczami. Wskazywanie ręką kierunku skąd słychać dzwoneczek. (rodzic zmienia swoje położenie w pokoju, po czym dzwoni dzwoneczkiem) .
--- „Relaks” – odpoczynek w pozycji leżącej przy spokojnej muzyce z cyklu „Muzyka relaksacyjna”. Wykonywanie głębokich wdechów nosem oraz wydechów ustami.
Zapraszam do zapoznania się z przykładami ćwiczeń i zabaw w ramach rozwijania uzdolnień
1. „Wszystkie dzieci nasze są”- osłuchanie z piosenką. Zabawy ruchowe przy piosence.
https://www.youtube.com/watch?v=gCoFVxMit4o
2. „Gazetowa orkiestra”- wykorzystanie gazet do tworzenia muzyki.Poproś rodzica o włączenie piosenki ponownie. Twoim zadaniem będzie „granie” na gazecie do melodii piosenki. Powodzenia.
Zabawy i ćwiczenia w ramach Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej.
Rozwijanie orientacji słuchowej:
„Co to za dźwięk?”- rozpoznawanie odgłosów zabawek, czynności z gospodarstwa domowego oraz dobiegających z zza okna.
Rozwijanie orientacji przestrzennej:
„Gdzie jest miś”- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni – (określania miejsca: na, pod, za, wysoko, nisko).Rodzic kładzie zabawkę/klocek lub inny dowolny przedmiot w zasięgu wzroku dziecka. Dziecko określa jego położenie. Zabawa może być powtarzana wielokrotnie , również z zamianą ról- to dziecko kładzie przedmiot a rodzic określa jego położenie. Dziecko jest nauczycielem.
Rozwijanie sprawności manualnej:
„Figury geometryczne”- ugniatanie plasteliny i zapełnianie nią różnych powierzchni np. narysowanego koła, trójkąta, kwadratu.
DZIĘKUJEMY ZA DZISIEJSZĄ WSPÓLNĄ ZABAWĘ
ŻYCZYMY SŁONECZNYCH DNI
05
CZE
2020
847
razy
czytano
p2zawiercie.pl