BEZPIECZNE ZABAWY NA PODWÓRKU
Witam Was Kochane Zajączki oraz Waszych Rodziców, tematyka zajęć w tym tygodniu to "Na naszym podwórku".
1. Zabawa z Kinezjologii Pedagogicznej „Rowerek” – w pozycji leżącej kreślenie naprzemienne ręką i nogą kół.
2. Słuchanie opowiadania pt. „Wypadek Uli i Rafała”.
Pewnego dnia, po przyjściu dzieci do przedszkola, pani zapytała: Czy zauważyliście, kto jest nieobecny dzisiaj w przedszkolu? Ula i Rafał – odpowiedziały dzieci chórem. Czy wiecie, dlaczego ich nie ma? – pyta pani dalej. W Sali zapanowała cisza. Pani chwilę myślała, a potem powiedziała: - Leżą w szpitalu na obserwacji. – Dlaczego ich muszą obserwować? – spytała Kasia. – Bo zapomnieli jak się bezpiecznie bawić. – To chyba nieprawda – powiedział Adam. – Ja często bawię się z Rafałem i zabawy z nim są Fajne. - widzisz Adasiu, fajna zabawa, jak ty to nazywasz, nie zawsze jest bezpieczna. Ula i Rafał wybrali zabawę, jazdę na rowerze. Oddalili się od domu i wjechali rowerami w głęboki dół. Szczęściem rodzice, szybko to zauważyli i wezwali pomoc . Teraz w szpitalu lekarze obserwują, czy ten wypadek nie uszkodził im jakiegoś narządu wewnątrz ciała. Wiem to od ich rodziców, jak również to, że nie mieli założonych kasków. - Moja mama ciągle przypomina mi o tym, jak wsiadam na rower – dodał Janek. - Wszystko to prawda, ale oni nie posłuchali rad, ani zakazów rodziców. - A czy wy wiecie, jak bawić się bezpiecznie, np. na placu zabaw? – zapytała pani. Po chwili ciszy podniósł się do góry las rąk. Dzieci podawały przykłady wielu mądrych, bezpiecznych zabaw na placu zabaw, podwórku, nad morzem itp.
3. Rozmowa na temat treści opowiadania.
- Kto był nieobecny w przedszkolu?
- Gdzie Ula i Rafał w tym czasie przebywali?
- Co stało się z Ulą i Rafałem gdy oddalili się od domu?
- Czy Ula i Rafał mieli kask na głowie?
- Czy waszym zdaniem Ula i Rafał bawili się bezpiecznie?
- Jak powinni zachować się Ula i Rafał, aby ich zabawa była bezpieczna?
4. Zabawa muzyczno-ruchowa „Zrób, to co ja”. Dziecko biega w rytm muzyki. Podczas przerwy w muzyce dziecko losuje kartkę, z poleceniem do wykonania. Rodzic odczytuje polecenie, a dziecko naśladuje podaną czynność, np. jazda na rowerze, kopanie piłki, przeskakiwanie przez kałużę.
https://www.youtube.com/watch?v=_fgm-kI1RNY – piosenka do zabawy
5. Odpowiedzcie na pytanie „Co może się przydarzyć, jak nie będziemy przestrzegać zasad bezpieczeństwa podczas zabaw”?
6. Zabawa ruchowa przy piosence „Jadę, jadę” – zapraszam otwórzcie poniższy link
https://www.youtube.com/watch?v=cIIDCNwGfxg
7. Ćwiczenia w książce cz. 4 s. 68.
Opowiadanie historyjek. Zwrócenie uwagi na wzajemną pomoc, którą niosą sobie dzieci.
Wypowiedzi dzieci na temat ich zachowań na podwórku, ulubionych zabaw.
8. ZAPRASZAM DO OBEJRZENIA BAJKI – ZASADY BEZPIECZEŃSWA NA ROWERZE
https://www.youtube.com/watch?v=gSzVtcWBd_w
ZABAWY I ĆWICZENIA W RAMACH POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Ćwiczenia usprawniające wargi i język:
- Nadymanie policzków, usta ściągnięte (zabawa w balonik)
- Powolne otwieranie i zamykanie warg tworzących kształt koła (zabawa w rybkę).
- Wysuwanie języka na brodę (zabawa w „zmęczonego psa”)
- Zawody: „Kto wyżej” Unoszenie języka w kierunku nosa
- Dotykanie czubkiem języka kącików warg – wargi szeroko rozwarte
- Masaż warg zębami. Najpierw dolne zęby masują, lekko nadgryzają, górną wargę, potem odwrotnie, górne zęby masują dolną wargę
Ćwiczenia na koncentrację uwagi.
Ćwiczenie 1
Dziecko siedzi na podłodze. Zamyka oczy. Druga osoba rysuje mu na plecach np. domek, słońce, kwiat itp. Następnie pytamy je, co zostało narysowane. Jeśli dziecko nie potrafi odpowiedzieć na pytanie – czynność powtarzamy.
Ćwiczenie 2
Zawiązujemy dziecku oczy. Następnie prosimy, aby wysunęło dłonie do przodu. Podajemy mu do ręki przedmiot z otoczenia. Dajemy mu chwilę na poznanie tego przedmiotu. Następnie pytamy z jakiego materiału jest zrobione, czy jest ciepły czy zimny, do czego może służyć i czy dziecko wie, co to jest.
ŻYCZĘ MIŁEGO DNIA
08
CZE
2020
517
razy
czytano
p2zawiercie.pl